Värde på min laptop? Acer 5943g.

Permalänk
Medlem

Värde på min laptop? Acer 5943g.

Hej!

Lurkar mest det här forumet, och kikade runt ett tag innan jag bestämde mig för att det här verkar vara rätt ställe att lägga tråden på..

Är så att jag skaffat mig en biffig stationär istället för min gamla bärbara då jag tröttnade på att inte kunna uppgradera på samma sätt. Har därför tänkt att sälja vidare min 'gamla' laptop till en nära vän, för att få iväg den på ett smidigt sätt.

Laptopen är en Acer 5943g, en sånhär: http://www.inet.se/produkt/1969188/acer-aspire-5943g

Vad tror ni att den är värd i dagsläget? Tänkte lägga ett kompispris på 4.5, med väska, gamingmus, kylplatta och låsvajer, men skulle vara kul med lite feedback så man inte lurar en polare..

Vänliga Hälsningar

Permalänk
Medlem

3500kr om batteriet är bra, 4000kr med alla tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

3500kr om batteriet är bra, 4000kr med alla tillbehör

Säker? Inte för att jag vill lura en polare, men det känns rätt lågt om man kikar in andra annonser med liknande hårdvara..

Permalänk
Medlem

Du kan få runt 5000:- då prestandan är bra, sålänge den är i bra skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Du kan få runt 5000:- då prestandan är bra, sålänge den är i bra skick.

Då låter ju inte 4.5 helt off med alla tillbehör och lite kompispris. Batteriet är som nytt.

Tack för feedback!

Permalänk
Medlem

alltså, den är begagnad, du har använt den i 1,5-2 år? den är säkert sliten och har skönhetsfel och sist men inte minst, det finns ingen garanti för acer lämnar 1 år!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752556#extra, nästan exakt samma dator som säljs idag med garanti, ny! 6795kr + frakt, vem betalar då 5000kr för din begagnade burk? den nya modellen har vassare grafikkort, längre batteritid, en nyare i5a osv osv, säkert mycket mer som är uppgraderat

du ska vara väldigt glad om du får 4000kr för den laptopen..

och jag lovar dig att det är inte många som vill ha dina tillbehör så dom brukar man bara skicka med av ren good will eftersom man inte har användning för dom längre, kylplattan är väl bra men en begagnad ryggsäck, låsvajer? iofs smidigt om man brukar lämna datorn men vem gör det och en mus är väl nästan självklart att man skickar med tycker jag