Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zazze89:

Så du jämför alltså Super AMOLED med Super IPS LCD2?
Densiteten är 306 i S3an och 312 i HTCn?

Om du räknar lite på det så ser du snart att APXen i LEDen blir 1468,8ppp medans HTCn hamnar på 1466,4ppp. Så ska du prata om densiteten så visst. HTCn har 2,4ppp bättre, men det krävs över 80ppp för att ett känsligt mänskligt öga ska se någon som helst skillnad

Skillnaden på mobiltelefonnivå mellan LCD (Liquid Crystal Display) och OLED (Organic Light Emitting Diode) är förhållandevis stor med tanke på ljusomsättning osv, men i en vanlig frisk skärm utan några fel så är det ytters svårt att se pixlighet och sicksackmönster då S3an har en pixulation genom alla färglänkar.

Men det är väl en smaksak

Så problem skulle jag nog inte kalla de

Man kan lätt se PenTile på en SGSIII, det suger, hade tänkt köpa en, men väntar nu på SGS4 eller nästa nexus som med lite tur kör SAMOLED+.

Fast om man bortser från skärmen så är ju SGSIII den överlägsna telefonen, mer mjukvarufunktioner, bättre flyt, högre prestanda, och sedan är den mycket skönare i handen enligt mig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Här är det en hel del stora ord och lite fakta ^^ Hoppas du blev nöjd med din HOX!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Här är det en hel del stora ord och lite fakta ^^ Hoppas du blev nöjd med din HOX!

Jepp jätte nöjd!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av frozrr:

Skulle vara intressant att höra vad du syftar på.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Skulle vara intressant att höra vad du syftar på.

Vissa kommentarer som jämför S3an med HOX?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Entusiast
Skrivet av frozrr:

Vissa kommentarer som jämför S3an med HOX?

Jo men jag vill gärna höra vad som var fel och vilka kommentarer, annars var ju ditt första inlägg helt obefogat, bortsett från att gratulera TS iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter med min telefon (hox) och en väns sgs3 nu och jämför. Båda är fantastiska telefoner, och båda skärmarna är världsklass tycker jag.
Så det är helt och hållet designen som skiljer i mina ögon och där är hox snyggare tycker JAG.

Det enda jag tycker är negativt med hox är deras (sense?) system som jag kommer byta ut snarast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jo men jag vill gärna höra vad som var fel och vilka kommentarer, annars var ju ditt första inlägg helt obefogat, bortsett från att gratulera TS iallafall.

Dessa två stämmer verkligen inte, båda mobilerna är i precis samma liga och dom är såpass nära att dom flesta inte kan avgöra vilken som är bättre. Äger själv en One X och min kompis äger en S3a. Vi brukar ofta jämföra dom med varandra och det är alltid såpass lika resultat. Ibland är One X bättre, ibland S3an.

Att säga en av telefonerna är "Bra mycket bättre!" eller "inte i samma liga" är något som inte stämmer överens med verklighets bilden när du har båda framför dig.

Här är hur HTC jämför dom.

Citat:

Då har du alltså noll koll eftersom S3 har den bästa mobilskärmen som någonsin gjorts? Deras AMOLED är det ingen som ens kommer i närheten av.

Säger inte att HTCn är sämre, säger bara att S3an har BRA MYCKET BÄTTRE!

Citat:

Köp SGS3 den är helt outstanding One x spelar inte i samma liga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se lite kommentarer här om någon vecka eller liknande för att se om du är nöjd.. om du pallar

Jag går själv från en Iphone 3gs och är rejält sugen på HTC One X, men alla skriver ju så mycket negativt om den så det känns lite svårt att bestämma sig. Den VERKAR ju grym som fan, och Samsungen tilltalar ju inte alls lika mycket rent estetiskt sett.. inte mig iaf.

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av najtrows:

Jag skulle gärna se lite kommentarer här om någon vecka eller liknande för att se om du är nöjd.. om du pallar

Jag går själv från en Iphone 3gs och är rejält sugen på HTC One X, men alla skriver ju så mycket negativt om den så det känns lite svårt att bestämma sig. Den VERKAR ju grym som fan, och Samsungen tilltalar ju inte alls lika mycket rent estetiskt sett.. inte mig iaf.

Jag gick själv från 3G till 3GS sedan till 3G igen (3GSn gick i sönder) och sen One X. Det enda som är riktigt negativt med HOX är batteri-tiden. Resten är mycket bra (förutom för dom som inte gillar HTC Sense snittet).

PS: Du behöver inte lyssna alldeles för mycket på kommentarerna här då dom är tagna från ett "fast vid sin produkt"-perspektiv. Kolla gärna in SweDroids recensioner och sen utgår du från det! Vad du en väljer blir du inte missnöjd!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av najtrows:

Har själv en HTC One X och har haft den i snart 2 månader och kan inte säga annat än att jag är tok nöjd:D Sen om man slänger in en ny rom så kan det väl inte bli mycket bättre. Jag har inte haft något problem med batteri tiden heller.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av najtrows:

Absolut! Påmin mig om jag glömmer:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Jag gick själv från 3G till 3GS sedan till 3G igen (3GSn gick i sönder) och sen One X. Det enda som är riktigt negativt med HOX är batteri-tiden. Resten är mycket bra (förutom för dom som inte gillar HTC Sense snittet).

PS: Du behöver inte lyssna alldeles för mycket på kommentarerna här då dom är tagna från ett "fast vid sin produkt"-perspektiv. Kolla gärna in SweDroids recensioner och sen utgår du från det! Vad du en väljer blir du inte missnöjd!

Hur är det med batteritiden? För min iphone klarar nog en och en halv dag som max om jag inte använder den så väldigt mycket.
För själva HTC'n är ju så snygg också! Jag vill ju gärna skaffa den! Men Galaxyn är det extrapris på hos tre just nu

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk

Jag hade gått på HOXen vilken dag som helst.
Tror nog du gjorde ett bra val

Anledning: Jag har en HTC Desire HD just nu, bästa mobilen jag någonsin ägt. Den har aldrig strulat och har bara funkat klockrent. Ett stabilt och snyggt skal som inte känns plastigt och tunnt. Den utstrålar byggkvalitet enligt mig själv. Nog om Desire... HTC One X känns även den väldigt gedigen i handen, känns inte plastig. Samsungs samtliga telefoner känns plastiga det kan inte ens samsungägarna neka.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Entusiast
Skrivet av najtrows:

Hur är det med batteritiden? För min iphone klarar nog en och en halv dag som max om jag inte använder den så väldigt mycket.
För själva HTC'n är ju så snygg också! Jag vill ju gärna skaffa den! Men Galaxyn är det extrapris på hos tre just nu

SGSIII är ju egentligen den bättre telefonen om man inte störs av PenTile eller tycker att designen är bättre på HOX.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dessa argument om S3 och HoX..

Har själv en HoX, supernöjd..men älskar när folk säger att den inte är i samma liga som S3an..vart är den då? Allt jag kan säga är att den inte är ligan under. Han vänner med både S3 och HoX, och de finns bra många trådar om just samma syfte..Vilken mobil är bäst. De är som sagt en personlig sak.

Samsungs Amoled skärm har starka färger, fin svart färg est.. Men HoXens LCD har mer realistiska färger..Realism är de jag tycker om. Så där är Hoxen bättre för mig.

HoXen har bättre kamera..Kolla på reviews och videos där de jämför bilder från S3an och Hoxen..Hoxen vinner där, man ser de tydligt, gör man inte de, ljuger man i stort sig för sig själv. Detta är då ingen personlig sak.

Musikkvallen är bättre i Hoxen, personlig sak, inte för att de är powered by dre titlar överallt, utan jag personligen tycker HOXen spelar upp min sorts musik bättren S3an. Testat s3an, och som sagt..Personlig smak.

Samsungen vinner på batteri tid, men batteriet i Hoxen är itne så jävla dåligt, jag menar du klarar spel i 3-5 timmar, men vem spelar 3-5 timmar på en mobiltelefon? Kolla film/musik/youtube, räcker väl ca 2 dagar..Sen är de bara o köra in den på laddaren och den e fulladdad inom 2 timmar..No big deal. Jag brukar ladda den över kvällarna..dagen därpå är den redo

Snabbheten är väl lika, båda mobilerna laggar väl då och då, nångång vid en programöppning. Annars är båda mobilerna bra.
Samsungen har SD plats..vilket är bra, men Hoxen har 32gb inbyggt..behöver inte mer, inte jag iallafall..ska direkt inte installera BF3 i den..

- Hoxen, du kan inte byta batteri.
- Samsungen, tycker den känns för plastig.
-Tycker HTC sense drar onödig batteri, man borde kunna stänga av den..

Tycker Hoxen är bekvämare o läsa i när de gäller skärmen..Samsungen visar inte text i t.ex. Sweclockers lika bra..Ja, jag brukar va inne på SweC i mobilen..

Båda har -/+ men de största delen är personliga saker...Kom inte o säg, AMoled är bäst o Hoxen är inte i samma liga...de ba lågt.

Skrivet av Zazze89:

Tjejen ska köpa HTC One X nu nästa vecka. Verkar också bra, men inte lika bra som S3an, förutom CPUn då.

Vah? Precis de här...Du har köpt en s3a..tycker inte Hoxen är på samma "liga" för att vadå? Inte få ett dåligt samvete för att du spenderat 6 000 eller? Varför är inte Hoxen lika bra? Svarar du att de är personliga saker kanske jag håller med, men säger du att de gäller hårdvara..då är du ute o cycklar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

du har fortfarande inte räknat med pentile....

Pentile ingår i den geometriska uträkningen alltså igenom ppp som jag precis förklarade.

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Grattis till din HTC

Har nu kopplat upp Både min S3a (personliga telefon) och min HTC One X (Jobbtelefon) i vårat GMOSR-system på jobbet. Det visar sig att Pentile på Samsungen har problem att prestera mellan vissa temperaturer innan den är ordentligt uppvärmd. Kan tyvärr inte se rätt temperatur eftersom systemet räknar allt i poäng, tyvärr.

Processorn i HTC ska vara bättre på papper men det visar sig att det inte stämmer i programmet, kan ha med belastningar på telefonerna att göra, men inte just nu iaf.

Kortfattat; Köp de som ger "VILLHAKÄNSLA".

Jag har båda telefonerna och jag älskar S3an, men skulle gärna leva med HTCn om S3an inte fanns. Kan hålla med om att S3an inte är lika snygg, men jag tycker att den är bättre

Skärmen är också en smaksak. Men det som egentligen fick mig att överväga att ta en samsung it för en HTC var att jag gillat s1an och s2an och att jag behöver de extra minnet i telefonen som Samsung erbjuder vid micro sd som inte finns att tillhandahålla i HTCn.

HTCn e snyggare (Om inte S3an hade funnits i svart)

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Skrivet av Zazze89:

Så du jämför alltså Super AMOLED med Super IPS LCD2?
Densiteten är 306 i S3an och 312 i HTCn?

Om du räknar lite på det så ser du snart att APXen i LEDen blir 1468,8ppp medans HTCn hamnar på 1466,4ppp. Så ska du prata om densiteten så visst. HTCn har 2,4ppp bättre, men det krävs över 80ppp för att ett känsligt mänskligt öga ska se någon som helst skillnad

Skillnaden på mobiltelefonnivå mellan LCD (Liquid Crystal Display) och OLED (Organic Light Emitting Diode) är förhållandevis stor med tanke på ljusomsättning osv, men i en vanlig frisk skärm utan några fel så är det ytters svårt att se pixlighet och sicksackmönster då S3an har en pixulation genom alla färglänkar.

Men det är väl en smaksak

Så problem skulle jag nog inte kalla de

Det är jättelätt att se pentile på S3:an. Det var faktiskt det första jag la märke till när jag testade telefonen. Man ser faktiskt ett sicksax mönster som du beskriver.