Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem

Då kör vi!

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Nu fick jag igång betan.
Bytte till usa nedladdnings site.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

El giganten är svenskt, Valve är inte.

Okej, om media markt gör samma sak då?

Fast det gör detsamma nu, betan är ju uppe och klockan har inte hunnit slå 12

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag har en som heter BETA och en som heter SKD ? vilken ska jag ta ?

Permalänk
Medlem

Galet, tankar i 10MB/s

Visa signatur

AMD 7800X3D // Geforce RTX 4080 // 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jag har en som heter BETA och en som heter SKD ? vilken ska jag ta ?

Kör, bara kör!
.. Nu kör vi 8)

Beta´n ska du ta för övrigt

Permalänk
Medlem

SDK är 110mb så ta den vanliga före, ingen aning vad sdk står för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reezpkt:

SDK är 110mb så ta den vanliga före, ingen aning vad sdk står för.

"Software Development Kit (SDK) är en uppsättning utvecklingsverktyg som gör det möjligt för mjukvaruutvecklare att bygga applikationer mot ett specifikt programpaket, mjukvaruramverk, hårdvaruplattform, spelkonsol, operativsystem eller liknande.
Vanligtvis släpper en programtillverkare ett SDK till en programsvit eller uppsättning verktyg utan kostnad för att främja utveckling av applikationer mot dessa. Det kan även vara så enkelt som ett API för att enkelt kommunicera med en färdig systemlösning."

Permalänk
Medlem

Nån snäll själ som har en beta nyckel till mig :(?

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem

Steam har äckligt bra servrar iallafall..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle haft fiber i sånna här situationer, gah D:

Permalänk

Om jag köper spelet nu får jag betan ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Om jag köper spelet nu får jag betan ?

yes! cs:go ‏@csgo_dev
@j_rich From now on, you can get beta access by pre-purchasing CS:GO. The beta will continue until launch, August 21st.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Medlem

När kommer den första custom-banan tror ni? Typ Surf?

Permalänk
Medlem

Ae, fyfan vad besviken jag vart i alla fall Vad tycker ni?

Permalänk
Skrivet av bioshout:

Ae, fyfan vad besviken jag vart i alla fall Vad tycker ni?

Jag tycker det är bra. ge det lite tid bara

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

När kommer den första custom-banan tror ni? Typ Surf?

Kommer inte surf eller bunyjump servrar, inte tillräkligt movement i go.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på någon server :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Kommer inte surf eller bunyjump servrar, inte tillräkligt movement i go.

movement, sånt som kommer göra att CS:GO floppar av rävarna som har spelat den förra gen. e-sportspel IMO.

CS:GO är för simpelt, för "sourceigt".

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Varför är sensen så hög i spelet fast jag dragit ner allt?

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

movement, sånt som kommer göra att CS:GO floppar av rävarna som har spelat den förra gen. e-sportspel IMO.

CS:GO är för simpelt, för "sourceigt".

Movement är väldigt viktigt fast man kanske inte tänker på det. Konstigt att ingen kan göra ett lika bra spel som cs1.6 och då är det runt 10 år gammalt, inte ens valve kan göra lika bra spel.

Sad but true

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av wekkt0r:

yes! cs:go ‏@csgo_dev
@j_rich From now on, you can get beta access by pre-purchasing CS:GO. The beta will continue until launch, August 21st.

Gäller detta nu när betan är igång ?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hade tänkt börja streama detta spel imorrn, vänja sig lite vid spelet gentemot Source och experimentera med olika vapen etc. Häng gärna på imorrn! http://sv.twitch.tv/paikzz#

Permalänk
Medlem

En värdig uppföljare! Gameplayet känns väldigt flytande. Skutandet känns väldigt annorlunda, men jag tycker det funkar bra.
Är lite synd att menyer och så är något konsol-anpassade; köp-menyn är sämre, och jag hittade inte något sätt att få upp keybinding-rutan.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil98:

Varför är sensen så hög i spelet fast jag dragit ner allt?

Har du stängt av musacc _ingame_? Det finns en option för detta under inställningar.

Skrivet av xinux:

En värdig uppföljare! Gameplayet känns väldigt flytande. Skutandet känns väldigt annorlunda, men jag tycker det funkar bra.
Är lite synd att menyer och så är något konsol-anpassade; köp-menyn är sämre, och jag hittade inte något sätt att få upp keybinding-rutan.

Håller med om buymenu´n, förhoppningsvis kommer det någon "oldstyle" eller nån lightvariant för oss 1.5are
Angående keybinding-rutan så syftar du nog på consolen? Den får du upp genom att aktivera den under inställningar, "developer console" och sedan får du binda knappen till § under den inställningsmenyn.

Min åsikt om spelet efter 2-3h spelande igår är att detta kan bli riktigt riktigt bra! Håller helt med att det inte är 1,5.. eller 1.6, men det kommer inget spel att bli igen. Det ska vara nytt, det ska vara annorlunda. Hoppas och tror CS:GO kan bli stort.

Permalänk

Spelet känns rätt plastigt. Eller hur man skall säga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag gillar det nya CS:GO! Har testat det sedan början av augusti och har faktiskt gillat det grymt mycket!
Tycker dock den nya buy-funktionen är lite jobbig.. Man kan inte få fram allt man vill såpass snabbt som tidigare känns det. :/

Men helt klart en värdig uppföljare! Hoppas på att den tar in sig till e-sport världen och stannar där!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Jag måste säga att jag gillar det nya CS:GO! Har testat det sedan början av augusti och har faktiskt gillat det grymt mycket!
Tycker dock den nya buy-funktionen är lite jobbig.. Man kan inte få fram allt man vill såpass snabbt som tidigare känns det. :/

Men helt klart en värdig uppföljare! Hoppas på att den tar in sig till e-sport världen och stannar där!

Jodå, sätt i options att rutan ska stängas efter varje köp så är det bara spamma siffror-kombos som man alltid gjort i tidigare CS.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är gammal 1.6 spelare och tycker att det ska bli spännande att se hur GO utvecklas och hur många som kommer ta in det. Hoppas ju inte att det blir en flopp. Dock tycker jag som många tidigare sagt att movementet är lite väl dåligt. Har på senare tid tagit emot cod4 där man är väldigt mycket klumpigare osv men det rörelsemomentet gillar jag ändå bättre än GO.
Hoppas de fixar detta. Viktigaste delen är enligt mig att det tar för lång tid att stanna och att accelerera.

En annan sak är flashen som jag fortfarande tycker är för grov. HE är för dålig/dyr (man får inte så mycket för pengarna). Gillar matchsystemet och scoreboarden som fan. Hoppas och tror att det kommer lite cleanare banor.

Ljudet har blivit bättre på senare tid och det är nu acceptabelt. En sak är väl fortfarande att det typ inte låter något när man deffar vilket gör det svårt för T i 1on1. Däremot låter det ju när man plantar... (som i cod).

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Däremot låter det ju när man plantar... (som i cod).

THE HORROR

Det låter ju när man skjuter... (som i cod)

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS