Prossesor för Diablo3

Permalänk
Medlem

Prossesor för Diablo3

Tja!
Vad är det som behövs för processor för att köra D3 på max även när det är mycket monster och effekter på skärmen. Vill inte ha några FPS drops ska köpa ny dator. Duger en i3 2100 3.1GHz tro?

Hänvisa mig gärna till rätt ställa om jag har postat fel.

Permalänk

Det borde räcka, diablo 3 kräver typ ingenting.

Permalänk
Medlem

ja det räcker nog men jag hade nog satsat mer på en 4-kärning typ,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1189950
Den inbyggda grafiken klarar också diablo 3. Dock ej kanske max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrorr:

Tja!
Vad är det som behövs för processor för att köra D3 på max även när det är mycket monster och effekter på skärmen. Vill inte ha några FPS drops ska köpa ny dator. Duger en i3 2100 3.1GHz tro?

Hänvisa mig gärna till rätt ställa om jag har postat fel.

Du behöver ett grafikkort också. Hade nog satsat på minst i5 "k" processor.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carebeer:

ja det räcker nog men jag hade nog satsat mer på en 4-kärning typ,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1189950
Den inbyggda grafiken klarar också diablo 3. Dock ej kanske max?

Jag har ett HD2000 (inbyggda gpun i i3 2100)på en jobb dator och den klarar inte av D3 på lägsta.

Permalänk
Medlem

Tack for svar. Jag vill ju spela på max utan några FPS drop även vid hektiska tillfällen för processorn. Lutar åt Einride 10k eller Oden 6k

Permalänk
Skrivet av terrorr:

Tack for svar. Jag vill ju spela på max utan några FPS drop även vid hektiska tillfällen för processorn. Lutar åt Einride 10k eller Oden 6k

Köp datorn för 10k du kommer inte ångra att du valde den.

Permalänk
Medlem

Steve9905

Jag kan inte räkna ut procent eftersom jag är dålig på matte, jag borde har satsat mer matematik än D3 spelet eftersom det är lärorikt och gratis än att spelar spelet.

Lånar ut denna konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrorr:

Tack for svar. Jag vill ju spela på max utan några FPS drop även vid hektiska tillfällen för processorn. Lutar åt Einride 10k eller Oden 6k

Tycker du kan kolla in BT gaming datorerna på www.billigteknik.se också. Mer prisvärda än Inets, kompletts och dustins.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Tycker du kan kolla in BT gaming datorerna på www.billigteknik.se också. Mer prisvärda än Inets, kompletts och dustins.

Mm ser rätt bra ut men inte cdon

Permalänk
Entusiast

Thor Einride helt klart, du får ett väldigt bra grafikkort som kan spela Diablo 3 på max utan att ens anstränga sig och en SSD vilket får din dator att bli väldigt allmänt snabb (Du får ju såklart en 1TB-disk också). Datorn räcker i väldigt många år om du inte spelar nyare FPS-spel hela tiden.

Dock så kan alla datorer ha FPS-drops i Diablo 3 dom första 5 minuterna men efter det så ska spelet flyta på galant har jag hört/har upplevt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Carebeer:

ja det räcker nog men jag hade nog satsat mer på en 4-kärning typ,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1189950
Den inbyggda grafiken klarar också diablo 3. Dock ej kanske max?

,jag har i7 3820 ,kör den med 4,5 g , sen har jag 560 ti , har fps runt 150 , men där när det är många fiender och massa effekter ,kan det droppa nästän till 20 fps och hacka kort stund, tror också att du ska satsa 4 kärnig, men ännu viktigare är grafik kort , känner att mitt 560 ti inte räcker alltid

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrorr:

Tack for svar. Jag vill ju spela på max utan några FPS drop även vid hektiska tillfällen för processorn. Lutar åt Einride 10k eller Oden 6k

Glöm inte rabatten på 15%.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av intel&nvidia fan:

,jag har i7 3820 ,kör den med 4,5 g , sen har jag 560 ti , har fps runt 150 , men där när det är många fiender och massa effekter ,kan det droppa nästän till 20 fps och hacka, tror också att du ska satsa 4 kärnig, men ännu viktigare är grafik kort , känner att mitt 560 ti inte räcker alltid

GTX 560 Ti räcker gott och väl
Jag tror att man är lite på gränsen om man använder ett GTX 550 Ti däremot.

(Detta säger jag ur egna erfarenheter, jag kunde spela Diablo 3 på högsta inställningarna i 1920x1080 med mitt förra GTX 560 TI)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zin:

Glöm inte rabatten på 15%.

Jag tror 15%-rabatten bara gäller för produkterna som listas under sidan med erbjudandet?
Men 5% fungerar däremot galant!

Edit: Skit i vad jag sa xD

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

% rabatterna är bara för utvalda produkter tyvärr (lösa dator komponenter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

GTX 560 Ti räcker gott och väl
Jag tror att man är lite på gränsen om man använder ett GTX 550 Ti däremot.

(Detta säger jag ur egna erfarenheter, jag kunde spela Diablo 3 på högsta inställningarna i 1920x1080 med mitt förra GTX 560 TI)

Okey vad har du för processor då?

Permalänk
Medlem

Jag ska göra det lätt för dig.

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_ph300_intel_i5-2320_8gb_...
Kostar 2990kr när du lagt den i kundvagnen.

Core i5-2320, 3.0GHz
8GB RAM
1TB HDD(Står 500GB men man får 1TB)
Windows Home Premium
DVD-brännare
Mus
Tangentbord
2års garanti

Bara CPU går på 1600kr + frakt.

Lägg sedan till ett:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4435
Kostar 299 kr.

Tydligen säljer dom dem inte längre på cdon.com där jag köpte den förut för 289kr.
Du har recension här på sweclockers.com om det.

Sedan är det bara att välja valfritt grafikkort. Jag köpte demokort från komplett GeForce GTX 560 för 1027kr.
Då har du en komplett speldator för Diablo III för cirka 4300kr.

Okej ingen skärm... Men men.

Allt passar utan problem, tänk bara på att du vill köpa ett grafikkort som är max 23cm långt.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av terrorr:

Okey vad har du för processor då?

En i7 2700K men den processorn är overkill för Diablo 3 ändå, en i3 2100 fungerar jättebra och en i5 3570K är också overkill men bra för framtiden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

GTX 560 Ti räcker gott och väl
Jag tror att man är lite på gränsen om man använder ett GTX 550 Ti däremot.

(Detta säger jag ur egna erfarenheter, jag kunde spela Diablo 3 på högsta inställningarna i 1920x1080 med mitt förra GTX 560 TI)

l
läs igen vad jag skrev , jag har också högsta i inställningarna , och processor och minnen är bland de snabbaste + ssd, men laggar ändå
när det händer mycket,har också eget erfarenhet

Permalänk
Entusiast
Skrivet av intel&nvidia fan:

l
läs igen vad jag skrev , jag har också högsta i inställningarna , och processor och minnen är bland de snabbaste + ssd, men laggar ändå
när det händer mycket,har också eget erfarenhet

För mig så brukade det och laggar fortfarande (dvs drops till 20FPS som minimum ungefär som för dig) när jag går in i strider dom första 5 minuterna men sen så brukar det ordna sig, är du säker på att det inte är likadant för dig?
För detta har jag hört från många och det är fortfarande såhär för mig även fast jag har uppgraderat till ett GTX 670 så egentligen så är GTX 560 Ti mer än vad som krävs för Diablo 3.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Blade Å smart kanske vore något kollar också lite på komplett men kostar ju en hel del mer dock bra service och 3 års garanti är inte fy skam.

Permalänk
Skrivet av Serzarian:

För mig så brukade det och laggar fortfarande (dvs drops till 20FPS som minimum ungefär som för dig) när jag går in i strider dom första 5 minuterna men sen så brukar det ordna sig, är du säker på att det inte är likadant för dig?
För detta har jag hört från många och det är fortfarande såhär för mig även fast jag har uppgraderat till ett GTX 670 så egentligen så är GTX 560 Ti mer än vad som krävs för Diablo 3.

ja absolut håller med, lite konstig att med 670 är lika så, då är det nåt annat som spökar

Permalänk
Inaktiv

Det är mest värt med en i5 3450, ligger på ungefär 1600.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okey, men hur är det med AMDs billiga processorer FX4100 eller FX6100 är dem inget att ha?

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med andra att i5 känns som en bättre väg att gå men om det enbart är Diablo3 som ska spelas så kan du med enkelhet sikta på en i3. Diablo3 kräver lite i cpu prestanda.

I länken nedan så testas ett 7970 i upplösningen 1980x1200.
i7 3960x(bäst i test) lyckas med 145 fps.
Athlon 2 x2 265(sämst i test) lyckas med 127 fps.
http://www.techspot.com/review/532-diablo-3-performance/page5... (i3 finns ej med i just detta test men många andra cpu)

ungefär samma resultat uppnår en anna testsida med just Diablo3
http://www.tomshardware.com/reviews/diablo-iii-performance-be... (här är i3 med)

Mvh Patrik

Permalänk

Kör med en Q9550 som går i 3.5ghz med ett gtx560 och spelet flyter på bra i 1680x1050 med allt på högsta (dock inte kantutjämning)

Permalänk
Medlem

Som sagt, spelet kräver inte mycket, men drops kommer att uppstå vid mycket mobs..

Har konstant 80~ fps allting maxat med ett 6850 och en X6 phenom på 3GHz. Men vid mycket mobs, eller tex elites som splittar till flera vid illusionist droppar det till 30 fps. Samma för en kompis med 3820+GTX 680.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev en Oden v2 ändå med en intel 3450 processor och ett GTX 550ti lite svagt geafikkort. hackar lite ibland med känns som okey FPS dock spelat ganske lite än så länge. Synd att man inte väntade lite sjukt bra priser på några THOR som är i lager.

FPS visar 0 för mig någon som vet hur man fixar?

Permalänk
Skrivet av terrorr:

Blev en Oden v2 ändå med en intel 3450 processor och ett GTX 550ti lite svagt geafikkort. hackar lite ibland med känns som okey FPS dock spelat ganske lite än så länge. Synd att man inte väntade lite sjukt bra priser på några THOR som är i lager.

FPS visar 0 för mig någon som vet hur man fixar?

Visade 0 för mig också när jag spelade.