Permalänk
Medlem

Trimma AMD ABIT KT7E

Hej där! Nån som vill ge mig lite tips på hur jag skall ställa in min BIOS för att överklocka en AMD Duron 800 med moderkort ABIT KT7E, jag har testat lite olika saker men eftersom jag e så ny på detta så törs jag inte vad som hellst..Men det jag har testat så har det funkat rätt bra men när jag börjar och spela nåt spel så då ballar datorn ur och slår av automatiskt hela tiden..Har vart uppe på 1003 mhz med multipeln på x8.5 och 115/38 och 1.775v men det skiter sig sen när jag startar spelet Nån som kan ge mig lite tops hur jag skall ställa in detta moderkort för att kunna köra lite snabbare i alla fall. Vore jättebra det:) Tackar på förhand.....

Lasse

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

högre multipel o mera vcore

lägre fsb...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Men jag kan bara köra högst 1800v i BIOS, kan det räcka kanske eller? Jag måste tillägga att min dator har blivit så seg att jobba med efter jag har testat lekt med detta förut, vet inte om det är en känsla men finns det nåt som ställer in sig eller? Jag har då gått tebax till normala värdena överallt ändå känns den så seg...Nåt tips

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Jag kör nu i 952 Mhz med min Duron800 men jag tycker att hur jag än testar så har min dator blivit bra segare än den var från början innan jag började härja o leka med överklockningen, kan det stämma? Skall jag göra nåt med växlingsfilen kanske eller nåt den står på 383mb och bestäms av Windows just nu ser jag. Har hört att man kan ändra där så det kan vara lite stopp kloss att det går segt och även stänga av systemåterställningen. Vad tycker ni om detta o har ni några tips vore jag jättetacksam

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

ställ in fast swapfil, stäng av systemåterställning.....

Nej, datorn kan inte bli segare av det, men då är den inte stabil heller...

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

men jag har satt ner den till standard igen som den alltid gått i Duron 800 o.s.v. men den e lika seg sen jag började. Hmmm...mysko

Visa signatur

Fear