Samlingstråd: "Microsoft ringde till mig och ville.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Det var samma kille som ringde alla gångerna dessutom...haha skön bild btw.

Ännu bättre Hehe.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

ammyy

Hello sir, I am calling from Windows...

Lyssna själva
recorded_conversation_2012-04-20-16_00_22.wav

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Hello sir, I am calling from Windows...

Lyssna själva
recorded_conversation_2012-04-20-16_00_22.wav

Calling from Windows Computer? "Windows Computer", woot? x'D

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

indien

De vill starta en teamviewer session hörde jag från jobbet. Nån tjej som hade gått på det. Skickade laptoppen till FBI typ.

Sen ringde de till en arbetskollega som är systemadministratör, det slutade med att killen från indien sa, "you are värry clever". För att han inte gick på att starta en .exe fil. Lite smått kul

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem

Fick ett samtal idag från "Microsoft Security Center Support Team" eller nåt indiskt brytande svammel, dem ville prata med min mamma men jag sa hon va inte hemma. Då frågade dem "Are yoo Mishter Johansson?" o jag svarade vänligt tillbaka med misstankar om att det va en scam. Sedan började dem förklara "In a cuople off dais Yoo will get a nottificcation om you screen about viruses". Han va väldigt inriktad på sin sak och fortsatte med samma mening och avslutade med "Can you turn on your computer for me Sir?" jag sa bara att den nte va hemma då blev han tyst en stund o sa sen "its very important to fix this problem". Sen spädde jag på med fler saker o sa att jag jobbar och är utbildad nätverks/dator tekniker då svarade han " But, you are not educationed in Microsoft support". Jag sa att jag hade diverse certifikat i nätverks säkerhet och andra närliggande områden då hörde jag bara ett *klick* så han verkade inte intresserad av mig längre.

Permalänk

Lite komiskt när en med en brutal brytning ringde hem från "windows", började skratta och sa något otrevligt och sen la jag på. Får bara hoppas att folk inte går på det här som inte har läst om scamningen...

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

Fan alltså. De ringde nyss till mig och jag låtsades vara alldeles pantad och låtsades göra som de sa. Efter 15 minuter sa jag att jag visste vad han höll på med och han fick ett brutalt anfall på mig, kunde inte hålla mig ifrån att skratta.

Efter totalt ca 20 minuter dog dock batteriet i telefonen min.

EDIT: Tror ni det finns någon chans att de ringer igen, alltså om typ en vecka eller så? Jag ville ju snacka mer...

Permalänk
Medlem

Önskar att dom ringde mig, kan vara lite kul att trolla.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Är nog uppe i femtiotalet samtal sedan i vinstras. Säkert från tio olika nummer...

Spelar ingen roll om man ber dem dra åt helvete, lugnt och sansat påpekar att man inte är dum nog att bli lurad av bedragare, påpekar dumheten i att MS ringer och hjälper till över telefon, lägger på mitt i deras mening eller bara låter bli att svara. Det bara fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Är nog uppe i femtiotalet samtal sedan i vinstras. Säkert från tio olika nummer...

Spelar ingen roll om man ber dem dra åt helvete, lugnt och sansat påpekar att man inte är dum nog att bli lurad av bedragare, påpekar dumheten i att MS ringer och hjälper till över telefon, lägger på mitt i deras mening eller bara låter bli att svara. Det bara fortsätter.

"Lyckost!" Har inte fått ett enda samtal :<

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Hello sir, I am calling from Windows...

Lyssna själva
recorded_conversation_2012-04-20-16_00_22.wav

Hahaha Doubluu doubluu doubluu dot

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av d2004:

Haha grymt, hur spelade du in samtalet ?

en person ringde mig nyss dum som jag var sa jag bara hurdur och la på luren

Jag har SIP-telefoni, min operatör är wx3, de använder relativt standardiserad lösning vilket gör att de flesta SIP-klienter för dator och mobil fungerar problemfritt, på datorn använder jag Zoiper som jag har inställd på att automatiskt spela in alla samtal.

Permalänk

De har ringt nu 2-3 gånger om dagen i en månad! fattar inte hur de pallar......
Nästa gång de ringer ska jag nog fan ta och driva med de jävlarna! Dra till med lute skämt och härma etc

EDIT: De ringde precis! (cirka 13:20), han sa "im from operativ microsoft computers", jag sa direkt, "why do you call us every day? my father works for microsoft and they doesnt call people, you are a lier and thats it" Då sa han att jag var "stupid"
Efter att han sa det sa jag "if you call us one more time i will fucking sue you" hade varit kul ifall hand ringt igen ;]

Permalänk
Medlem

Dom Ringde hem till mina föredrar alldeles nyss. Jävla tur att morsan tyckte det var något skumt och inte följde deras instruktioner.

Visa signatur

Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel® Core i5-2500K | Radeon HD 6970 2GB GDDR5 |8 Gig Corsair 1600 Mhz | Cooler Master Silencio 550

Permalänk
Skrivet av MartenKL:

Hello sir, I am calling from Windows...

Lyssna själva
recorded_conversation_2012-04-20-16_00_22.wav

Gillar när han ska läsa upp webbadressen "dablu dablu dablu dot" "y for yellow, and agony white for yellow"

Får seriöst skaffa en hemtelefon för att få lite såna här samtal då och då xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Svara och presentera er som typ "CIA Field office Sweden" eller nått,Då lägger dem nog på illa kvickt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gullaN:

Svara och presentera er som typ "CIA Field office Sweden" eller nått,Då lägger dem nog på illa kvickt

Nja dom har namn, "hello are you Mr.xxxx" xxxxx= min morsas efternamn...men det är lite som Jehovas att det räcker inte med nej utan man måste göra det med besked testa fråga om personen vill ha telefonsex eller nått

Permalänk

De har ringt mig 4 gånger nu.

Permalänk
Medlem

blev ganska lack på dom hörom dagen! dom har redan ringt mig 3 gånger tidigare men just den här dagen va jag o jag va sjuk. Det börjar 11:00 med att en jävell väcker mig o pratar om bla bla ditt windows e fucked up. Och då sa jag bara att jag bara hade mac ( har faktiskt 1) o då började han skrika grejar o la sen på. 2:a gången klockan 13 så gjorde jag det en tonåring gjör dagligen o så ringer en till jävel o då började jag svära o han kallade mig bitch o la på. 3:e gången 17:00 sitter på toan o skiter o någon ringer igen. torkar mig snabbt som faaan o springer ut o då är det en till jävel där ifrån å då sa jag men snälla sluta säg det där ni kmr inte från "Windows" it's called microsoft..... det va min dags upplevelse har väll ringt 2 gånger sen dess

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem

Ring och väckte mig nu,

Har varit sjuk sen i fredags och idag för typ 10 minuter sen ringde en indisk man med extremt dålig mottagning.

Var rätt så borta eftersom jag precis vaknat och var sjuk men fattade att det var något skumt. Han sa att jag hade fått farliga illega program på dator och jag sa okej.

Han hade hittils inte nämnt vem han var eller variftån så jag frågade. Han sa att han var från Microsoft i Ukraina. Jag sa att jag hade linux och han la på.

Permalänk
Inaktiv

De ringde hem förra veckan.

En Indisk brytande kvinna som sa sig vara från "Computer Maintenance Windows" någonting bla bla bla.
Jag visste precis vad det var frågan om då jag hade varit här och läst denna tråden.

Jag drog telefonen mot tröjan och sa "You're breaking up, I can't hear you....click" och la sedan på, sen ringde de inte upp mer.

Jag hade tänkt skämta med henne och säga att jag skulle vilja beställa lite hemkörd Indisk mat, men jag ville bara slippa prata med henne.

Tycker synd om de som verkligen går på sånt här.

Permalänk
Medlem

Skulle be om namn och nummer jag kan nå dem på och påpeka att jag inte har tid att snacka just nu. Har de dolt nummer och vill inte uppge nummer utan erbjuder sig istället att ringa upp en annan gång så polisanmäler du istället och hoppas de ger ut numret hos din operatör(du får inte ut nummer utan polisanmälan).

Tycker i överlag denna typ av social ingenjörskunskap är otroligt ful. Har lyckligtvis inte råkat ut för detta... men om någon ringer, haha, då skall här drivas hårt!

Permalänk
Medlem

Dom har ringt hem till mig 5-6 ggr

Permalänk

Jag har varit bortrest i ett par veckor, och när jag kom hem hann jag precis sätta mig i soffan innan det ringde. Min sambo svarade och det var det här klassiska; en indier som ville berätta att vi hade en massa skit på datorn. Han lackade ur totalt och skällde ut honom efter noter, om inte han slutade ringa hit så skulle han allt se på annat. Tydligen har det pågått hela tiden jag varit borta. Om jag svarar nästa gång ska jag låtsas att han kommit till en sexlinje.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av limparion:

Jag har varit bortrest i ett par veckor, och när jag kom hem hann jag precis sätta mig i soffan innan det ringde. Min sambo svarade och det var det här klassiska; en indier som ville berätta att vi hade en massa skit på datorn. Han lackade ur totalt och skällde ut honom efter noter, om inte han slutade ringa hit så skulle han allt se på annat. Tydligen har det pågått hela tiden jag varit borta. Om jag svarar nästa gång ska jag låtsas att han kommit till en sexlinje.

Spela in samtalet! Det vore kul och höra!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

haha, fick precis en indier som ringde från "Microsoft"

"Priss de vindowsbuttoom sir... holld itt down, den priss di litter R.
Arr yoo soore yoo arr prissing de litter R, sir?"

Jag: I'm pressing the letter... nothing happens!

"ARR YOO SOORE YOO ARE PRESSING DE LETTER R SIR?"

Jag: Yes, I'm pressing it, nothing happens!

"Arr yoo jooosing de vindows xp, vista or vindows siven sir?"

Jag: No, I'm using Linux. I'm not stupid.

"Klick".

Fan, jag skulle ju sagt..
"oh god, I need to run to the bathroom - can you hold on"
Sprungit till toan och stönat etc... samtidigt frågat om min dator... "plums"... "kiss"... "kakel-eko"... oh god that's a big load... "plums"...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Medlem

Sjukt underhållande läsning i denna tråden.
Extra tack till MartenKL som kunde ge 'bevis' på sitt trollande. Gillar att det tog mindre än 5 sekunder för scammern att lägga på efter att du sa att du satt på en Mac och att du inte hade någon dator med Windows i hemmet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Alla som blir uppringda och orkar borde slösa deras tid. Börja med att säga att du måste starta datorn och att den är seg.
och så ser ni hur länge det tar innan han/hon lägger på!

Under tiden får ni sitta och säga att det snart är klart osv.

Permalänk

Kul trråd! Fick faktiskt ett samtal för någon månad sedan där jag bestämde mig för att trolla "killen från microsoft" ordentligt!

J= Jag
S=Support

S - Hello sir I'm calling from windows, and I see that you have installed some virus and trojan horses on your computer.
J- Oh NOES!
S- No problem sir, I will help you to remove them.
J- Great! I allways wanted some help with my Linux comuper
S- .......*tvekande paus* So, can you please turn on your windows computer?
J- You mean the one with the apple logo on?
S- N-no sir...look at the left corner of your keyboard. Do you have a windows logo there?
J- Yes, yes I do.
S- Great now turn on that computer.
J- Okay
*Går nu iväg och fortsätter plocka in disken för någon minut medens jag visslar på trolololo song*
J- Now it's on!
S- Okay, now look at the left corner of the screen. Please press the start button there.
*Här frågar jag hur startknappen ser ut, och får en mycket fin beskrivning av honom.*
J- Oh so you mean the big apple icon in the corner?
S- .....No....sir....do you have a windows computer?
J- Well my son told me he installed a hybrid os called Appdos. Is that what you mean?
S- ..... *hör nu en massa indiskt pratande i bakgrunden*
S- Sir, do you have a windows icon in the left corner of your keyboard?
J- Yes I have! *låter överdrivet lycklig*
S- Great! Then press the start button that we talked about before! *Nu hör man att han börjar förlora tålamodet.*
J- Oh so you wan't me to turn on my computer again?
S- Yes sir please do that!
*Nu känner jag att det är nog. Så jag låtsas sätta på datorn, hämtar mobilen och berättar att den här låten spelas upp varje gång jag startar datorn, varpå jag spelar upp trlolol song. Efter ca 3 min med 2 olika personer som försöker få kontakt med mig så lägger dem på.*

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Skönt att folk skickar mig till denna tråd som man läst ett x-antal gånger utan att fråga på min jävla frågejävel.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8