Permalänk
Medlem

HTC one x

Godmorgon gott folk!

Edit:

Ska köpa någon av dessa telefoner idag.

HTC One X får jag för 3500:- Oöppnad förpackning och kvitto
Samsung Galaxy S3 får jag för 3700:- Oöppnad förpackning och kvitto.

Jag kan verkligen inte bestämma mig, Tycker båda känns bra i handen.
Kommer iaf köra med custom rom i båda fallen, någon som är lite bättre på den biten kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Begagnad men oöppnad kartong? Får inte jag ihop riktigt..
Det du kan göra är att använda den, vissa har problem med batteritid andra har problem med WiFI (Tryck på skärmen så blir signalen starkare) och lite annat smått och gott.

Dock antar jag att nyare lurar inte har dessa problem, får hoppas att HTC har lärt sig en läxa:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Begagnad men oöppnad kartong? Får inte jag ihop riktigt..
Det du kan göra är att använda den, vissa har problem med batteritid andra har problem med WiFI (Tryck på skärmen så blir signalen starkare) och lite annat smått och gott.

Dock antar jag att nyare lurar inte har dessa problem, får hoppas att HTC har lärt sig en läxa:)

Köper den av en kille på blocket, men han har inte öppnat den.
Så vet inte om man ska kalla dem begagnad eller ny

okej tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Har fått tag på en Galaxy s3 nu som jag kan få köpa för 3700 i oöppnad låda med kvitto och allt.
Har en jäkla ångest nu, vilket bör man välja? Lite feedback tack

Permalänk
Sötast
Skrivet av thexps:

Har fått tag på en Galaxy s3 nu som jag kan få köpa för 3700 i oöppnad låda med kvitto och allt.
Har en jäkla ångest nu, vilket bör man välja? Lite feedback tack

S3 alla gånger!

Men 3700? Akta dig för scams!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

S3 alla gånger!

Men 3700? Akta dig för scams!

ja det är ett bra pris. Men så länge jag kollar kvitto så det stämmer så bör det inte vara någon fara.

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy S3. Kunde aldrig tro att en mobiltelefon kunde vara så bra. Jag älskar den, finns inget minus med den förutom prislappen på nästan 6k. Så prislappen på 3700 spänn e ju inget att ens tänka på om allt står rätt till vill säga

Tjejen ska köpa HTC One X nu nästa vecka. Verkar också bra, men inte lika bra som S3an, förutom CPUn då. Omärkbart vad jag har förstått de och sen kan du inte uppgradera minnet eftersom minneskortplats fattas. Jag har 32gb minneskort och det fungerar utmärkt tillsammans med de 16 inbyggda

Köp S3an, du kommer inte att ångra dig Jag lovar!

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Tack för feedback zazze89.

Hårdvaran är inte så viktig då båda räcker mer än väl till min.
Viktigaste är design och skärmen när jag väljer mellan dessa.
Tror faktiskt jag börjat falla för skärmen på HOX
Har ca 20 min på mig att bestämma mig och jag håller på att bli tokig!

Permalänk
Medlem

Varför köper man en ny lur, struntar i att öppna förpackningen och säljer den vidare till ett väldigt rabatterat pris?
Det låter ju nästan för bra för att vara sant.
Saker som låter alldeles för bra för att vara sanna är ju oftast även det...

Ontopic är jag väldigt nöjd med min HoX, men då jämför jag med Iphone 3GS och har bara sett S3an på håll.

Permalänk

Om man får ta på en s3 för 3700 så är där något som är skumt även en begangnad går inte ner nästan 3000 kr på en månad eller hur länge den har varit ute

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik433:

Om man får ta på en s3 för 3700 så är där något som är skumt även en begangnad går inte ner nästan 3000 kr på en månad eller hur länge den har varit ute

Ja, eller hur.
Det känns som att antingen är den stulen och kvittot (om det nu finns något) måste vara förfalskat, eller så är det en scam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik433:

Den kostar ju 4995 ny.

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker också det är skumt, men kvitto och allt ska finnas från 3. Kommer kontrollera ime nr också.
Kan ju vara någon som har förlängt sitt abonnemang och redan har en telefon.

Och jag kan tillägga att personen själv ville träffas på ett ställe med mycket folk

Permalänk

Jag har One x och är nöjd, men det är ju en smaksak mellan dom bägge.
Har man inte bägge jämte och kan jämföra så blir du nog nöjd med vilken som.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

Köp SGS3 den är helt outstanding One x spelar inte i samma liga.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag har en HOX och jag måste säga att det är den bästa lur jag ägt.. kör custom ROM på den. ARHD såklart! Har ägt många HTC lurar genom åren och är väl egentligen en fanboy, men trots detta har denna lur imponerat otroligt på mig! Tycker definitivt du ska ha en HOX

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Köp SGS3 den är helt outstanding One x spelar inte i samma liga.

Varför spelar inte HOX i samma ligga?

Permalänk

s3 utan tvekan.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Varför spelar inte HOX i samma ligga?

Han vet inte vad han pratar om.

Batteritiden är mycket bättre på SGS3, sen är det väl vilken du trivs bäst med, gå på en affär och testa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ja jag tycker också det är skumt, men kvitto och allt ska finnas från 3. Kommer kontrollera ime nr också.
Kan ju vara någon som har förlängt sitt abonnemang och redan har en telefon.

Och jag kan tillägga att personen själv ville träffas på ett ställe med mycket folk

Jo, men det blir ju en förlustaffär för honom då den förhöjda månadsavgiften antagligen är högre(eller i bästa fall samma) än vad han säljer luren för.

En annan vinkel vore i och för sig att han har tagit abbonemang med stulen identifikation, och nu säljer telefonen.
Känns väldigt shady i alla fall.

Permalänk
Medlem

Skärmen är enligt mig kass på s3 och skärmen på hox är mycket bättre. äger själv en hox och är väldigt nöjd med den:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tack för feedback zazze89.

Hårdvaran är inte så viktig då båda räcker mer än väl till min.
Viktigaste är design och skärmen när jag väljer mellan dessa.
Tror faktiskt jag börjat falla för skärmen på HOX
Har ca 20 min på mig att bestämma mig och jag håller på att bli tokig!

Inga problem. Designen är stilren, riktigt snygg.

Om du går på skärmen så är det ännu en gång ingen tvekan vilken du ska välja. Samsungs skärmar e magiska! Och jag menar det verkligen, det går inte att förstå om man inte har teöefonen i handen och kollar på t.ex videon som ligger förinlaggd i mobilen. Kolla på den, den heter typ Nature bl bla bla nånting. Vilken skärm

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jo, men d)et blir ju en förlustaffär för honom då den förhöjda månadsavgiften antagligen är högre(eller i bästa fall samma) än vad han säljer luren för.

En annan vinkel vore i och för sig att han har tagit abbonemang med stulen identifikation, och nu säljer telefonen.
Känns väldigt shady i alla fall.

Har han tecknat med stulet abonnemang eller tvingat någon att teckna det så påverkar det inte mitt köp då jag inte kan kontrollera det rent rättsligt.

Eller så är det någon med mycket pengar eller behöver pengar snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Skärmen är enligt mig kass på s3 och skärmen på hox är mycket bättre. äger själv en hox och är väldigt nöjd med den:)

Då har du alltså noll koll eftersom S3 har den bästa mobilskärmen som någonsin gjorts? Deras AMOLED är det ingen som ens kommer i närheten av.

Säger inte att HTCn är sämre, säger bara att S3an har BRA MYCKET BÄTTRE!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Han vet inte vad han pratar om.

Batteritiden är mycket bättre på SGS3, sen är det väl vilken du trivs bäst med, gå på en affär och testa dem.

Batteritiden var över förväntan. Tillverkarna brukar ju trotts allt ta i i sina specefikationer, men S3an håller faktiskt måttet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

ja det är ett bra pris. Men så länge jag kollar kvitto så det stämmer så bör det inte vara någon fara.

Jag tror att han kan ha fått telefonerna genom bedrägeri. Typ tagit ut mobilabonnemang i någon annans namn för att sedan sälja telefonerna. Finns väldigt mycket sånt nu för tiden så var vaksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zazze89:

Då har du alltså noll koll eftersom S3 har den bästa mobilskärmen som någonsin gjorts? Deras AMOLED är det ingen som ens kommer i närheten av.

Säger inte att HTCn är sämre, säger bara att S3an har BRA MYCKET BÄTTRE!

Stirra dig inte blind på panelen ips har tex bättre vitt och amoled bättre svärta. så det är en smak sak. Men S3 har en pentile matris. vilket gör att
"Den faktiska upplösningen kretsar enligt Ars Technicas formel på runt 590×1050 pixlar och eftersom subpixlarna är av olika storlek så kan friska ögon utan vidare urskilja pixlighet och ett slags sicksackmönster, kanske främst vad gäller horisontella och vertikala delar av grafiska element – som ikoner och text."
Alla stör sig inte på pentile dock jag stör mig något enormt på det.
Sen kan amoled ge color banding på vissa enheter som Nexus t.ex. S3 lider inte av det. Sen har amoled problem med att mäta sig i pixel densitet mot lcd utan att använda pentile.

Så använd lite fakta tack nästa gång TACK!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Stirra dig inte blind på panelen ips har tex bättre vitt och amoled bättre svärta. så det är en smak sak. Men S3 har en pentile matris. vilket gör att
"Den faktiska upplösningen kretsar enligt Ars Technicas formel på runt 590×1050 pixlar och eftersom subpixlarna är av olika storlek så kan friska ögon utan vidare urskilja pixlighet och ett slags sicksackmönster, kanske främst vad gäller horisontella och vertikala delar av grafiska element – som ikoner och text."
Alla stör sig inte på pentile dock jag stör mig något enormt på det.
Sen kan amoled ge color banding på vissa enheter som Nexus t.ex. S3 lider inte av det. Sen har amoled problem med att mäta sig i pixel densitet mot lcd utan att använda pentile.

Så använd lite fakta tack nästa gång TACK!

Så du jämför alltså Super AMOLED med Super IPS LCD2?
Densiteten är 306 i S3an och 312 i HTCn?

Om du räknar lite på det så ser du snart att APXen i LEDen blir 1468,8ppp medans HTCn hamnar på 1466,4ppp. Så ska du prata om densiteten så visst. HTCn har 2,4ppp bättre, men det krävs över 80ppp för att ett känsligt mänskligt öga ska se någon som helst skillnad

Skillnaden på mobiltelefonnivå mellan LCD (Liquid Crystal Display) och OLED (Organic Light Emitting Diode) är förhållandevis stor med tanke på ljusomsättning osv, men i en vanlig frisk skärm utan några fel så är det ytters svårt att se pixlighet och sicksackmönster då S3an har en pixulation genom alla färglänkar.

Men det är väl en smaksak

Så problem skulle jag nog inte kalla de

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zazze89:

Så du jämför alltså Super AMOLED med Super IPS LCD2?
Densiteten är 306 i S3an och 312 i HTCn?

Om du räknar lite på det så ser du snart att APXen i LEDen blir 1468,8ppp medans HTCn hamnar på 1466,4ppp. Så ska du prata om densiteten så visst. HTCn har 2,4ppp bättre, men det krävs över 80ppp för att ett känsligt mänskligt öga ska se någon som helst skillnad

Skillnaden på mobiltelefonnivå mellan LCD (Liquid Crystal Display) och OLED (Organic Light Emitting Diode) är förhållandevis stor med tanke på ljusomsättning osv, men i en vanlig frisk skärm utan några fel så är det ytters svårt att se pixlighet och sicksackmönster då S3an har en pixulation genom alla färglänkar.

Men det är väl en smaksak

Så problem skulle jag nog inte kalla de

du har fortfarande inte räknat med pentile....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så nu har jag köpt telefon! Det blev en HOX, det föll på designen. Tycker HOX är en riktigt vacker skapelse, känns riktigt välbyggd.
Fick den för 3500:- Oöppnad och uthämtad idag! Kollade alla uppgifter och det var inga konstigheter.

Tack för all feedback, vet att många rekommenderar SGS3 och det är kanske en bättre telefon. Men för mig är den lite för plastig och designen sticker inte riktigt ut.