Permalänk
Medlem

Trevligt. Blev en samsung 830 256GB SSD denna gången.

Permalänk
Medlem

Beställde igår en hel del komponenter, däribland ett Powercolor 6870 modell bättre, för 1490. 930mhz osv. Hittar inte det i butiken idag? Vad innebär detta?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hej CDON!

I dag knastrade mitt nätagg till olycksbådande och datorn stängdes av.

Dock fungerar allt fint efteråt.

Kan jag öppna nätagget och kolla efter svälda kondensatorer och om det finns skicka in på garanti?
Eller ska jag skicka in det på direkten?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej CDON!

I dag knastrade mitt nätagg till olycksbådande och datorn stängdes av.

Dock fungerar allt fint efteråt.

Kan jag öppna nätagget och kolla efter svälda kondensatorer och om det finns skicka in på garanti?
Eller ska jag skicka in det på direkten?

Om du öppnar nätagget så försvinner med största sannolikhet garantin.

Permalänk
Medlem

vet någon hur man sparar en varukorg?

Brukade väl vara precis gå till kassan innan men kan inte se att det finns där längre?

Mvh: Marcus O

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tazadar:

vet någon hur man sparar en varukorg?

Brukade väl vara precis gå till kassan innan men kan inte se att det finns där längre?

Mvh: Marcus O

Om du klickar på "Visa varukorg" så kommer det upp en meny, längst ned har du "Spara varukorgen".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om du klickar på "Visa varukorg" så kommer det upp en meny, längst ned har du "Spara varukorgen".

Tackar!

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Gigabyte GTX670 OC 2GB måste vara månadens fynd på denna månadsrea med 15% rabatt, 3051 + 49 kr frakt = 3100 kr

Nog blev man lockad allt men har inget lagg på dom spel jag kör idag på mitt nuvarande kort så kommer vänta en generation.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av BamZe:

Om du öppnar nätagget så försvinner med största sannolikhet garantin.

Det är därför jag frågar innan jag öppnar

Edit:
http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_-_intel_i5-3570k_-_...
Har den ett ti kort eller ej? Visste inte det fanns ett 670 ti ens.

http://s.cdon.com/media-dynamic/images/content/thor-6.png
Där står det 670ti.

Har den 3570k eller 2500k?

Intel® Core i5 2500K - 3.3GHz - 6MB
NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz)
Corsair 16GB DDR3 1600MHz
Corsair 120GB SSD - Force 3
Telefonsupport ingår (endast svenska)

I Thor Einride ingår en snabb Intel Core i5 3570K och ett mycket
kraftfullt NVIDIA GeForce GTX670 för att hantera de senaste spelen.
16GB DDR3 interminne och 120GB SSD hjälper naturligtvis till.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fick jag någons returnerade produkter?

Fick idag hem ett paket från CDON med komponenter för att helt datorbygge, en lyckans dag. Detta kan för vissa vara en dum fråga, men jag får en känsla av att två produkter inte är "nya" i den bemärkelsen att någon tidigare har öppnat kartongerna (vad som sen skett är ju bara att gissa). Kartongerna saknade båda skyddsplast alternativt någon tejp med företagslogga som ska påvisa att emballaget ej är brutet. Grafikkortskartongen kan jag till 99% säkerhet säga har varit öppnat pg skador i kartongen, ser inte nytt ut. Produkterna jag syftar till är ett moderkort (Asus Sabertooth Z77) och (Gigabyte GTX 670 OC).

Enligt mig är det inte ok att sälja "begagnade" varor för nypris! Är det något ni har accepterat och gör? Hur fungerar det på den fronten?

Denna upptäckt förtog lite av glädjen av hela köpet och jag känner att det är lite på vinst o förlust att bygga ihop allt på ett moderkort som möjligen tidigare är returnerat pg något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alsus:

Fick idag hem ett paket från CDON med komponenter för att helt datorbygge, en lyckans dag. Detta kan för vissa vara en dum fråga, men jag får en känsla av att två produkter inte är "nya" i den bemärkelsen att någon tidigare har öppnat kartongerna (vad som sen skett är ju bara att gissa). Kartongerna saknade båda skyddsplast alternativt någon tejp med företagslogga som ska påvisa att emballaget ej är brutet. Grafikkortskartongen kan jag till 99% säkerhet säga har varit öppnat pg skador i kartongen, ser inte nytt ut. Produkterna jag syftar till är ett moderkort (Asus Sabertooth Z77) och (Gigabyte GTX 670 OC).

Enligt mig är det inte ok att sälja "begagnade" varor för nypris! Är det något ni har accepterat och gör? Hur fungerar det på den fronten?

Denna upptäckt förtog lite av glädjen av hela köpet och jag känner att det är lite på vinst o förlust att bygga ihop allt på ett moderkort som möjligen tidigare är returnerat pg något fel.

Moderkort och grafikkort brukar inte vara inplastade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Moderkort och grafikkort brukar inte vara inplastade.

Ok, stämmer säkert. Var fler av mina paket som saknade plast. Men i de fallen fanns en tejp med företagslogga för att påvisa obrutet emballage.
I de här fallen är det ingenting som påvisar ett obrutet emballage. Brukar det vara så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

En fråga.

Hur lång tid tar det att få en ny hårddisk på garantin? Fick min WD 2TB som var doa. De senaste 24 timmarna har jag endast lyckats få mailkontakt med CDON, men inget besked om att ens kunna skicka in den. Man sitter ju lite i sjön utan hårddisk om man säger så.

Av erfarenhet tar det lika lång tid att skicka in direkt till WD som till CDON, tyvärr. Men CDON ska ta det, och det blir billigare med frakten till CDON än till WD i Tyskland. Räkna med 2V, och inte CDON har blivit bättre på just DOA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alsus:

Ok, stämmer säkert. Var fler av mina paket som saknade plast. Men i de fallen fanns en tejp med företagslogga för att påvisa obrutet emballage.
I de här fallen är det ingenting som påvisar ett obrutet emballage. Brukar det vara så?

Även mitt kort (Gigabyte 670 OC) kom utan tejp som försegling, och eftersom det inte finns några spår av lim kvar så antar jag att dom kommer så numera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Även mitt kort (Gigabyte 670 OC) kom utan tejp som försegling, och eftersom det inte finns några spår av lim kvar så antar jag att dom kommer så numera.

Tackar för ditt svar, det lugnade min nervositet. Då är det bara att hoppas på att allt fungerar som det ska efter monteringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Av erfarenhet tar det lika lång tid att skicka in direkt till WD som till CDON, tyvärr. Men CDON ska ta det, och det blir billigare med frakten till CDON än till WD i Tyskland. Räkna med 2V, och inte CDON har blivit bättre på just DOA.

Tack för ditt svar.

Två veckor är verkligen inte acceptabelt enligt mig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

Gjorde en beställning på en mobil idag och fick nyss kolli nummret, säkte och fick ett konstigt resultat

Avsändare:xxx xxx
xxxxx TROLLHÄTTAN
Sverige

Mottagare:CDON.COM
c/o Order Nordic AB
Makadamgatan 14
25464 HELSINGBORG
Sverige

Tjänst:MyPack - Retur

-------------------------------------

Har cdon/posten lyckats vända på informationen eller har jag skickat en retur innan jag ens fått ordern ?

Ska bli kul att se hur det här utvecklar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ornotermes:

Fick för en stund sen ett mail om att mitt paket skickats. Men naturligtvis var det fel kolli-id, jag fick spårningsnummet för returfrakt (som jag med all säkerhet inte kommer använda).

Jag såg att andra i tråden också fått det, men det finns ett snabbare sätt att få fram det riktiga kolli-id än deras support(speciellt efter att den stängt för dagen).

1. Gå till http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&kolliid=KOLLINUMMER&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl och byt ut KOLLINUMMER i adressfältet mot det returfraktnummer du fått från CDON.
2. Öpnna http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp i ny flik/fönster.
3. Kopiera Kundnr och Referens från fösta sidan(server.logistik.posten.se) till formuläret för att spåra med kundnummer på andra sidan. Klicka på nedre spåra-knappen.

Du kommer då till en sida där båda kollinumren visas. Du kan se statusen där eller kopiera kollinumret och använda nån av de andra paketspårningssidorna

Skrivet av trollhattan:

Gjorde en beställning på en mobil idag och fick nyss kolli nummret, säkte och fick ett konstigt resultat

Avsändare:xxx xxx
xxxxx TROLLHÄTTAN
Sverige

Mottagare:CDON.COM
c/o Order Nordic AB
Makadamgatan 14
25464 HELSINGBORG
Sverige

Tjänst:MyPack - Retur

-------------------------------------

Har cdon/posten lyckats vända på informationen eller har jag skickat en retur innan jag ens fått ordern ?

Ska bli kul att se hur det här utvecklar sig.

Den övre posten kan kanske hjälpa dig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

Den infon tackar jag för

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Moderkort och grafikkort brukar inte vara inplastade.

Dom har dock i flesta fall ett seal klistermärke.
Har jag haft på allt mitt iaf, if broken, send it back osv.

Permalänk
Medlem

Hej! jag la en beställning (bokning) på ett R4 och 3st fläktar, nu har fläktarna tagits bort från sidan! Och jag undara bara om och ev när ni får hem dessa?

Artikelnummer: 5013149540
Thermalright TR TY-140 900-1300rpm

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Moderkort och grafikkort brukar inte vara inplastade.

Skrivet av Nivity:

Dom har dock i flesta fall ett seal klistermärke.
Har jag haft på allt mitt iaf, if broken, send it back osv.

Jag har inte haft försegling på ett enda av alla de Asus moderkort jag köpt sedan 1995.

Grafikkort har varierat genom åren, ibland med, ibland utan. Oftast utan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej! På denna annonsen står det att det är dubbla GTX690 kort men klickar man in på det står det i produktbeksrivningen att det är 2 st 7970. Fast det i namnet fortfarande står gtx 690.

edit: Efter lite mer läsning ser jag att princip all produkbeskrivning är fel...

Länk till annons: http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/
länk till produkt: http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_v2_-_intel_i7-3930_-_...

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Rabattkoden "SWEC12XX" gäller den bara på komponenter eller även på bärbara datorer?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Går man in på högtalare -> 2.0 så ligger det fan mer 2.1 system än 2.0
Ni får ta och börja städa lite.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpte 3 presenter till mig själv.
Intel i5 3570K
Samsung 830 256GB
& Gigabyte 670 WF OC

Tack cdon..
Tack till mig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Rabattkoden "SWEC12XX" gäller den bara på komponenter eller även på bärbara datorer?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Klockan 14:46 i förrgår (torsdag) skrev jag senast till supporten angående min trasiga hårddisk, och har inte hört något från dem sedan dess. Jag har alltså inte ens fått någon möjlighet att skicka tillbaka hårddisken sedan jag fick den i onsdags, trasig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Man får ju se allt från den ljusa sidan, det enda jag var sugen på 256GB Samsung ssd tog slut så man slapp köpa en, blev billigare så.

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Kan ni ta in och prispressa följande blu-ray spelare/brännare för datorn: Lite-On iHBS112

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233