Helgsnack: "Vad hände med tillbehören?"

Permalänk
Medlem

Stol

http://www.kalls.se/product.html/sverigestolen-817?category_i...

enda som suger just nu är mitt skrivbord.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte så hårt, har varit arbetslös mycket så pengarna har alltid varit ett problem. Jag försöker bara göra det bästa av situationen, fick en bra begagnad soffa som jag sitter i, och ett ställbart minibord för tangentbord och mus som var nästan gratis. Men tv:n är ganska bra som jag använder till skärm den la jag ner ganska mycket pengar på. Musen är skit för tillfället, men tangentbordet är ett bra gammalt logitech. Vill ha trådlösa grejer när jag sitter så långt från datorn, men alla bra trådlösa gaming möss är extremt dyra.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heniv181:

Vilket man kanske bör ifrågasätta klokheten i.

Visst är det lyx-produkter vi pratar om, men jag skulle vilja se dessa personer göra ett blind-test av system i olika prisklasser.

Hi-FI är inte mer lyxprodukter än en fin bil eller än stor TV. Man lägger pengar på olika saker helt enkelt.
50k på en stereo är ingenting i min värld och man hör tydlig skillnad om man lagt pengar på rätt saker.

Sladdar för 50k är dock meningslöst.

Permalänk

Jag har lagt mer pengar på mina tillbehör än på min dator.
Apple LED Cinema Display 27" - Snyggaste skärmen
HHKB - Bästa layouten någonsin på ett tangentbord
Beyerdynamics DT 770 Pro - Rejäla hörlurar med mycket bra ljud

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Någon mer som har någon sorts tvångstanke om det här med tillbehören? Personligen kan jag inte ha olika märke på mus och tangenbord vilket känns lite udda.

Haha, jag som har allt olika!

En mus från A4tech
Tangentbord från Ozone
Skärm från samsung
Hörlurar från Turtlebeach
Några gamla högtalare från Altec Lansing
och sedan en musmatta från Razer.

Jag tycker inte att man ska ha grejer från samma ställe, då ser man ju ut som ett fanboy

Permalänk
Medlem

Jag har hittat min stol i soprummet, mus (logitech) och skärm (samsung) har hängt med sedan millenieskiftet. Tangentbord (Apple) köptes för några tior på tradera. Musmattan har jag hittat hos en äldre avliden släktning och är förmodligen från 70-talet, nästan A4-stor och av kartong

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Själv använder jag 2 st Philips 190S6FS som har varit mina trotjänare sedan början av 2000 talet när 8ms skärmarna va bäst.
Dessa kommer jag att köra på tills jag får möjlighet att byta ut dessa mot 3d skärmar.
Har även en 42 tums tv kopplad för t.ex filmvisning.
Ljudet är kanske av det extremaste laget egentligen. Har inget separat ljud för datorn utan kör allt via min hemmabio (5.1 ljud).
Tangentbordet börjar sjunga på sin sista ton. Ett Saitek som köptes för många år sedan.
Musen är av nåt konstigt märke men fungerar bra.
Stolen är en ikea stol av dyrare modell.
Bordet är ett enkelt kontorsbord från ikea. Billigt men fungerar utmärkt.
Jag lägger inte så mycket pengar på kringtillbehör utan lägger dom mer på datorn i sig. Skärmar hänger ju med ett bra tag. Jag vet fortfarande folk som sitter på 15 år gammla CRT skärmar och spelar Battlefield 3.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Vill ge en eloge till alla som faktiskt tar kort på sin datorhörna när den är i funktionsskick!

Kände att jag får visa var skåpet ska stå!

Vill bara gardera mig och säga att jag inte väger 11 ton, men att jag är allderles för lat för att städa.

Permalänk
Medlem

Nu när jag flyttat kan jag känna ett mindre behov av ett större skrivbord, mest för att jag skulle vilja koppla in två skärmar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoke:

http://i.imgur.com/mSVbD.jpg

Nu när jag flyttat kan jag känna ett mindre behov av ett större skrivbord, mest för att jag skulle vilja koppla in två skärmar till.

Var har du köpt den där stolen?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Tangentbord, mus och hörlurar är viktiga grejer. Nog för att jag inte köper det allra dyraste, men man kan ju inte sitta med skit. Nog för att ett billigt tangentbord och ett dyrt kan kännas lika bra att skriva på, men det du gett 150:- för kommer inte att hålla lika länge. Nu är jag ingen våldsam person så som slår huvudet i tangentbordet, utan det handlar helt enkelt om slitage.

Skrivbordsmässigt bryr jag mig inte särskilt. Så länge det finns plats för skärm, mus och tangentbord så är jag nöjd. Däremot är det viktigt att det har rätt höjd, även om stolen är justerbar. Stol ska jag ta och fixa en ordentlig när jag flyttar hemifrån om en månad och inte kan plocka med mig någon kontorsstol hemifrån. Då blir det med nackstöd och grejer, det är oerhört mycket bekvämare. När priset är rätt så uppgraderar jag även tillbehör, men när jag har fri tillgång till grejer så låter jag bli.

Liksom, jag har aldrig köpt en skärm. Tog en 19"-Samsung SyncMaster vi hade hemma när jag köpte första datorn, sen så fick jag en 24" Dell en fastighetsförmedling haft att visa objekt på i fönstret, så då bytte jag till det. Större behöver jag inte, och 1920x1200 är lagom och bildkvalitén är det inget fel på. Hittar jag en med dubbel upplösning och 120Hz till ett bra pris så kan jag tänka mig att byta, men annars inte.

Att uppgradera komponenter tycker jag fortfarande är viktigare. Sitter man hyffsat och har en hyffsad skärm så är komponenter viktigast. Det är betydligt mer påfrestande om saker laggar eller går långsamt.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Min kringutrustning är Razor och Logitech rätt igenom så halvdant

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Men det är ju ändå ganska bra. Använder man alla fingrarna när man skriver så vill man ändå ha dem ganska utspridda. Jag förstår hur du tänker, men jag tror inte att det handlar om många millisekunders skillnad (när man väl kan då), och jag tycker att det är bättre att lära sig standarden, så att man inte blir handikappad så fort man inte sitter vid sin egen dator. För att inte tala om när man ska ha en laptop Om jag hade ett jobb där jag satt och skrev mail eller något åtta timmar om dagen, så skulle jag nog överväga att lära mig, men i dagsläget är det inte aktuellt för mig

Sant, det är nog inte mycket skillnad för de flesta. Tror att det är mest annat som kan göra stor skillnad, storlek på knappar, hur mycket man behöver trycka för att knappen ska tryckas ner till rätt djup och materialet som tangentbordetr görs av.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Inaktiv

Alla prioriterar inte sin inredning utan sätter istället sin dator i fokus ..eller kanske har du granngården fylld av pengaträd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zoke:

http://i.imgur.com/mSVbD.jpg

Nu när jag flyttat kan jag känna ett mindre behov av ett större skrivbord, mest för att jag skulle vilja koppla in två skärmar till.

Jäklars bara, dend är stolen ser fet ut, vad heter den månne? Dyr ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Begagnat Ikea terminalbord och Kinnarp kontorsstolstol som jag och morsan köpte los från Volvo sent 90-tal. (DÅ hade det en hel del fördelar att jobba där, som möjligheten att köpa sådana här saker TOKBILLIGT!)
Bordet är delat i två segment som är separat höj och sänkbara med VEV........jo ingen el här inte.

Permalänk

Har ett riktigt obekvämt bord från tidiga 1900-talet (Skojar inte). Sitter lådor på undersidan så man får knappt plats med benen. Måste verkligen skaffa ett nytt, men vet inte vilket.
Stolen är väl ganska skön, men väldigt nedsutten och platt, skulle inte tacka nej till en ny.
Skärmen är en BenQ XL 2420T, så ergonomin är bara bra. Den justerbara "foten" gör så jag slipper ha nacken i obekväm ställning.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | Asus Geforce GTX680 DC2T | Corsair Vengeance 16GB @1866Mhz 4x4 | 3TB Seagate Barracuda | Corsair Force GT 120GB | ASUS Maximus IV Extreme B3 | Corsair AX 850 | BenQ XL2420T | Thermaltake Level 10 GT | Antec Kühler h2o 920 |

Permalänk
Avstängd

faktiskt en jävligt bra tråd, man lägger pengar på sin dator men struntar oftast i kringutrustningen, en shysst stol, en bra skärm och ett skrivbord som är vettigt är det folk struntar i, och undrar hur många hundratals timmar man sitter framför burken igentligen? klart värt en tanke, själv tycker jag en bra datorstol och skärm är prio 1.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Det jag är mest nöjd med i mitt fall är möjligheterna till kabeldragning. En inbyggd hurts där alla kablar får gå igenom samt att man kan gömma undan förstärkare och mixer plus lite annat... Inte en kabel syns i mitt fall. Innan hade jag ett vanligt skrivbord med "kabelsamlare" under. Det är heelt värdelöst för detta ändamål. Tipset är att göra hål i hurtsens baksida och låta ALLA kablar gå via den till dator osv. Har alltså en grenkontakt inne i hurtsen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har ett litet skrivbord från lokal möbelfirma, gick för 1000-lappen. Billig stol från Jysk, 699 kr tror jag. Musmattan är en stor EDGE-matta. Microsoft IntelliExplorer 3.0 är vad jag har för mus. Vad mer? Jo, ett Logitech X-530 som jag har 'konverterat' till ett 3.1 istället för 5.1 (för korta sladdar till bakre högtalarna). Ska byta upp mig snart, eller byta ner mig kanske det blir, iallafall ett "riktigt" Logitech 2.1 system för ringa 1000 kr, tror jag. Ny stol måste jag köpa, har allt för dålig rygg och sitter på tok för länge vid datorn om helgerna. Men känner mig inte direkt sugen att punga ut 4000 och uppåt för en riktig stol, men jag måste.

Har väl inte direkt någon värstingdator heller, så kan som inte påstå att jag lagt ut mer på den än min kringutrustning.. ^^

Dålig bild, tagen med telefonen och sedan redigerad med instagram. Nätverkskabeln var bara tillfällig tvärs över golvet då jag är nyligt inflyttad.
Samt ett fjortismoddat chassi med diverse klistermärken, mestadels från junkyard.

Är det någon här som kan tyda vad jag har för chassi trots den usla kvaliteten på bilden? Jag själv har ingen aning, köpte datorn i delar från komplett.se 2007.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Jag kan inte annat än att hålla med TS. Som ni ser i signaturen så har min dator ett par åt på nacken, jag har mest satsat på annat runtomkring den senaste tiden.

Stol:
http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
http://www10.kinnarps.com/Images/Products/DeskChairs/Size3/82...

Tangentbord:
https://secure.trulyergonomic.com/index.php
https://secure.trulyergonomic.com/image/data/TrulyErgonomic_c...

Har några frågor.

Tack för tipset ang tangentbordet letat länge efter ett snarlikt.
Tack till trådidén/trådskaparen.

Stör mig så in i bänken på nummerdelen m.m.
Aldrig haft mekaniskt tangentbord, har just nu Logitech ultra X.
Har ett par frågor, spelar nästan ingenting kan tilläggas.

Hur är bruna brytare att skriva på?
Låter dom någonting?
Van vid korta/låga tangenter, är det någon större skillnad vid knapptryck med bruna mekaniska diton?
Hur är motståndet på tangenterna?
Hur mycket kostade stolen i sitt utförande på bild?

Tack på förhand.

Mvh

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk

För alla som bor i Göteborgsområdet och söker begagnade men fräscha kvalitetskontorsmöbler kan jag verkligen rekommendera 'Kontorsmiljö'! Skaffade min Kinnarps-stol med nack- samt armstöd där för några år sedan för under halva nypriset, trots att stolen såg helt ny ut. Det är värt den investeringen!

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Avstängd

nu återstår en 3:e skärm för att fullända det hela blir dock 3x27"samung 120Hz

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Wow, vissa utav hörnorna här är riktigt fräsiga må jag säga. Imponerande att jag lyckades se en bild där man vågat lämna toarullen framme på skrivbordet när bilden togs. Yeah, we all know what it's for

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Intel Core i7 2600K 3,4GHz - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE - Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Windforce - Corsair AX 750W 80+ GOLD - Corsair SSD Force 3 Series 240GB - 2x 2TB Western Digital Caviar Green - BenQ TFT 24" EW2420 - Fractal Design Arc Svart - M-Audio Audiophile 2496 - KRK Rokit 6 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zezo:

Har några frågor.

Tack för tipset ang tangentbordet letat länge efter ett snarlikt.
Tack till trådidén/trådskaparen.

Stör mig så in i bänken på nummerdelen m.m.
Aldrig haft mekaniskt tangentbord, har just nu Logitech ultra X.
Har ett par frågor, spelar nästan ingenting kan tilläggas.

Hur är bruna brytare att skriva på?
Låter dom någonting?
Van vid korta/låga tangenter, är det någon större skillnad vid knapptryck med bruna mekaniska diton?
Hur är motståndet på tangenterna?
Hur mycket kostade stolen i sitt utförande på bild?

Tack på förhand.

Mvh

Det finns en tråd som går igenom dina frågor, tror det är en guide till och med. Finns i forumdelen som behandlar kringutrustning, check it out

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Lite fakta. Ditt tangentbord är med all största sannolikt din smutsigaste (bakteriemässigt) del/pryl i ditt hem. Då har jag även tagit med toalettsitsen och "spolknappen" på toaletten med i beräkningen!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THEBADGUY:

Sitter själv med ett Galant bord ifrån Ikea, stolen ifrån Clas ohlsson och 3 st BenQ skärmar.
Och det funkar helt perfekt för mig. Lagom mycket skrivbordsyta, men även stilrent enligt mig.
Men visst, jag hade ju verkligen inte sagt nej till att ha 3 st 120hz skärmar eller liknande, men förtillfället så är jag nöjd iaf
Men nästa satsning kommer att bli en bättre stol! Känns som att det är en billig investering för ryggen....
http://i.imgur.com/pQtGw.jpg

Denna rigg är väldigt i-ögon-fallande både vad gäller taperter och färger på hela setupen, riktigt shysst!

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Byggde skrivbord o fixade med lite belysning[avstängd] för o få det lite gött i hörnan på kvällarna. Har inget emot att lägga lite extra cash på kringutrustning

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Det finns en tråd som går igenom dina frågor, tror det är en guide till och med. Finns i forumdelen som behandlar kringutrustning, check it out

Tusen tack, huserar sällan i forumet nu för tiden.

Skrivet av MeanGreen:

För alla som bor i Göteborgsområdet och söker begagnade men fräscha kvalitetskontorsmöbler kan jag verkligen rekommendera 'Kontorsmiljö'! Skaffade min Kinnarps-stol med nack- samt armstöd där för några år sedan för under halva nypriset, trots att stolen såg helt ny ut. Det är värt den investeringen!

Nice, tack

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem
  • IKEA Galant stå/sitt-bord

  • IKEA Karsten stol (mycket bättre för min rygg än alla Kinnarpsvarianter jag någonsin provat, och alla andra stolar också, så jag har en Karsten på jobbet också)

  • Dell 2405FPW 24" 1920x1200 med S-PVA-panel, en gammal goding från 2005 (som kommer skuffas undan av något mer högupplöst, förmodligen Dell U3011)

  • AKG K240 Studio hörlurar

  • Corsair SP-2500 ljudsystem (woofern funkar fint som fotpall )

  • Extremt onödig usb-ansluten dac, HRT Music Streamer II 2011, som ska säljas bort

  • Logitech G15-II tangentbord (har inte hittat nåt bättre, helmekaniska har ju aldrig separata mediatangenter (nej, Corsairs är inte helmekaniska))

  • Logitech G9 mus (samma där, inte hittat nåt bättre)

Visa signatur

5950X, 3090