Permalänk
Medlem

Vad ska jag uppgradera ?

TJo! Har ca 1000kr att spendera och nu undrar jag vad jag borde uppgradera ?

CPU: athlon II x3
GPU: ati 4670
RAM: 4gb ddr2

Permalänk
Medlem

Spara, imo.

Permalänk
Medlem

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.
Kolla om moderkortet stödjer denna processor: http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.
Kolla om moderkortet stödjer denna processor: http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...

Skrivet av m4gnify:

Spara, imo.

Någon av dessa, no argue.

Permalänk
Medlem

Phenom II x4 black edition eller ett radeon 6850 ? Vilket kommer att göra störst skillnand i fps när man spelar ?

Permalänk
Skrivet av eldfan:

Phenom II x4 black edition eller ett radeon 7770 ? Vilket kommer att göra störst skillnand i fps när man spelar ?

När du spelar nu; vad sätter begränsningen?
Om du spelar de spel som du faktiskt vill spela, vilken belastning har du på CPU, GPU, RAM respektive grafikminne? CPU och RAM kan du kolla i task manager och de båda andra i afterburner (eller liknande program)

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig skaffa ett begagnat 560ti/6950? Dessa presterar utmärkt och ligger i din prisklass, även om CPU:en lär agera som en liten flaskhals.

Permalänk
Medlem

tycker du bör spara tills du har lite mer faktiskt. det kan annars bli så att det ena flaskar det andra. i slutändan är ju valet ditt men jag känner igen det där med att pengarna bränner i fickan och har fallit för dess eländiga trick förut. det är inte kull att köpa något man ångrar så spara på och spara glatt

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

TJo! Har ca 1000kr att spendera och nu undrar jag vad jag borde uppgradera ?

CPU: athlon II x3
GPU: ati 4670
RAM: 4gb ddr2

Spara pengarna till du har råd med ett nytt system. Knappast värt att uppgradera ett gammalt DDR2 system.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Spara pengarna till du har råd med ett nytt system. Knappast värt att uppgradera ett gammalt DDR2 system.

Det är ingen stor skillnad mellan DDR2 och DDR3.
Om moderkortet stödjer Phenom II processorer är det hyfsat bra. Sen fattas det ett bra grafikkort så är hela datorn princip nytt.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skall vänta tills du har mer pengar och byta moderkort samt ram till ddr3. Om du klarar dig på det grafik kortet så kan du uppgradera CPU:n och ifall du vill ha högre fps så kan du ju byta graffe

Räkna dock med flaskhals pga CPU:n samt ram ifall du inte uppgraderar

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Spara pengarna till du har råd med ett nytt system. Knappast värt att uppgradera ett gammalt DDR2 system.

Skrivet av Toxid_Fox:

Jag tycker att du skall vänta tills du har mer pengar och byta moderkort samt ram till ddr3. Om du klarar dig på det grafik kortet så kan du uppgradera CPU:n och ifall du vill ha högre fps så kan du ju byta graffe

Räkna dock med flaskhals pga CPU:n samt ram ifall du inte uppgraderar

DDR2 system ? Det är en minimal skillnad mellan DDR2 och DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

DDR2 system ? Det är en minimal skillnad mellan DDR2 och DDR3.

Ahh men det är lättare att hitta nya moderkort som stödjer det senaste som har ddr3

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

köp dig en ny processor och ett bagangnat grafikkort, (i nivå med hd5850, brukar inte gå för mer än 1000)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av dcrghujuikhjd:

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.The North Face Jacket
THe North Face Outlet
North Face Jackets Men
North Face Equipment
Kolla om moderkortet stödjer denna processor:

Du verkar ha länkat väldigt konstigt

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.