EA publicerar 19 minuter video från Crysis 3

Permalänk
Skrivet av Battle_Zealot:

Vi alla har olika smaker, men våra smaker är så olika så jag måste fråga vad gillade du i Crysis 2?
Jag hatade de linjära banorna, grafiken var snygg men spel kännslan för spelet var =0.
Man kunde dö av ett (hundra) skott, men annars så kunde dräkten med allt t.o.m alstra flera hundra volt för att starta ens hjärta igen. (Ja jag menar en defibrillator)
Dräkten var bättre än IBMs jävla superdator, räknade ut allt och kunde allt... tröttnade och klickade bort alla jobbiga cutscenes där dräkten snackade massa dynga.
Det är en jävla dräkt för fan!

OT:
Ang. spelkännslan.. Ni kommer garva men jag lirar Doom 2 från 1994 än.
Finns portat så man kan höjja grafiken och joina servrar på nätat precis som vilket modert spel som helst.
Jag spelar det än, för SPELkännslan är så härlig!

Det är ju väldigt induviduellt det där, hur mycket man gillar total frihet, eller om man föredrar mer linjärt. Jag gillar både och, men ibland är det skönt att låta spelet leda en så man slipper tänka så mycket. Och tvärtom.

Alltså ettan var ju klart bättre än tvåan, men jag älskade fortfarande tvåan. Spelade igenom det 2 ggr på raken.

Permalänk
Entusiast

Känns som om jag har missat något i storyn här. Jag var med på att New York blev invaderat och täckt av djungel i tvåan men hur lång tid har det gått om de har hunnit bygga upp stora dammar i stan efteråt? Om de lägger ner så mycket energi på det kunde de väl byggt upp stan istället?

Annars verkar det vara lite genomtänkt i alla fall eftersom det finns flera, eller i alla fall två, vägar att ta sig fram på. Synd att AI verkar vara ungefär lika stenkorkad som i ettan där alla fiender sprang och slängde sig framför kulorna som lämlar utför ett stup...

Kan tänka mig att köpa det lite senare när priset gått ner för att ha något att småspela lite sådär när man känner för att glida runt och leka lite rambo med OP-pilbåge en stund. Måste bara ha nytt grafikkort först för mitt 4850 lär brinna upp under installationen.

Edit: stavning...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Prophet lever (även man i Crysis 2 såg honom dö och fick hans nano-suit), ny röstskådespelare låter det som, New York igen vilket är en besvikelse, speciellt då det i 2an indikerades att det skulle finnas aliens i andra delar av världen. De hade åtminstonde kunnat ta Afrika eller Asien, att en privat militär grupp skulle ha en bas (eller iaf några byggnader) i New York, speciellt efter vad som hände i 2an då en grupp attakerade USA's militär, känns inte trovärdigt.

Permalänk

Fan vad många skalll gnälla, verkar ju skitgrymt, men det är väl fps jagande BF3 fanboys som inte gillar det som vanligt.

Älskar denna djungel-stads-träsk miljön, blir ett givet köp för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Vulture:

Inte imponerad av industrins bästa grafik? Vad fan...? Vad har du för skyhöga förväntningar egentligen? Crytek har gjort förbättringar trots den uråldriga teknologin aka konsoler, men att ha så höga förväntningar är ju inte realistiskt.

Förväntar mig bättre grafik när ett nytt CRYSIS kommer?
Inte samma gamla som ska stödja skit konsolerna.

Permalänk

Spelet släpps 2013 till dagens konsoler! Så himla efter sin tid Crysis 3 kommer bli. PS3 och särskilt xbox 360 har ju snart 10 j#%@ år på nacken! Hade hoppats att Crysis 3 skulle blivit ett av de första spelen för de nya konsolerna. Jag antar att crytek är på knäna när det gäller budget och försöker mjölka vidare på vad de gjorde med Crysis 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Förväntar mig bättre grafik när ett nytt CRYSIS kommer?
Inte samma gamla som ska stödja skit konsolerna.

Det är så nu för tiden, en speltillverkare har inte råd att bara göra spel till PC, då hade dom gått under, det är ju ändå konsollerna dom tjänar mest pengar på.

Det är bara att gillla läget och vara glad att dom fortfarande gör spel till PC då det tyvärr finns många som laddar ner så kallat gratis.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte betydelsen av att folk gnäller på att han tydligen spelar på "easy" mode.

Det är en uppvisning på grafiken, spelet, vapnen m.m

Vad har detta med o göra att han skulle vara dålig?
Är det meningen att på ett demo att dom ska köra hardcore och dö om och om igen?
Eller så blir demot "Dubbelt" så lång eftersom man måste krypa fram.

Nej, i mina ögon så känns det som att folk har "alldeles" för mycket fritid så man "måste?" Gnälla över saker och ting.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

FPS på konsol suger..jävla robot dans

Köp en dator så löser du det problemet!

OnT: Crysis 2 var grymt mycket bättre än ettan, och denna ser ut att följa game-actionmode som först började användas i tvåan,
spelet verkar grymt najs.

Inte säker på SweC's sätt att låsa ute folk ifrån youtubevideon, en aning fult gjort.

Permalänk

Då får man se vad det blir. Kör de på konsol-port igen så kommer spelet att ignoreras av det grövsta, pinsammare än Crysis 2 som till och med hade de gamla hatade genomskinliga väggarna som stank av 90-tals konsolspel kan bli svårt att lyckas med, men man ska aldrig säga aldrig.

Permalänk
Hedersmedlem

Angående trailern så är mitt första intryck att det ser väldigt snyggt ut, men inte särskilt stor skillnad jämfört mot Crysis 2. Sen tycker jag även det ser ut som att det är mer valfrihet på vilken väg man kan välja, vilket var mitt största problem med Crysis 2. Det ser fortfarande inte lika valfritt ut som i Crysis 1, men fortfarande en klar förbättring. Sen som andra har sagt så hoppas jag att man kan vara mer "stealth-aktig" än vad han i videon är. Camo i all ära, men vad är det för vits om man ändå avslöjar var man är hela tiden?

citat
Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Tyckte 2an var betyg 7 av 10. Och tror det kommera bli minst lika bra! är taggad som fan!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Saknar den tiden där utvecklarna vågade göra spel som krävde bra hårdvara. (Senaste Crysis 1)

Quake 3 flöt inget vidare på "standard korten". Samma med Halflife 2 m.fl.
Crysis 1 var knappt spelbart.

BF3 är ju ifs tungdrivet på Ultra men det känns ändå inte som att det är utvecklat med samma tankesätt.
I Crysis tror jag man ville göra ett så snyggt spel man bara kunde. Och sedan fanns inställningar där man skalade ner för att få det spelbart.
I Bf3 känns det som man har haft konsoler/medium system som grund och sedan lagt på extra godis. (förklara för mig varför vissa texturer (vissa stegar m.m.) är lika högupplösta som från Quake 1?) På vissa ställen är det jättesnyggt och på andra inte. Tessileringen på nära objekt är ibland väldigt konstig och stämmer inte med texturerna.
Kunde de inte lagt mer tid på växtlighet t.ex. gräset. Ser ju för jävligt ut. Stenarna har inga naturliga övergångar varken i vatten eller på land. Vissa stenar skiner som om de vore värsta malmfyndet dessutom.
Jag låter gnällig, men det är trist när något som har potentialen att se perfekt ut inte gör det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Får panik när jag kollar på nån som kör fps med handkontroll. Så sjukt stelt så de finns inte! Spyr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Det är så nu för tiden, en speltillverkare har inte råd att bara göra spel till PC, då hade dom gått under, det är ju ändå konsollerna dom tjänar mest pengar på.

Det är bara att gillla läget och vara glad att dom fortfarande gör spel till PC då det tyvärr finns många som laddar ner så kallat gratis.

Bra spel säljer, även till PC. Däremot känns de som att pc-spelarna kräver lite mer, medans konsolspelarna köper va skit som helst. Men utan tvekan så säljer ett bra spel även på pc(finns många exempel), men de måste vara bra!

Permalänk

Nu vet jag att jag ska vänta med grafikkortsköp till februari.

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Bra spel säljer, även till PC. Däremot känns de som att pc-spelarna kräver lite mer, medans konsolspelarna köper va skit som helst. Men utan tvekan så säljer ett bra spel även på pc(finns många exempel), men de måste vara bra!

Jag skulle nog vilja säga att det måste vara mer än bara bra. T ex ha rätt timing inför en högtid eller sommarlov, bra marknadsföring etc... Som någon som piratade mycket innan jag köpte över steam så sket jag i om det var bra eller inte. Det vara bara att AAA-titlarna sålde tillräckligt för att gå runt ändå. Dessutom är piratande mycket enklare på PC, vilket jag tror tillför mycket (Jag äger en chippad Xbox360).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Om du inte gillar rage så skippa min kommentar då
Jag formulerar mig lite mer civiliserat i fortsättningen. Om ni läser inlägget kanske kan finna att ni håller med mig ändå.

Crysis 2 skulle väl ha djungel i stan, och så blev det lite parkträd här o där. Fffffffffffff.............

Ska man köpat för en DJE!"A båge? kom igen för i helv#¤= jag kan inte skuta exoskelett med pilar, om de nu inte har kärnstridspetsar, det vore en annan femma

Och skrota nanosuit, det var kul första gången. Halo ODST funkade väl ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte hur man orkar kommentera om man inte alls gillar spelet. Det är inget tvång att spela!

On topic!
Nanodräckten är ju det som iaf jag tycker gör crysis speciellt. (Det finns mycket annat bra i spelet också) Den ger ju möjligheten att klara spelet på flera olika sett som den 19 minuter långa videon bla ville visa. De körde ju samma bana 2 gånger men på två olika sett. Sen tycker väll jag och många andra här att han misslyckades ganska fatalt med att köra "stealth" varianten men det är en annan femma.

citat
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På trams.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

vet du ens vad pre-alpha är? det är ju kanske spelbart men knappast texturer och röster!

Precis vad jag menar? Förstår inte varför du frågar om jag vet vad det är och sedan säger samma sak som jag menade?
Kan dock ha fel, din mening är lite svårläst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manchester City:

Vad är det för fel med Ps3? Konsolen gör om bilden till 60 hz och ligger ständigt på 60 fps. Om det laggar är det pga dålig anslutning eller Ea som gör sämst servrar. Priset är väll största fördelen till konsolerna, givetvis får man inte samma prestanda som för en 10k dator. Iallafall för Ps3 är hårdvaran för dålig till att spela med högre upplösning än 720p.

Sedan har jag aldrig begripit mig på att ha 4 st skärmar istället för en stor.

/MCFC 4

Vad tusan menar du med "gör om bilden"...? Är det 30 FPS så är det 30 bilder per sekund, något högre får du inte, punkt slut.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Följande spel ser minst lika ointressant ut som dess föregångare.. kan vi få se något revolutionerande istället!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manchester City:

Vad är det för fel med Ps3? Konsolen gör om bilden till 60 hz och ligger ständigt på 60 fps. Om det laggar är det pga dålig anslutning eller Ea som gör sämst servrar. Priset är väll största fördelen till konsolerna, givetvis får man inte samma prestanda som för en 10k dator. Iallafall för Ps3 är hårdvaran för dålig till att spela med högre upplösning än 720p.

Sedan har jag aldrig begripit mig på att ha 4 st skärmar istället för en stor.

/MCFC 4

Jag införskaffade mig en PlayStation 3 i förra veckan och måste tyvärr med ett brustet hjärta erkänna att skillnaden mellan PCn och PS3an är enorma. Majoritet av PS3-spel saknar stöd för 1080i/1080p och har alltid svårt med att rendera spel som för det mesta landar på under 15fps vilket är fruktansvärt dåligt med tanke på hur mycket spelen redan är nedbantade. Men man kan heller inte blunda för de sjukt underhållande speltitlar så som faktiskt har börjat att dyka upp så som kommande DUST 514 och Beyond!

:/ - double post - :/

Permalänk
Medlem

sankar crysis 1 känslan nu har det bara blivit mindre och fördummad

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe3:

Precis vad jag menar? Förstår inte varför du frågar om jag vet vad det är och sedan säger samma sak som jag menade?
Kan dock ha fel, din mening är lite svårläst.

nja, vad jag menade var att det knappast är pre-alpha, snarare ganska sen beta! alla röster verkar finnas, alla texturer osv, vad jag menar är att crytek snackar bs när de säger att det är pre-alpha, hade det varit pre alpha hade det knapp gått att spela, inte varit några texturer, knappt nåt ljud och absolut inga förinspelade ljud... en alpha i traditionell mening är den första spelbara versionen, oftast utan texturer! så pre-alpha? knappast!!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av ACR83:

sankar crysis 1 känslan nu har det bara blivit mindre och fördummad

+1

Permalänk
Medlem

Synd att folk glömmer bort spelkänslan och stirrar sig blinda på grafiken.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

?????

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Håller med till 100% Det är dels därför jag spelar gammla goda spel än. Känslan var MYCKET bättre

Skrivet av Bakgrund:

Skrivet av Burks:

Du förstår, vi som är födda innan 90-talet spelade gamla spel som var ganska "pixliga". Men sjävla spelets kännsla var mycket-mycket mer närvarande än vad den är i dagens spel.
Det i sin tur gör att spelet blev mycket mer njutbart när kännslan är där istället för en massa "ögonerotik".
Prova sj'lv ett spel från 94-96 ska du få se/känna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battle_Zealot:

Håller med till 100% Det är dels därför jag spelar gammla goda spel än. Känslan var MYCKET bättre

Du förstår, vi som är födda innan 90-talet spelade gamla spel som var ganska "pixliga". Men sjävla spelets kännsla var mycket-mycket mer närvarande än vad den är i dagens spel.
Det i sin tur gör att spelet blev mycket mer njutbart när kännslan är där istället för en massa "ögonerotik".
Prova sj'lv ett spel från 94-96 ska du få se/känna...

det är jag väl medveten om. Då jag växte upp på 90 talet.

Mina frågetecken var för att jag inte fattade hur han menade (logist va?)

"Synd att folk glömmer bort spelkänslan och stirrar sig blinda på grafiken."

I Crysis 1 så var det ögongodis, "svettande" datorer mm, det mest krävande spelet just då.

I crysis 2 tyckte jag inte alls att det vart samma sak. Spelet kom till konsol och pga detta så gjorde det pc titeln mycket sämre. Grafiken spelkänslan försvann. Crysis 3 ser ut att gå samma väg tragist nog.

Det var nog inte så väldigt mycket spelkännsla i crysis 1, Men det räckte. Crysis 2 var bara sorgligt. crysis 3? vågar knappt tänka mig.

För crysis är väl ändå tänkt för grafiken? det försa var det i alla fall...