Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

THE HORROR

Det låter ju när man skjuter... (som i cod)

Mohahah
Till skillnad från 1.6 menar jag ofc.

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om köpmenyn egentligen? Visst, den är ful som attan och fungerar uruselt, men riktiga män använder sifferkombinationer ändå.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vem bryr sig om köpmenyn egentligen? Visst, den är ful som attan och fungerar uruselt, men riktiga män använder sifferkombinationer ändå.

Precis

För övrigt, någon som vet om stats o sånt kmr att resetas när spelet släpps, så man inte nötar allt för onödigt..tycker för övrigt att stats är lite onödigt, tänk om man vill in o spraya väggen med kulor, men då ska de räknas i accuracy även i en tom server :/

Sen så hör jag oftast ett skit irriterande ljud i spelet:/ Ibland dyker de upp bara, som att man gnuggar gaffeln mot en tallrik, sånt ljud? Scrathing typ, någon annan som har de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Precis

För övrigt, någon som vet om stats o sånt kmr att resetas när spelet släpps, så man inte nötar allt för onödigt..tycker för övrigt att stats är lite onödigt, tänk om man vill in o spraya väggen med kulor, men då ska de räknas i accuracy även i en tom server :/

Sen så hör jag oftast ett skit irriterande ljud i spelet:/ Ibland dyker de upp bara, som att man gnuggar gaffeln mot en tallrik, sånt ljud? Scrathing typ, någon annan som har de?

Ja jag hörde nåt jävligt mysko ljud i början av rundorna.. trodde någon hade trasig mic

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Ja jag hörde nåt jävligt mysko ljud i början av rundorna.. trodde någon hade trasig mic

Aa, precis, som en trasig mic, helt sjukt irriterande, blir typ döv:/

Permalänk
Medlem

Är lite besviken faktiskt, men hoppas på att det blir bättre med tiden!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag undrar varför finns det inga ''Video option'' som berör grafiken AA/AF Bloom Shadows Etc?

Skulle vilja stänga av skuggorna.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag precis köpte det, utan att veta att man fick lira betan också

Återkommer med känslor!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Edit*

Glöm dedär, det är L4D jag spelar. Satan Allt ser...tecknat ut -.-

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har det ljudet också! Trodde först det berodde på att mina högtalarkablar var dåligt fastsatta, men det är alltså spelet som genererar det ljudet?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Hej

Jag undrar varför finns det inga ''Video option'' som berör grafiken AA/AF Bloom Shadows Etc?

Skulle vilja stänga av skuggorna.

Klicka på advanced... i video settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Klicka på advanced... i video settings.

Tackar!!

Var tvungen att dra ner på Shader effekterna också kändes lite väll mycket på högsta!
Men det går inte att stänga av shadows helt?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Allt ser...tecknat ut -.-

Det där får du gärna förklara

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Hoppas att CSGO blir misslyckat, så folk går tillbaka till 1.6 eller promod. Imo så är promod bättre som ett esport spel än go.

Visa signatur

Gear: Nikon Z7 II & Z6, DJI Mavic 2 Pro, Nikon Z 14-24, Nikon Z 24-200
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det där får du gärna förklara

Tänk dig...TF3 + L4D + en liten bit av COD. Ingen bra blandning.

Det enda som är ens nära CS-likt är ljudet. Ljudet när man laddar.
Misslyckat köp så in i bomben, vill ärligt talat sparka utvecklingsledaren i röven, dem har inte gjort ett till CS, dem har gjort ett till Team Fortress....

Edit*
Finns inte ens en serverbrowser längre...

Skrivet av slotte:

Hoppas att CSGO blir misslyckat, så folk går tillbaka till 1.6 eller promod. Imo så är promod bättre som ett esport spel än go.

Tro mig, folk som spelat CS ens en minut innan kommer gå tillbaka till 1.6 eller iaf Source...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Nej folk kommer inte gå tillbaka till 1.6 och Source, eller jo kanske publicspelare. Men proffsen som vill tjäna pengar kommer spela CS:GO vare sig ni vill det eller inte, 1.6 är officiellt dött och Source har aldrig riktigt varit vid liv.

Permalänk

Sjukt hur missnöjda folk är, själv tycker jag om spelet

Permalänk
Medlem

Som WinJi påpekade, spelet känns som lite plastigt på något sätt.
Får inte riktigt samma känsla som i Source, så jag lessnar ganska snabbt på det.

Permalänk
Medlem

Fick precis testa betan på polarns konto, positivt överraskad! Blir ett givet köp Kostar inte så mycket ändå!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Jag håller med, jag är rätt besviken på spelet.
Man hoppas ju alltid att man ska få tillbaks känslan man hade när man spelade CS för 10 år sedan, och man blir alltid lika besviken.. visst är det väl nostalgiglasögonen på när man ser tillbaks till den men det känns ändå som att prioriteringen för dessa spel är att försöka få det snyggt snarare än att få ihop ett vettigt gameplay.. och vi vet alla att CS levde länge pga av gameplay snarare än grafiken..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Misslyckat köp så in i bomben, vill ärligt talat sparka utvecklingsledaren i röven, dem har inte gjort ett till CS, dem har gjort ett till Team Fortress....

Edit*

Tro mig, folk som spelat CS ens en minut innan kommer gå tillbaka till 1.6 eller iaf Source...

Okej att man väljer 1.6 före det här, men Source??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag har det ljudet också! Trodde först det berodde på att mina högtalarkablar var dåligt fastsatta, men det är alltså spelet som genererar det ljudet?

Aa de måste de va...Hoppas de fixats, svin irriterande:(

Skrivet av SuperSverker:

Edit*

De finns en serverbrowser? Som alla andra cs..
Jag har spelat 1.6 i över 10 år med pasuer imellan åt..Jag kan säga att detta är klar förbättring jämfört me source som är ren skit...Source är ett barnspel, jämfört med 1.6, ingen rekyl alls...CS.GO lutar sig lite mer åt 1.6 än vad source gör...

För övrigt gillar jag ljuden, voice commands, musiken i menyerna:)
Tycker inte de är riktigt CoD..mer CS..
"Take a picture" grejer efter att folk dödat dig, alltså tf2 killcam, är dryg och irriternde:/
Men spelet är ändå bättren source..Jag hatar source:/

EDIT: Jag kan till och med tilläga att jag hellre spelar de här än ett spel som ska bugga varje steg man tar, eller varje gång man försöker kniva någon, eller som generatar random invisible walls överallt...som bf3..

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört betan och tyckte det var rätt ok. Det enda jag inte gillade var känslan när man springer runt, kändes alldeles för stelt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ni som inte har testat gå in i options och ändra view model till classic. känns så grymt mycket bättre med rätt field of view.

i konsolen kan ni skriva viewmodel_fov 68

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Okej att man väljer 1.6 före det här, men Source??

Personligen tycker jag det, dock är jag en av dem som tyckt om Source

Skrivet av Hagge:

Aa de måste de va...Hoppas de fixats, svin irriterande:(
De finns en serverbrowser? Som alla andra cs..
Jag har spelat 1.6 i över 10 år med pasuer imellan åt..Jag kan säga att detta är klar förbättring jämfört me source som är ren skit...Source är ett barnspel, jämfört med 1.6, ingen rekyl alls...CS.GO lutar sig lite mer åt 1.6 än vad source gör...

För övrigt gillar jag ljuden, voice commands, musiken i menyerna:)
Tycker inte de är riktigt CoD..mer CS..
"Take a picture" grejer efter att folk dödat dig, alltså tf2 killcam, är dryg och irriternde:/
Men spelet är ändå bättren source..Jag hatar source:/

EDIT: Jag kan till och med tilläga att jag hellre spelar de här än ett spel som ska bugga varje steg man tar, eller varje gång man försöker kniva någon, eller som generatar random invisible walls överallt...som bf3..

Browsern hade jag missat helt i så fall, för jag hittade den inte alls?

Så du menar att Source är ett barnsopel, jämfört med ett spel som smäller upp en fet bild på din skärm som säger "Ditt jobb är att defusa bomben, den är DÄR ->"...."DÄR<-"...."DÄRBORTA!"

Det är all L4D-skit som gör att jag helt enkelt inte tror på spelet...texturerna inräknade..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Så du menar att Source är ett barnsopel, jämfört med ett spel som smäller upp en fet bild på din skärm som säger "Ditt jobb är att defusa bomben, den är DÄR ->"...."DÄR<-"...."DÄRBORTA!"

Är du säker på att den faktiskt visar vart bomben är plantad? Det har jag märkt än iaf, men det skulle helt klart vara negativt
Jag tycker det är bra att den visar objectives för de som är nya till spelet.. för oss som kört spelet förut är det ju bara att stänga av tutorials?

Skrivet av SuperSverker:

Det är all L4D-skit som gör att jag helt enkelt inte tror på spelet...texturerna inräknade..

Nu har jag inte kört L4D, men vad är det för negativa saker som spelet ärvt från det?
Vad är det för fel på texturerna? Skillnaden om något är väl att dom nu är mer högupplösta? :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ett nytt spel. Ni kan inte kräva att det ska vara som 1.6 för isåfall hade de inte behövt släppa ett nytt spel. 1.6 hade inte fått att göra om idag då det ställs högre krav på grafik.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

<Älskar det

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Är du säker på att den faktiskt visar vart bomben är plantad? Det har jag märkt än iaf, men det skulle helt klart vara negativt
Jag tycker det är bra att den visar objectives för de som är nya till spelet.. för oss som kört spelet förut är det ju bara att stänga av tutorials?

Jag har fortfarande problem? :S Nåja, det är trots allt beta..

Skrivet av xinux:

Nu har jag inte kört L4D, men vad är det för negativa saker som spelet ärvt från det?
Vad är det för fel på texturerna? Skillnaden om något är väl att dom nu är mer högupplösta? :/

Det som jag anser är negativt, är den..."tecknade" look och känslan när man rör sig, eller siktar. Testa lira några rundor så kommer du förstå vad jag menar

Det kvittar om dem är högupplösta, har man gjort det som TF3 (samma där), så ser det skumt ut. Personlig åsikt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Spelade GO igår efter år med 1.6 och tycker det flytter ungefär som 1.6, vilket är bra, dock är grafiken så plottrig att det är svårt att se folk, men det kanske bara är jag... börjar bli gammal gubbe... :\

Det viktigaste dock... jag hade kul.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i