Vilken hårdisk är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilken hårdisk är bäst?

vilken hårdisk är mest värd å köpa

Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM.
DiamondMax Plus 9...... 1650 kr

eller

Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM
Special Edition 8MBcache........ 1493 kr

Visa signatur

/Drbutts

Permalänk
Medlem

Jag tyckter MAxtor eftersom det e 40 gb mer för endast 160 kr.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Maxtor-disken har 2MB cache medan WD-disken har 8MB...så antingen väljer du utrymme eller hastighet

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Jag har en WDC 80GB med 8mb Cache, Och den är prisvärd och sk-t snabb.

Men du på Komplett tror jag den bara kostar 1295:- vilket är billigare.(frakt=ca100:-)

Permalänk
Medlem

Ähh, inte e det så mycket snabbare med 8 mb i cache. Den lilla ökningen det ger kan man leva utan. Sen så är det ju så att 80 gb e för lite, det e 120 gb som gäller eller gärna större. Dock om man tar steget till en ännu större hårddisk så stiger priset jävligt mycket för steget till 160 gb eller 180 gb.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kotan
Ähh, inte e det så mycket snabbare med 8 mb i cache. Den lilla ökningen det ger kan man leva utan. Sen så är det ju så att 80 gb e för lite, det e 120 gb som gäller eller gärna större. Dock om man tar steget till en ännu större hårddisk så stiger priset jävligt mycket för steget till 160 gb eller 180 gb.

Själv så håller jag mig till mindre (under 100GB) diskar då jag tycker att det är fullkomligt onödigt med EN större disk istället för flera mindre. Kul att bara ha EN disk på 160GB och den crachar, har man flera mindre så är risken mindre att man förlorar en massa data, har ju allt spritt på flera diskar , eller så kör man RAID och gör det hela ännu säkrare.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB