Hårddisklampan lyser konstant!

Permalänk
Medlem

Hårddisklampan lyser konstant!

Hej!

Har ett problem med min nya WD 80 gig 8mb cahce. Disken är ca 3 veckor. Probelemet är att hårddisklampan lyser hela tiden, inte blinkar jäätefort utan lyser. Det var inte så första veckan vad jag vet. Det låter heller inte som att den läser eller skriver. Och den är inte heller segare eller nått, får bra benchmarkressultat. Tänkte att jag hade nått virus eller nått skit så jag formaterade med porblemet kvarstår, vad kan vara fel?eeeeeeeee

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Det är bara någon sladd som sitter fel på moderkortet...
Sladdarna som sitter från chassit till moderkortet, vänd HDD LED 180 grader (men på samma plats) så tror jag att det kommer fixa sig

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Saken är den att den funka bra med min andra HDD, så sladden kan de inte vara fel på.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Sådär höll min IBM på tills den krashade.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av galaXy
Det är bara någon sladd som sitter fel på moderkortet...
Sladdarna som sitter från chassit till moderkortet, vänd HDD LED 180 grader (men på samma plats) så tror jag att det kommer fixa sig

Det tror inte jag... eftersom det är dioder kommer den inte att lysa alls (alt gå sönder) om du vänder den om.

Antingen sitter hdd-led och pwr-led på fel plats (men du sa iof att den inte gjorde så här första veckan), eller så håller hårddisken på med ngt. Vissa diskar kör självtest den första tiden man använder dessa, vet dock inte hur länge detta håller på.

Visa signatur

Nej är också service.