Permalänk
Medlem

Datorn går inte att starta...

Tjena Sweclockers!
Precis köpt en ny dator och satt ihop den själv, hade installerat alla program och spelat bf3 i 10 minuter innan det sa poof (som när du stänger av en gammal tjocktv) och sedan gick den inte att starta. nu sitter jag här kl 04:00 och mår skit. vad är den mest troliga orsaken till att jag inte får igång datorn igen? (det luktade inte bränt bara ett poof sedan gick det inte att starta)

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingList... <--------- delarna jag inhandlat.

Snälla sweclockers ge mig svar i denna nödens stund mår verkligen dåligt över denna otur jag drabbats utav:(
MVH Sebbz

Permalänk
Medlem

Skicka en print på listan. Det står Access denied för mig iallafall!

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hur var det med kylpasta?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

ja jag har använt kylpasta.

Permalänk
Medlem

Distanser mellan moderkortet och lådan?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

10-13 cm

Permalänk
Skrivet av sebbz.A:

Alltså har du använt moderkortsdistanser? Små "skruvar" man skruvar i moderkortsplåten.:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Med distanser menar han nog moderkortsdistanser.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Skrivet av 1mike20:

Med distanser menar han nog moderkortsdistanser.

Haha, tänkte precis länka den bilden!:p

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Enligt mig låter det ungefär som om strömmen har lagt av eller någon komponent som har dött :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

ja jag har använt moderkortsdistanser (ingen aning om att det kallades det :/)

Permalänk
Skrivet av sebbz.A:

ja jag har använt moderkortsdistanser (ingen aning om att det kallades det :/)

Om du har möjlighet att testa med ett annat nätagg kan du ju göra det. Eftersom det lät "poff" skulle jag tippa på nätagget!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

hände något liknanade för mig för några år sedan och då var det nätagget som failade :/

Permalänk
Medlem

ok det var det jag misstänkte. tror ni jag får tillbaks pengarna om jag skickar tillbaks det till komplett? och om ni kollar på det nätagg jag köpte borde inte det klara av det? kanske fick ett "måndagsexemplar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbz.A:

ok det var det jag misstänkte. tror ni jag får tillbaks pengarna om jag skickar tillbaks det till komplett? och om ni kollar på det nätagg jag köpte borde inte det klara av det? kanske fick ett "måndagsexemplar"

Ja, självklart har du garanti. Det bör vara nätagget men måst einte vara det. Undersök delarna noga, har någon kondensator eller liknande läckt ut någon sörja? Luktar någonting, någonstan brännt på moderkort eller från nätagg? Det är tråkigt att skicka in om det visar sig att agget är helt och det var moderkortet som brann. Eftersom att du använt dator och spelat på den lär allting varit rätt ihopsatt och det är helt klart ett garantiärende på någon/några delar. Prova med ett annat gg gärna för att garantera att det var ditt agg som small, låna ett från en annan dator. Du kan ju också prova att boota datorn utan så mycket saker ikopplat, bara ram, cpu och mobo med ditt sannolikt trasiga agg.

Lycka till, det ska lösa sig kostnadsfritt för dig ska du se.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

tack men skall försöka fixa ett annat nätagg och testa för det finns inga ytliga skador sörja eller annat dylikt när man tittar inuti därför är det mest troliga att någonting i nätagget gick sönder. det luktade inte när det small heller så skulle inte tro att det är moderkortet... tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Låter fläkten när du startar datorn? prova det här : http://www.youtube.com/watch?v=VXzrCr0RLm4
Om det fortfarande inte är något liv i natagget så är du 100% att det är ett måndagsexemplar.

Permalänk
Medlem

testade med en apparat som jag lånat. kopplade in den i nätaggregatet och det visades inga tecken på någon akrivitet i den waht so ever. blir till att köpa en ny nu då. skitkomplett, alltid lika trevlig när man får ett "måndagsexemplar" tack för alla svar!