Permalänk

Är denna dator värd priset?

Hej!

Nu ska även jag köpa en ny dator för att spela spel på. Det ända problemet är att jag inte riktigt är så kunnig på alla datordelar. Jag har aldrig byggt ihop en egen dator förut så jag hittade en dator på komplett.se. Det är kampanjpris på 500kr på datorn nu.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10647 (Jag kommer inte behöva högtalare/tangentbord vilket kommer göra så att priset blir 6795)

Klarar denna dator av DayZ på hyfsat hög grafik? Skulle gärna vilja spela Age Of Conan med hög grafik också. Så är det något som bör bytas ut?

Väldigt tacksam för svar! Mvh. Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias842:

Hej!

Nu ska även jag köpa en ny dator för att spela spel på. Det ända problemet är att jag inte riktigt är så kunnig på alla datordelar. Jag har aldrig byggt ihop en egen dator förut så jag hittade en dator på komplett.se. Det är kampanjpris på 500kr på datorn nu.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10647 (Jag kommer inte behöva högtalare/tangentbord vilket kommer göra så att priset blir 6795)

Klarar denna dator av DayZ på hyfsat hög grafik? Skulle gärna vilja spela Age Of Conan med hög grafik också. Så är det något som bör bytas ut?

Väldigt tacksam för svar! Mvh. Mattias

Hejsan. Vill bara säga att du borde istället plocka ihop en dator i delar, blir mycket billigare på det sättet och då kan du få bättre prestanda för pengarna

Du kan ju då hoppa över operativsystemet.

Permalänk

Jag har aldrig byggt ihop en dator själv och är verkligen urusel på det. Skulle föredra att köpa den "hel". Kanske är något att fundera på då, finns massor med trådar redan som jag få inspiration ifrån. Tror du att datorn jag länkade klarar av de spelen på bra grafik eller måste jag uppgradera något?

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias842:

Jag har aldrig byggt ihop en dator själv och är verkligen urusel på det. Skulle föredra att köpa den "hel". Kanske är något att fundera på då, finns massor med trådar redan som jag få inspiration ifrån. Tror du att datorn jag länkade klarar av de spelen på bra grafik eller måste jag uppgradera något?

Tack för hjälpen.

Om du bor i Skåne så kan jag hjälpa dig med bygget om du vill ha
En dator som är lite bättre

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk

Tyvärr så bor jag i Stockholm. Tror du att datorn klarar av DayZ på hög grafik eller måste/bör jag uppgradera något? Det kunde man lätt göra på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias842:

Tyvärr så bor jag i Stockholm. Tror du att datorn klarar av DayZ på hög grafik eller måste/bör jag uppgradera något? Det kunde man lätt göra på hemsidan.

Recommended:

OS: Windows 7

Processor: Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster

Memory: 2GB

Graphics: Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770 or faster with Shader Model 3 and 896 MB VRAM

DirectX®: DirectX 9.0c

Hard Drive: 20 GB free space

Går man på dessa så kommer din dator att klara det fint, men om du har lite pengar över och vill få lite mer kick så köp ett lite bättre grafikkort

Ett ur den lite högre serien, typ 670 etc etc.
Eller kanske ett 580 om det nu är bra pris på det? Fortfarande ett bra kort tycker jag.

EDIT: Såg att det inte fanns på sidan

Jag hade valt denna konfig isf..

Komplett Gamer i05

Artikelnummer:756079
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Stötsäker kartong
QPAD FH Komplett L.E.
Cooler Master CM 690 II (ver.2) Svart
Cooler Master GX Lite 600W PSU
MSI B75MA-P45, Socket-1155
Intel® Core i5-2500K Processor
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB KIT
Gainward GeForce GTX 560 1GB PhysX
Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
Western Digital® Desktop Green 1TB
Microsoft OEM Wired Desktop 400
Logitech OEM S-120 2.0 högtalare
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit
MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti
Tillgänglighet:

För 8132:-

K - Modellen är lite mer framtidsäker då den går att få upp i lite högre frekvens, MEN detta är fortfarande ganska mycket för en dator med dessa komponenter, kan hänvisa dig till http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-support-och-ovriga-tradar/1096510-gratis-hjalp-vid-montering-av-datorer/ där finns det en del Stockholmare som nog mer än gärna skulle hjälpa dig med bygget, om du nu ångrar dig om att köpa en OEM dator.

Oavsett så hoppas jag du kommer igång med den nya datorn snart

Mvh: Marcus O

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M