Permalänk
Medlem

Problem med Datorbygge

Håller på att meka lite, men nu har skitHDn blivit lite narkoman. Efter typ 20 min efter varje reboot så försvinner ena hårddisken, gah, Virus eller? kan det ju inte vara

Permalänk
Medlem

Kan ju vara många saker som gör att den försvinner men själv har jag haft liknande problem som visade sig vara glapp mellan IDE-kontakten samt hd´n. Behövde byta flatkabeln för att få det fungerara ordentligt.. Testa om du inte gjort det redan.

Permalänk
Medlem

Som Ellg säger. Min polare hade samma problem med sin 20gigare. Kontakten glappade men de förstod han inte då så han köpte ny HD men nu har fan fått igång den igen. Prova att tejpa fast IDE kontakten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Konstigt nog verkar den försvinna varje gång man byter bana i battlefield1942, BF liger inte ens på den disken?

Permalänk
Medlem

ehh perco...
kanske löda fast den!?

AlpHa, du har kollat alla kablar?
vad är det för märke på disken?
hur många diskar har du?

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

maxtor 40 gig - cdrom
maxtor 80 gig - Brännare.

Hela andrakabeln dör

Permalänk
Medlem

hela andra kabeln...
strömmen eller flatkabeln??

kollat med annan kabel för att det kanske är glapp!?
är den vikt någonstans eller spetsad eller nåt?

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

testa att lägga båda hdna på en ata kontakt och cd och brännare på den andra

Permalänk
Medlem

Det har ju fönkat förr, det måste vara IDE kabeln, strömmen kan det inte vara, Eftersom då skulle inte båda dö.. Sen varför bara efter battlefield?

Permalänk
Medlem

vet faktiskt inte...
men testa o byt IDE kabel...

hoppas det funkar!!

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

Har fan ingen annan Tror jag, ska leta lite, men jag tror det är nått med mjukvaran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCF
ehh perco...
kanske löda fast den!?

AlpHa, du har kollat alla kablar?
vad är det för märke på disken?
hur många diskar har du?

de funka primus för han så... men jag säger väl som er byt IDe kabel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MEN, det kan ju inte vara det jue, kollade allt idag och bytte, samma skit :8

Permalänk
Medlem

ok...
vilket OS kör du?
provat att uppgradera spelet?
provat att uppgradera OS?
provat att installera om spelet?
provat att installera om OS?

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk

Hm... läste någonstans att man inte ska blanda HDD + CD på samma IDE... HDD:n skulle få sämre prestanda...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem

jag har kört med IDE1 -> HDD o IDE2-> CD alltid...
men när jag bara hade en cd-spelare körde jag med

IDE1 -> HDD master o CD slave

det funkade juh...
men hoppas du får det att funka!!

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

man ska alltid köra cd o hd på skilda kablar annars får man rättså mycket prestanda minskningar. man kan även få problem med att få det att funka

och brä'nnaren ska va master och cd rommen ska va slave

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

jag har brännaren som slave, har alltid fungerat...

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem

det är om du ska kopiera en skiva som det kan bli problem. för om du har läsaren som master bestämmer den hastigheten och läsarna brukar vara snabbare än brännarna (om man inte har köpt ny brännare) och då blir det lättare felbränningar...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

aha...
bra o veta... tack JAZIP!!

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]