Permalänk
Medlem

Bootmgr bluescreen

Tja!

Har ett problem med en relativt nybyggd dator. vid flera tillfällen får jag bluescreen där bootmgr anges ha slutat fungera. Har trott att det varit något systemfel så disken formaterades och jag installerade om win7 men får fortfarande samma problem. har även provat att byta mellan olika sata-portar och till slut så byttes disken mot en ny. Men jag har fortfarande samma problem.

kan det vara moderkortet som orsakar dessa blåskärmar eller eventuellt minnesfel? Systemet i fråga ses nedan.

I5 3570K
asus p8z77-M
2x4gb Corsair Vengeance Low Profile 1600
geforce GTX670 windforce
Corsair force 3 180 GB

Ska nämna att jag tidigare inte haft några andra problem med datorn, den fungerar som den ska i övrigt.

mvh
Jens

Edit: glömde skriva vilken disk det gällde!

Ska också säga att jag har sökt på trådar här och många verkar ha problem med bootmgr dock verkar dem flesta ha felet bootmgr missing när datorn startas, detta har jag inte haft utan filen ger mig bara blåskärmar slumpmässigt

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk

du har inte använt någon annan hårddisk när du installerar windows? om det är så skulle jag rekommendera att du installerar om windows helt rent. utan någon annan hdd i.

Permalänk
Medlem

Antagligen din ssd

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d