Permalänk
Medlem

rekomenderar MAFIA

mycket kul och bra spel...

värt pengarna

Visa signatur

|
|

Permalänk

Håller med. Kampanjen är gudomlig och Freeride Extreme är precis hur kul som helst.

Permalänk
Medlem

Mafia är bland de sämsta spelen som finns ju... iofs så är det knappt spelbart på min dator.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Finns det några flera Extrema grejer än hoppet vid bron till china town och Down Town ?
Har inte letat, men tycket det är snålt hittils iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Mafia är bland de sämsta spelen som finns ju... iofs så är det knappt spelbart på min dator.

Ett av dom sämsta spelen? Är du från vettet?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Nä, han har kass dator.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jag lackade på att bilen gick jättelångsamt och inte gick att styra, sen att ljudet knastrade och fpsen sög gjorde inte sitt till heller...

Permalänk
Medlem

Mafia var det bästa jag spelat på länte, fast lite väl kort Fast det va nog lika bra för studierna..

Permalänk

Ja, mafia var skoj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett spel jag rekommenderar varmt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Mafia är bland de sämsta spelen som finns ju... iofs så är det knappt spelbart på min dator.

Skyll inte på spelet för att din dator suger!

Visa signatur
Permalänk

Fick det i går, satt och spelade hela dagen. Vilket är ganska ovanligt då jag vanligtvis sitter och spelar en liten stund, blir less och stänger ner.

Betyg: 4/5
Kommentar: Lite väl krångligt för en som inte spelar så förbaskat mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PuppaS
Finns det några flera Extrema grejer än hoppet vid bron till china town och Down Town ?
Har inte letat, men tycket det är snålt hittils iaf.

Om du kör med HotRoden på det där hoppet under zeppelinaren så är nog det det fetaste.

Permalänk
Medlem

Bilarna är tråkiga och extremt långsamma... miljöerna är tråkiga och odetaljerade. Musiken blir man knäpp på... grafiken var inge vidare och spelet är väldigt krävande (funkar dock att spela på min dator)... jag fattar inte hur man kan gilla det här spelet... spela GTA3 istället, lite roligare iaf. Mafia = skitspel...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Hedersmedlem

Det var inte lite du gnällde då!
Det är meningen att bilarna ska vara långsamma, en bil som väger över 3 ton och har 80 hästar SKA ha problem att åka upp för en backe.
Snabba bilar finns det gott om, det är bara att låsa upp dem i Freeride Extreme. Mafia ser mer ut som en stad än GTA3 iaf, den är mycket större också, det känns större iaf pga de långsammare bilarna. Musiken bidrar till 30-talskänslan i spelet och det funkar bra tycker jag, tröttnar man på musiken kan man alltid stänga av den och ha winamp igång i bakgrunden.

Jag måste hålla med att den är på tok för krävande, den är på gränsen till ospelbar med 256MB ram, flyter på mycket bättre med 1 GB.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Gta3 är ju mycket fulare än mafia, och miljöerna är garanterat mindre detaljerade än de i mafia. Och visst går det att köra fort 160 i mafia känns ju jäkligt fort.

Permalänk
Medlem

Bra spel men dåligt optimerad för min dator, och jag kan då inte njuta av det så som jag vill. Spelade det hos en polare, skön känsla och allt trevligt. Men när jag köpte det till mig och installerade på min dator så fick jag extrema problem, och nej datorn borde inte va för slö till den. P4 (2,47 Ghz), 256MB Ram (DDR) kan va i gränsen ja men polaren hade samma, Avance AC97(jag misstänker här är min bov) inbyggt i ett MSI kort. Gf3 Ti500 POV-kort.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Inaktiv

SimRacer....... tycker precis samma........jag klarade ut mafia med typ 40 fps på min p4 2.2 ghz ,512 ddr ram,gf4 ti4600.......mycket dåligt optimerad eller nåt weird

Permalänk
Medlem

Grymt spel säger jag fast när jag hade mitt gamla graffekort hackade det som FAN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Bilarna är tråkiga och extremt långsamma... miljöerna är tråkiga och odetaljerade. Musiken blir man knäpp på... grafiken var inge vidare och spelet är väldigt krävande (funkar dock att spela på min dator)... jag fattar inte hur man kan gilla det här spelet... spela GTA3 istället, lite roligare iaf. Mafia = skitspel...

Inget illa menat men du är dum i huvudet. Hur fan kan du tycka att staden är dåligt detaljerad? Mycket bättre än GTA3 i alla fall.
Aja fattar du inte ens de så är de ingen idé att fortsätta..

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

GTA3 är en billig PS2 kopia inte Mafia, det gör en väldigt stor skillnad.

Permalänk

Ja, visst funkade det på min kassa dator, men inte tyckte jag det var så bra.

Har spelat bättre spel, om jag säger så.

Väntar på GTA Vice City

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

skrivet av Leon
GTA3 är en billig PS2 kopia inte Mafia, det gör en väldigt stor skillnad.

Konstigt med tanke på att GTA3 kom före......;)

Men å andra sidan gillar jag också Mafia mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Mafia är bland de sämsta spelen som finns ju... iofs så är det knappt spelbart på min dator.

Mafia är grymt bra
Knappt spelbart?
Det går att spela på denna: Celeron 400MHz, Riva TNT, 256MB RAM.
OBS! Tog 4 timmar att klara racingcirciut (eller hur racing uppdraget stavas) pga att det var så hackigt.
Var överlycklig när jag klarade det!

Edit: GTA3 fungerar inte ens på denna datorn!

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk
Medlem

datawigge, är du säker????

Från Mafia-sidan: Minimum Hardware Requirements: 500MHz PENTIUM III or AMD Athlon processor, 96 MB of RAM, 16x CD / DVD ROM drive, 1.8 GB of free hard drive space, 16 MB video card with DirectX 8.1 compatible drivers, DirectX 8.1 compatible sound card, keyboard, mouse

DU LJUGER!!! AVSLJÖJAD!!! MUAHAHAHAHAHAA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX440
datawigge, är du säker????

Från Mafia-sidan: Minimum Hardware Requirements: 500MHz PENTIUM III or AMD Athlon processor, 96 MB of RAM, 16x CD / DVD ROM drive, 1.8 GB of free hard drive space, 16 MB video card with DirectX 8.1 compatible drivers, DirectX 8.1 compatible sound card, keyboard, mouse

DU LJUGER!!! AVSLJÖJAD!!! MUAHAHAHAHAHAA

JAG ÄR 100% SÄKER PÅ ATT DET GÅR!!!!!!!!
JAG HAR SJÄLV SPELAT DET HUR MYCKET SOM HELST PÅ DEN DATORN!!!!

SÅ ÄR DET!!!

Och sen kan jag säga att. Nästan alla nya spel går att spela på den datorn med varierande prestanda. T o m nya spel som UT2003, SOF2, WarCraft3, Operation Flashpoint, ja nästan alla nya spel förutom utom vissa undantag som GTA3.
Jag har själv testat de spelen på den datorn.
Det är en tja... superkompatibel dator.
Priset är att man får ha lägsta textur uppl. och 640*480*16 i skärmuppl. och lägsta på effekterna. Tja nästan lägsta på allt.

Varför det går kan man bara fråga datorn, om den nu kan tala:rolleyes:

GTA3 går att starta om man sänker upplösning och tar bort skrivbordsbilden i Windows. Men det går inte att spela.

En förklaring kan vara att jag har Windows 98 installerat. Tar inte så mycket resurcer tror jag.

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus

Inget illa menat men du är dum i huvudet. Hur fan kan du tycka att staden är dåligt detaljerad? Mycket bättre än GTA3 i alla fall.
Aja fattar du inte ens de så är de ingen idé att fortsätta..

Haha, tare lungt.

Jag vet inte hur jag ska förklara, det var ju bara en massa hus överallt i Mafia, och alla hus såg ju typ likadana ut.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Re: rekomenderar MAFIA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
mycket kul och bra spel...

värt pengarna

Newsflash!

Permalänk
Medlem

Mafia är ett väldigt bra spel men det är sant att grafiken är väldigt... obalanserad

Ibland är interiörer och karaktärer assnygga, medans omgivningen kan vara tråkig ... t.ex boxiga byggnader överallt ... fula träd.. osv..

Har ni tänkt på en annan jävligt dum sak, i de flesta scener ser man ju hur snygga gubbarna är men ibland i cutscenes så står gubbarna helt stelt med armarna rätt ner med asfula ansikten (inte alls samma modell som de andra) ... Jag begriper inte varför !? Ser så dumt ut..

Men som sagt, mafia är ett bra spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis

Haha, tare lungt.

Jag vet inte hur jag ska förklara, det var ju bara en massa hus överallt i Mafia, och alla hus såg ju typ likadana ut.

Jamen Rawis Rawis Rawis!
Jag tror att du inte har lagt ner mer än några timmar på spelet, dessutom tycker du säkert att det är skitkul att vara den som alla hackar på
Jag tvivlar på att du har sett tillräckligt mycket av spelet. Staden är ju helt magnifik. Extremt detaljerad dessutom. Bilarna går långsamt (särskilt eftersom det är lite riskfyllt att köra i mer än 60 kph pga. polisen) men senare i spelet får du riktiga kraftpaket. FÖR ATT INTE TALA OM Freeride Extreme, där finns det dessutom inga poliser.