Permalänk
Medlem

Dryga problem med stationär!

Tjena.

Datorn jag pratar om står i signatur.

Problem:
När jag ska slå igång datorn på morgonen så startar den och allting på den går igång MEN jag får ingen bild.
Nästa gång så får jag bild och datorn fungerar hur bra som helst.
Nästa gång ändå så startar den inte alls om jag inte slår av och på strömmen på nätagget.

Testat:
Tagit ut ramstickor, hårddiskar.
Bytt kablar på nätaggregatet.
Bytt strömkabel.
Bytt plats på grafikkortet.
Formaterat datorn.
Tagit bort all överklockning.

Datorn fungerade hur bra som helst i flera månader och dessa problem har NU börjat dyka upp.

Var enda liten gissning skulle vara till stor hjälp!

Mvh // Magnus

Visa signatur

PC: Den funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

Tjena.

Datorn jag pratar om står i signatur.

Problem:
När jag ska slå igång datorn på morgonen så startar den och allting på den går igång MEN jag får ingen bild.
Nästa gång så får jag bild och datorn fungerar hur bra som helst.
Nästa gång ändå så startar den inte alls om jag inte slår av och på strömmen på nätagget.

Testat:
Tagit ut ramstickor, hårddiskar.
Bytt kablar på nätaggregatet.
Bytt strömkabel.
Bytt plats på grafikkortet.
Formaterat datorn.
Tagit bort all överklockning.

Datorn fungerade hur bra som helst i flera månader och dessa problem har NU börjat dyka upp.

Var enda liten gissning skulle vara till stor hjälp!

Mvh // Magnus

Testa med en annan disk, annat graffe kanske.
Själv fick jag bekymmer med min ssd.. skifta sata portar och nu funkar den fint..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem

Kan vara nätagget som jävlas med dig, har du möjlighet att testa med ett annat?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Isch! Låter som ett sunkigt moderkort...

Motiv:
(Som du skrev)
Alt. 1 *Datorn startar - ingen bild.
Alt. 2 *Allt funkar OK.
Alt. 3 *Inget funkar om du inte slår av och på strrömmen direkt på nätagget (bryter strömmen helt till mb)

Ser moderkortet helt ut - eller finns det några "svullna" eller kanske helt "spruckna" kondensatorer på det?

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Börja med att testa skärm+kabel med en annan dator så att du inte river upp datorn i onödan.

Köpte du allt nytt för några månader sedan eller sparade nu något från gamla datorn?

Permalänk
Medlem

Misstänker kraftigt att det är moderkortet jag med.
Ingenting ser misstänkt ut på det men ska låna ett Asus SABERTOOTH AMD990FX av en kompis för att utesluta allt annat.

Övrigt:
Har testat utan hårddiskar, med hårddiskar, utan minne, med minne, annat nätagg osv

Skrivet av Sweden8:

Isch! Låter som ett sunkigt moderkort...

Motiv:
(Som du skrev)
Alt. 1 *Datorn startar - ingen bild.
Alt. 2 *Allt funkar OK.
Alt. 3 *Inget funkar om du inte slår av och på strrömmen direkt på nätagget (bryter strömmen helt till mb)

Ser moderkortet helt ut - eller finns det några "svullna" eller kanske helt "spruckna" kondensatorer på det?

Lycka till.

Visa signatur

PC: Den funkar