Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

21:00-01:00 Onsdag->Torsdag

Okej, töm kalendern på allt under denna tid och in med GW2 nörderi

Tur att det inte var på torsdag, för då ska jag nämligen bygga scen :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Eller är det kanske från 09:00? Haha

Permalänk
Medlem

12:00 noon PST vilket innebär 21:00 för oss. Vi är PST+9. Noon betyder mitt på dagen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

21:00 som för tre timmar sen eller 21:00 om 21h?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

21:00 som för tre timmar sen eller 21:00 om 21h?

21:00 på onsdag, alltså detta dygn som vi nyss börjat på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

https://www.guildwars2.com/en/news/the-final-countdown-guild-...

Citat:

. The three-day Headstart Access will officially begin at 0:00 AM Pacific time (GMT -7:00) on August 25th. However, please note that in order to ensure that we’re fully prepared for that fateful hour we may bring servers online up to 3 hours prior. If you’re a player committed to getting in first to grab that character name of your dreams you’ll want to be keeping an eye on things during that time period.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

OBOY OBOY OBOY!!!:D
Bara ca 20 timmar kvar för stresstestet!:D Jag vill spela min komiska Asura!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Man behöver en tjock plånbok i verkligheten för att ens kunna spela spelet om det ska vara månadskostnad...

Man spenderar mycket mer än 100kr i månaden i ett F2P om man vill vara med i toppen, sen så får du inte tillgång till allt direkt som du hade fått vid månadskostnad, utan måste istället betala ännu mer i en item shop (VIP) eller något liknande

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Värt att veta för er med Nvidia därute, imorgon ska de släppa nya drivers för just gw2. Finns ute som developer redan nu för de nyfikna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Värt att veta för er med Nvidia därute, imorgon ska de släppa nya drivers för just gw2. Finns ute som developer redan nu för de nyfikna

OJ OJ!! låter riktigt lovande hoppas hoppas Nvidia hinner släppa en bra Driver för GW2 åtminstone tills den 25e!
5-10% increase vore ju inte så tokigt!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Vad är skillnaden mellan Pre-order och Pre-purchase som dom skrivit? 3 dagar och 1 dag headstart. Jag köpte mitt spel direkt från GW2 Shop (deras hemsida) för några månader sedan... antar att jag har pre-purchase och kan börja spela 3 dagar tidigare?

Angående tiden så lär det ju bli 9 på morgonen för oss eftersom dom skrev GMT-7 och vi är GMT+2. Men dom kan även öppna servrarna tidigare än så för att göra det mer stabilt vid den "officiella" tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Man spenderar mycket mer än 100kr i månaden i ett F2P om man vill vara med i toppen, sen så får du inte tillgång till allt direkt som du hade fått vid månadskostnad, utan måste istället betala ännu mer i en item shop (VIP) eller något liknande

Beror på, du kan inte köpa power utan bara lvl boost och liknande och du kan få tag i allt i shopen ingame men det är random eller rewards efter att ha t.ex. gjort allt i ett område.

GW1 körde samma, 90% i shopen är looks eller bekvämlighet, ingen power och det finns boosts ja men de finns ingame med och går att köpa för ingame valuta.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Vilken tur att inte GW2 är F2P MMO då. Det är ett månadskostnadslöst MMO. Utöver det att allting man behöver finns i spelet utan att betala för Gems, så kan du köpa allting som finns i Gem-shopen för valutan i spelet, även om man förstås måste grinda mer då förstås.

Permalänk
Medlem

Det har kommit en ny drivrutin (305.53) från NVidia, men vet inte om det är den dom pratat om
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=366802

En i tråden skriver att 305.58 kommer släppas inom några dagar, och det är den som ska innehålla GW2-uppdateringarna

Men det finns en nyare dev-version att ladda ner här (305.67)
http://www.nvidia.com/content/devzone/opengl-driver-4.3.html
Osäker på om den innehåller något nytt intressant dock

Det bästa alternativet är iaf att ladda ner de senaste drivarna (305.67) för testet ikväll
Sen kanske nvidia släpper något under dagen
Enligt rykten ska den nya drivrutinen ge "20-70%" bättre prestanda för 600-serien

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Men herregud människor, ni som snackar om månadskostnad på mmo. Surfa in på Blizzards investor hemsida och använd era matematik färdigheter och inse att av de drygt 15 miljarder de tjänat sedan launch har dryga 9 miljarder blivit utdelade till aktieägarna. Där har ni era 12 dollar i månaden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CoralSea:

Men herregud människor, ni som snackar om månadskostnad på mmo. Surfa in på Blizzards investor hemsida och använd era matematik färdigheter och inse att av de drygt 15 miljarder de tjänat sedan launch har dryga 9 miljarder blivit utdelade till aktieägarna. Där har ni era 12 dollar i månaden.

Länk? Jag lyckas inte hitta något om hur man kan se vad de tjänat sedan launch, men sen är jag osäker på var man ska leta osv..

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Alla vill inte ligga i toppen?
Huvudanledningen till varför jag spelar Guild Wars är för att det inte har någon månadskostnad. Jag vill inte känna pressen att "jag måste spela mycket för att jag har betalat för tiden". Tycker att vi släpper den här diskussionen om månadskostnad och tar den någon annan stans. Arenanet har sagt att dom ALDRIG kommer införa månadskostnad i GW2 och jag tror dom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

GW2 är inte F2P. Det har en engångskostnad som typ alla andra spel. LoL och Dota2 är riktiga F2P spel. Skulle du säga att man måste köpa skins i de för att va med i toppen. Riktigt viktigt att min Invoker har den där special luvan, så att fienden stannar och zoomar in på figuren medans jag nukar skiten ur de. Det faktum att du blir levlad till maxlevel och får bästa gearen i SPvP från början gör det lite svårt att göra det Pay2Win som du mer eller mindre säger. Om du ens tittat i shoppen, vilket du säkerligen inte gjort, så hade du sett att allt de säljer är vanity items och några medelmåttiga exp boosters som man ändå kan få ingame. Anledningen till att det funkar är för att det är många som inte har nåt problem att punga ut nån hundralapp för några fåniga vantar och en rolig hatt. Ingen gör det för att ligga i topp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

GW2 är inte F2P. Det har en engångskostnad som typ alla andra spel. LoL och Dota2 är riktiga F2P spel. Skulle du säga att man måste köpa skins i de för att va med i toppen. Riktigt viktigt att min Invoker har den där special luvan, så att fienden stannar och zoomar in på figuren medans jag nukar skiten ur de. Det faktum att du blir levlad till maxlevel och får bästa gearen i SPvP från början gör det lite svårt att göra det Pay2Win som du mer eller mindre säger. Om du ens tittat i shoppen, vilket du säkerligen inte gjort, så hade du sett att allt de säljer är vanity items och några medelmåttiga exp boosters som man ändå kan få ingame. Anledningen till att det funkar är för att det är många som inte har nåt problem att punga ut nån hundralapp för några fåniga vantar och en rolig hatt. Ingen gör det för att ligga i topp.

Sant sant...
Såg förra stresstestet att jag hade två stycken nycklar till Black Lion Chests. Köpte två sådana då på trading posten för 19 koppar/styck. Fick tonics och såna där exp-boosters och precis sånt där man kan köpa för gems.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kan man gå fel med ett mmorpg utan månadskostnad?

Ser det som extremt positivt, att dom förhoppningsvis inte behöver ta beslut primärt utefter att hålla kvar så många månadsbetalare som möjligt.

Sen folk som är rädda för speltapp etc, känns fortfarande som att speltappen hamnar helt annorlunda när folk inte behöver avgöra om det verkligen är värt ännu en månadsavgift, det är lätt att fortsätta och återuppta när det bara är att starta igång!

Ja de kan gå fel även om de är gratis.. De flesta asiatiska mmorpg, kolla på dom tex, de har alltid floppat för dom inte vet hur man gör spel.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ja de kan gå fel även om de är gratis.. De flesta asiatiska mmorpg, kolla på dom tex, de har alltid floppat för dom inte vet hur man gör spel.

Rättelse: de har floppat här, för vi har annan smak

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Arenanet vet dock hur man gör spel. Oron bortblåst.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Vad är skillnaden mellan Pre-order och Pre-purchase som dom skrivit? 3 dagar och 1 dag headstart. Jag köpte mitt spel direkt från GW2 Shop (deras hemsida) för några månader sedan... antar att jag har pre-purchase och kan börja spela 3 dagar tidigare?

Angående tiden så lär det ju bli 9 på morgonen för oss eftersom dom skrev GMT-7 och vi är GMT+2. Men dom kan även öppna servrarna tidigare än så för att göra det mer stabilt vid den "officiella" tiden.

Pre-order - Man för bokare det helt enkelt. Man betalar när man får det i handen.
Pre-purchase - Man betalar i förväg.

Officiella tiden för oss är 09:00 men dom kan vara uppe så tidigt som 06:00.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Pre-order - Man för bokare det helt enkelt. Man betalar när man får det i handen.

Uppstigning klockan 8 för mig troligen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Rättelse: de har floppat här, för vi har annan smak

This. Grinda som fan funkar tydligen bra i den asiatiska marknaden, även om det inte gör det här.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Ah, men var som jag trodde då.. men var lite osäker så var lika bra att fråga
Blir att kliva upp tidigt, skulle va surt om man klev upp innan 06:00 och dom öppnar servrarna typ 8:30 Den som lever får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

This. Grinda som fan funkar tydligen bra i den asiatiska marknaden, även om det inte gör det här.

Jag gillar att grinda mobs själv ibland, men det får inte vara ett måste utan ska vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag gillar att grinda mobs själv ibland, men det får inte vara ett måste utan ska vara ett alternativ.

man får in princip ingen exp från att bara döda mobs i gw2

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

It´s on!

Permalänk
Medlem

Jag har om något sämre prestanda nu än senast

Visa signatur