Permalänk
Medlem

tangentbord fel tecken!

Jag har problemet att helt plötsligt så gick det inte att "sudda" det jag skrev. Piltangenterna funkar inte och alla tangenter på höger sida av tangentbordet verkar ha bytt plats med varandra och blir helt fel! Har provat lösningar med "fn" knapp som andra trådar säger. Har dessutom provat ändrat språk och kollat om num lock är intryckt och de är den inte.

tex:

Enter blir <
backspace blir massa apostrofer
osv.

Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Avstängd

Har hänt mig också någon gång, det måste vara något med layouten på tangentbordet, dvs att det kanske har bytts till ett annat språk och då ligger tangenterna på andra ställen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

Vad står tangentbordet inställt på?

Permalänk
Medlem

Det är inställt på svenska, har dessutom provat ändrat till engelska och tillbaka utan resultat :/

Permalänk
Medlem

Prova ctrl+shift+num lock.

Permalänk

Jag har samma problem. Har du löst det eller är det nån annan som har en ide?

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.