iProdigy -[UPDATE 4TH]- Max I/O Edition BYGGLOGG
Hej alla på SweClockers!
Nu är det dax för ny dator och varför inte dela med mig av mina mods och diverse påhitt.
Valet föll på chassiet Bitfenix Prodigy då den har grym potential samt att Silverstone SG08 helt enkelt är för litet för ett fett gaming system.
Då jag skall ha kraftfulla komponenter samt vattenkylning så var dessvärre den vita varianten inte något val, då idag endast den svarta har galler i hela fronten.
Så vad gör man då? Jo man köper den svarta och gör en iProdigy, en "mini Mac Pro" som eventuellt i framtiden kommer att agera Hackintosh.
*Max Input/Output Edition" menas med att om inte alla så skall de flesta portarna på moderkortet vara användna samt att jag inte vill tumma mellan bra kylning och Blurayläsare.
Specifikationer
- Bitfenix Prodigy Svart
- Asus P8Z77-I Deluxe
- Intel I7 3770K
- PNY GTX680
- Kingston HyperX T1 DDR3 16GB 2133MHz
- OCZ Vertex 4 256GB SSD
- FSP Aurum 750W
- Corsair H100
- Ett flertal Arctic Cooling F12 fläktar
- Bitfenix Spectre White LED 230mm
Utöver detta så kommer följande att installeras:
- Vita LED strips som lyser upp diskret utan att blända.
- Slot-In Bluray kombo läsare i Apple SuperDrive chassi, monterat på undersidan då det ej finns plats på insidan.
- USB 3.0 på undersidan, med andra ord är USB-portarna på sidopanelen inkopplade som USB 2.0.
- LCD display i 5.25" platsen.
- Antec Kühler H2O 620 som utbyteskylare till GTX680 samt eventuellt Volt-mod.
Chassit kläs delvis i silvrig kolfiber folie, gallren i fronten och toppen lackeras silver.
Galleriet uppdateras allteftersom projektet fortskrider, håll tillgodo med iPhone 4S bilder, fixar bättre sen när datorn är klar.