Dreamhack första gången, frågor :c

Permalänk

Dreamhack första gången, frågor :c

Hej!

Tänkte åka på Dreamhack Winter 2012 för första gången. Och har några frågor.

Tänkte ta med mig bärbar dator, hur stor är risken att någon snor den?

Ska man ha med nätverkskabel eller har dom trådlöst? Om så man ska nätverkskabel hur lång?

Grendosa hur lång bör den vara?

Läste någon stans att det går Crew runt och kollar vid platserna var 15'de minut. Hur reagerar dom om dom ser att man laddar ner / Kan man åka fast?

Sista nu då, och ja det är många frågor Är det enklast att sitta längst ut eller längre in? Tänkte typ boka plats Hall B B24.

Permalänk
Medlem

De flesta svaren på dina frågor finns på deras hemsida samt kan du söka för det finns väldigt många utav dessa trådar.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Inget trådlöst, chansen att dom snor den om du bär runt den är liten annars rätt stor. Nätverkskablen borde vara minst 5m om du bokar plats där switchen är långt borta. Grendosan behöver inte vara lång då alla platser har ett eluttag, så en vanlig grendosa räcker.
Nerladdningen gör dom inget mot, du har inget att oroa dig över. Jag rekommederar att inte sitta längst ut och inte längst in, annars kan du få problem med att folk ställer sig och glor på din skärm eller att du får köra HULK SMASH när du ska ut i det fria.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Inget trådlöst, chansen att dom snor den om du bär runt den är liten annars rätt stor. Nätverkskablen borde vara minst 5m om du bokar plats där switchen är långt borta. Grendosan behöver inte vara lång då alla platser har ett eluttag, så en vanlig grendosa räcker.
Nerladdningen gör dom inget mot, du har inget att oroa dig över. Jag rekommederar att inte sitta längst ut och inte längst in, annars kan du få problem med att folk ställer sig och glor på din skärm eller att du får köra HULK SMASH när du ska ut i det fria.

Tack för svaret!

Tänkte på en annan sak, något man måste göra med datorn? Stänga av något eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Tack för svaret!

Tänkte på en annan sak, något man måste göra med datorn? Stänga av något eller liknande.

Se till att ha ett säkert lösenord så ska det inte vara några problem
Och det bästa är att ta med sig datorn/ha någon form av vajerlösning när man har bärbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan någon snattar laptop där om man ska spelar via bärbar?

Permalänk
Medlem

Om du drar dit med polare se till att du låser datorn så fort du går iväg, annars är risken för facerape eller andra 'skämt' stor;)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Om du drar dit med polare se till att du låser datorn så fort du går iväg, annars är risken för facerape eller andra 'skämt' stor;)

hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det?

Lösenord? och http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10013
om det är en laptop vi pratar om.

(om du inte kan bära med den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det?

Windows tangent + L
Se till att ha en resväska eller liknande som du kan lägga ner din laptop i när du går o sover eller något sånt. Samt med ett hänglås på. Om ni är fler på plats så se till att gå och sov en eller två i taget och låt någon pigg hålla koll på sakerna.

Lämna inte plånbok eller mobil framme ifall du somnar vid datorn (som jag gjorde och blev av med min mobil, dock inte plånbok)

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det?

start -> lås (klicka på pilen vid stäng av-knappen)

Permalänk
Medlem

Skaffa kensington lås för sökerhets skull, de flesta bärbara datorer har stöd för detta

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Jaha men det stänger väl midnatt då man var tvungen att sova ute än inne

Permalänk

Jag var Crew i förut i somras och jag kan säga att vi inte bryr oss ett dugg om huruvida deltagare laddar ner eller inte. När man inte hade något för sig gick man mest bara runt och kollade vad folk gjorde/spelade bara för nyfikenhetens skull.

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Jaha men det stänger väl midnatt då man var tvungen att sova ute än inne

nä har du en plats kan du spela dygnet runt om du vill:)

Permalänk
Medlem

Finns det några spelare som cheatar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

nä har du en plats kan du spela dygnet runt om du vill:)

aha okej, ja fan det var inte det jag undrar...Jag undrade om man får sova där (alltså ligga på bordet ) om man har bokat plats där ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Tack för svaret!

Tänkte på en annan sak, något man måste göra med datorn? Stänga av något eller liknande.

varför inte packa ner datorn i väskan och ta me dig när du sover? du kan ju ha väskan som kudde då märker du ju fall nån försöker ta den:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CsPri3st:

varför inte packa ner datorn i väskan och ta me dig när du sover? du kan ju ha väskan som kudde då märker du ju fall nån försöker ta den:)

obekvämt och kanske någon kommer rycker ut väskan och run away like a outlaw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ghost93:

obekvämt och kanske någon kommer rycker ut väskan och run away like a outlaw

Att springa efter brukar lösa sådant.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Just bärbara datorer är ju såpass lätta att bara roffa åt sig under armen så det låter verkligen inte säkert någonstans.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Att springa efter brukar lösa sådant.

braver, men kommer det vara varmt där då alla kommer sitta spelar och svettas ihjäl sig som en gris.

Permalänk

Förra vintern hade de trådlöst.
Skulle rekommendera 10 m sladd om du ska använda det.

Permalänk

Man kan ju aldrig bli för säker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ghost93:

braver, men kommer det vara varmt där då alla kommer sitta spelar och svettas ihjäl sig som en gris.

Gissar nog på att de har tillräcklig luftkonditionering.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

hur gör man det?

windows knappen + l brukar fungera för mig

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kan säga att ACn är under all kritik och det blir verkligen för varmt där.
sen finns det visst trådlös wifi där att tillgå

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Gissar nog på att de har tillräcklig luftkonditionering.

det blev skapligt varmt där förra dreamhack winter min stackars dator pallade trycket sådär men jag skyller det iofs på intels kassa stock-kylning^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Gissar nog på att de har tillräcklig luftkonditionering.

Skrivet av Von_OttO:

Kan säga att ACn är under all kritik och det blir verkligen för varmt där.
sen finns det visst trådlös wifi där att tillgå

Men von otto säger att det kommer blir varmt där -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

Kan säga att ACn är under all kritik och det blir verkligen för varmt där.
sen finns det visst trådlös wifi där att tillgå

Mjo, men man har 400ms+ på det

Perfekt om man är crew med bara en laptop med sig att gå å sätta sig hos kreativ och döda lite tid genom att tjöta skit.

Som crew hinner man inte mycket annat än äta, sova, bajsa, duscha och jobba.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989