Permalänk
Medlem

Skärmen blir randig datorn funkar

Hej

Jag har ett problem som har kommit nu på senare tid. Köpte mig lite nya delar till datorn mer eller mindre en helt ny förutom grafikkort på HDD i april och den har väl funkar bra tills för några veckor sedan då det händer när jag spelar att skärmen blir typ randig se bild

http://imgur.com/a/yBSNj

närbild på skärmen

Det blir olika färger ibland det har även blivit Grått.

Allt annat funkar jag kan höra musiken och om jag t.ex är inne i Counter strike så hör jag att jag springer runt o skjuter.
Antar att det borde ha något med grafikkortet/skärmen att göra?

Datorn atm

Motherboard: MK MSI 990FXA-GD65
CPU Cooler: Scythe Grand Kama Cross
PC Case: BitFenix Shinobi Black
CPU: AMD FX-4100, 3.6Ghz
HDD: Seagate 500GB
GPU: XFX Radeon HD 6670
PSU: Fractal Design Tesla 650W 80+
RAM: Corsair 4GB Vengeance, 1600Mhz

Har även TVn inkopplad 24/7 med HDMI om det gör någon skillnad.

Någon som vet vad felet kan vara? Hittar inget på google när skärmen blir så här.

Vågar inte lira D3 HC för detta segt :/

Permalänk
Medlem

Så du har alltså två skärmar på datorn, en för PC och en tv-skärm? lite otydligt där. Men om det är så, testa använd tvn bara, gärna inte med samma sladdar. Kolla alla kablar så inget är löst. När skrämen har blivit såhär, och startat om eller vad du nu gör för att få tillbaka bilden, får du något felmeddelande i event-viewer?

Permalänk
Medlem

Ser ut som samma fel jag fick tidigare när jag spelade.
Tror att det gvar i samband med att jag uppdatera drivrutinerna till mitt grafikkort. Jag gjorde en ominstallation av Windows iaf så funkade allt det. Kanske var nått program som inte var komptibelt med något.
Kan även vara överhettning av kortet

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Tydligt tecken på kasst grafikkort. Om felet visar sig när du spelar så kan det betyda överhettning av grafikkortet. Kolla så att kylaren inte är full av damm etc.

Kan också vara kassa drivrutiner, man vet aldrig.

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk
Medlem

#2 Event viewer? o.O får inget felmeddelande vad jag har sätt kommer typ att windows inte strängdes av korrekt bara.
Och jag har en HDMI Kabel till TVn och en DVI till datorskärmen. Vart så här på TVn också när jag kollade på film mitt i natten en gång. Dock så kanske det var skärmen kommer inte ihåg hade på så att de speglade bild.

Har kollat så att alla kablar sitter som de ska också

#3 kan KANSKE vara drivrutiner men borde väl inte vara det? Kan prova med en äldre version kommer inte ihåg om det började efter eller före de nya.

#3 & #4 Jag blåste ur hela datorn nyligen så inget damm och grafikkortet går upp i ca 40-46 grader vid spel 34 i idle.

Dock som #4 säger så är det inget bra kort jag har, men det har funkat fint i början.
Ska köpa nytt i slutet av denna månad.

Så antagligen börjar kortet pajja eller någon drivrutin/program tror ni?

Problemet har bara kommit när jag har spelat och 1 gång när jag kollade film.

Permalänk

Mitt grafikkort började bli exakt likadant, fick alldeles nyss bruna och svarta sträck i skärmen liknande till bilderna du länkade. Satte in ett helt nytt Radeon 7850 igår, dammade ut hela datorn... antar att det är drivisarna som är helt konstiga.