Är det bara jag som inte gillar alla dessa DLC's

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte gillar alla dessa DLC's

Hej SweC!

Eftersom jag köpt mig lite nya fina delar till burken tänkte jag att jag skulle köpa ett nytt spel (det var länge sen sist).

Jag tittade på MW3 eller BF3 och upptäckte till min förvåning att tiden när man köpte ett spel och sen bara spelade verkar vara över.
Båda spelen verkar ha ett upplägg där man får köpa spelet, och köpa en 'prenumeration' (Elite/Premium) för att dom öser ut DLC's.

Funkar det så att jag "måste" köpa spelet sen Elite/Premium?

Känns fel bara, blir inte sugen på att köpa något utav dom om det nu funkar så.

Är det bara jag?

EDIT: Är inte intresserad av att köpa genom en 'Indisk proxy' som en del verkar ha gjort för att få det billigare.

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem

Nej du är inte ensam. Och du MÅSTE inte köpa dessa DLC:er, du kan spela orginalbanorna hur mycket du vill. BF3 Premium får du får en engångssumma, och då ingår alla nuvarande och kommande DLC:s samt ett par in-game-saker

Permalänk
Medlem

Jag stör mig mest på Batman Arkham City :/
Till PS3 kan du ladda ner DLC, likaså 360. På PC kan du köpa DLCn om du har köpt Batman AC på Steam.
Jag har köpt spelet på skiva, men har ännu inte klurat ut hur jag får tag på DLCn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag stör mig mest på Batman Arkham City :/
Till PS3 kan du ladda ner DLC, likaså 360. På PC kan du köpa DLCn om du har köpt Batman AC på Steam.
Jag har köpt spelet på skiva, men har ännu inte klurat ut hur jag får tag på DLCn.

Du kan köpa dem genom windows live market.
Jag äger spelet på steam och när man köpt sin dlc där så måste man ladda ner dom genom windows live market för det är där som dom egentligen distributeras.

Windows live market ska finnas installerat på samma ställe som windows live på datorn.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk

Håller med dig 300%. Skulle själv kunna tänka mig att köpa BF3 om t.ex Karkand-mapsen ingick i priset. Är inte intresserad av kartor som inte har med battlefield att göra liksom. Samtidigt vägrar jag betala multum för något som borde vara med i originalprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

Du kan köpa dem genom windows live market.
Jag äger spelet på steam och när man köpt sin dlc där så måste man ladda ner dom genom windows live market för det är där som dom egentligen distributeras.

Windows live market ska finnas installerat på samma ställe som windows live på datorn.

Åfan? o_O Får ta och kolla upp detta!

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Håller med dig 300%. Skulle själv kunna tänka mig att köpa BF3 om t.ex Karkand-mapsen ingick i priset. Är inte intresserad av kartor som inte har med battlefield att göra liksom. Samtidigt vägrar jag betala multum för något som borde vara med i originalprodukten.

B2K ingick om man köpte Limited Edition vilket inte kostade något extra. Sen har inte jag något emot att köpa det nedladdninsbara materialet till BF3 då de är mer som expansioner än kartpaket.

Om man jämför hur länge man har nöje av ett dlc-paket till BF3, eller till och med Cod, med en dvd-film och lite godis eller chips för samma pengar får man mycket mer för pengarna om man köper dlc-paketet.

BF3 släpptes med 9 kartor. Om man köper Premium för 388kr, som det kostar hos Spelbutiken.se, får man 20 nya kartor, åtminstone 20 nya vapen men det går rykten om att det kommer fler vapen med Aftermath. Det finns även nya fordon i de nya kartorna.

Jag skulle inte ha något emot att få allt det här gratis men EA är ute efter att tjäna pengar. Jag har dock inget emot att betala 388kr för många extra timmar nöje med BF3.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan bli trött på något som är valfritt plus att det gör ett befintligt spel mer omväxlande?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Man märker att EA har fått mer att säga till om i BF3, Bc2 släppte flera nya banor gratis.
Den DLCn man fick betala för i Bc2 var nästan som ett nytt spel; nya banor, nya vapen, förändrat UI/HUD, nya fordon osv.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande är sugen på Bf3 och dess extra kartor så skulle jag vänta och köpa Battlefield 3 Premium edition 500 kr och du får bf3 + premium, känns lite mer överkomligt och detta släpps om typ 3 veckor

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/159173-battlefield_3_p...

Där får man även ett multiplayer headstart kitt som tydligen ska låsa upp lite populära vapen osv så att man kan hoppa in och vara lite mer på nivå med dom som har spelat sedan release.

Permalänk
Medlem

Ähhh 1000 spänn för ett spel man kan lira i flera år är inte dyrt. var samma i bf2 då spelet kom sen SF, A, EF som man fick köpa om man ville. Bara det gick väl på över 1000spänn. Sen kom iof highway tampa som Intel sponsrade...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Man märker att EA har fått mer att säga till om i BF3, Bc2 släppte flera nya banor gratis.
Den DLCn man fick betala för i Bc2 var nästan som ett nytt spel; nya banor, nya vapen, förändrat UI/HUD, nya fordon osv.

Det handlar mer om att marknaden överlag har gått åt det hållet. Visst, EA har givetvis utövat påtryckningar och vill tjäna pengar på sin produkt men det vill i princip alla göra och allt pekar på att det bara kommer att bli mer av denna varan. Du som konsument har ändå alltid minst två val, eller hur?

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Förstår inte riktigt hur man kan bli trött på något som är valfritt plus att det gör ett befintligt spel mer omväxlande?

Det är väl mest för att det är lite av ett dubbeleggat svärd.
Å ena sidan får man mer content till sina spel eftersom företaget kan fortsätta att utveckla nya grejer till det hela tiden för en liten summa pengar.

Å andra sidan kan det användas på fel sätt som när företag med flit skiter att göra klart saker och tänker "äsch, det kan vi släppa som DLC sen och tjäna mer pengar istället för att ha med det från början"

Samt att en gång i tiden så var allt som idag kan klassas som DLC gratis, gjordes det små tillägg till spel så släpptes det till alla utan kostnad, men självklart så var det väldigt sällan som spel blev fick nytt content förutom patchar och eventuellt expansion 6 månader senare.

Personligen tycker jag att DLC kan vara en väldigt bra sak, så länge dom inte kör fulingar som att DLC'n redan finns med i spelet från början, men man måste köpa den för att innehåll som man redan äger ska aktiveras.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||