Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

En extern hårddisk på en TB från iomega(seagte hårddisk) som började knaka och låta efter ett halvår för att sedan bara säcka ihop, hade dessvärre också lyckats med att fylla den till bredden med filmer/musik

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen ATI Radeon HD 2900

Största besvikelsen ATI Radeon HD 2900.

Den fungerade utmärkt med Windows, men.

Kommer ihåg att jag slet som den för att få den att fungera bra på Linux. ATI hade sagt att de arbetade stenhårt på att få bra drivrutiner för Linux. Men de dröjde.

Bytte ut den mot ett ATI Radeon HD 4870 efter ett tag, som nu inte får uppdateringar för Linux från AMD...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Playstation 3, det sämsta dynga jag köpt i hela mitt liv.

Permalänk
Medlem

Jo just det, mitt andra Geforce 560 ti, jag snålade och köpte inte ett till MSI, utan köpte ett Asus istället, men det lever om mer än en dammsugare, ångrar så mycket att jag snålade och inte lade till 300 kr till och köpte ett till MSI.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

ett epox moderkort till min amd 64... var aldrig stabilt och fungerade enbart med ett redan på den tiden gammalt billigt qtec nätaggregat (som fungerar än idag), moderkortet vägrade starta med alla andra nätaggregat, när jag mätte på nätaggregatet en dag långt senare med en multimeter hade den alldeles för hög spänning på 12v...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

En USB adapter till 12V cigg uttag i bilen för att kunna ladda usb prylar bla iphone etc

köptes från ebay kostade typ 1.5$ men helvete vilken huvudvärk den gav mig, smällde i stort sett alla säkringar i bilen tog mig några timmar att hitta o byta

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

iphone 4s kan nog vara mitt sämsta köp. Mobilen i säg är de inge fel på men iOS, vikket jävla skit operativ.. Ska nog köra allt på Windows nu

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Compaq CQ60
Helt värdelöst bärbar som inhandlades billigt för ca 3 år sen.
Överhettades efter 10 minuters filmtittande. Köpte kylplatta, klarade 35 minuter innan överhettning.....
Fick den reparerad med ny kylning och det blev lite bättre, kunde nästan se en hel film!

SteelSeries 6G v2
WASD slets ut efter 1 vecka och spacetangent tappade fjädern efter 2.

Har haft mitt Steelseries 6G i 5½ år och det fungerar fortfarande jättebra. Jag har haft en tanke om att plocka bort och rengöra alla tangenterna ett bra tag nu, då ålderna gjort att det ser lite smutsigt ut om man granskar noga, men det har inte blivit av än.

Jag är så nöjd med de tangentbordet att jag köpte ett 6g v2 till mitt förra jobb och det var inga problem med det heller i de 6 månader jag använde det.

Du måste ha fått ett måndagsex.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Mitt R3 är tystare, lättare dammfilter, bättre kabeldragningsmöjligheter, snyggare och bättre HDD-bur.

Ja juste, tänkte aldrig på det.
Tiden det tog att montera en hårddisk i chassit, PITA (pain in the ass).
Men antecs grejer håller ändå högre kvalité!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Eee pc 1001px (tror jag den hette?) , vad fan skulle jag med den till? Ett impulsköp, sålde den 1 månad efteråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

7750

har ett asus 7750 som är det sämsta köpet (min bror som betala men men ). Det första dog efter 2 röda och nu då det andra suger så hårt, drivrutinerna dör var 5 minut så ett 550 ska snart införskaffas

Visa signatur

mobbo: gigabyte 990fx ud3 cpu: amd atlon ll x4 965BE @ 3,4 Gh gpu: msi 560ti psu : cooler master 650W
hdd1: 80GB 2,5 tum hdd2: 500GB wd black chassie: FD r3 os: windows 7

Permalänk
Skrivet av cARLBOM:

En USB adapter till 12V cigg uttag i bilen för att kunna ladda usb prylar bla iphone etc

köptes från ebay kostade typ 1.5$ men helvete vilken huvudvärk den gav mig, smällde i stort sett alla säkringar i bilen tog mig några timmar att hitta o byta

Den bör inte kunna smälla mer än en 10 A-säkring. Du har säkert grova elfel i din bil!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp är nog en MP4-spelare som jag köpte i Hong Kong. Hörlursingången var 2.5mm så jag var tvungen att köpa en fet adapter, om jag inte ville använda dom som följde med som var sämst, samt att när jag pluggade in den i datorn för att överföra musik så upptäcktes det virus på spelaren.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Asus Xonar Essence STX
Visst klarar det att driva tunga grejer, men det är lite för mycket krångel, känsligt som fan med drivrutiner, ibland när man startar upp datorn får man inte riktigt med sig kortet, som bestämt sig för att ta sovmorgon eller något, så då blir det en omstart till..
Låter bra som fan när det funkar dock.

Rekommenderas INTE, köp hellre en riktig DAC och kör på något annat ljudkort, internt kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Radeon 7770
Krashar hela tiden och låter som en lövblås.

Skickades från m.sweclockers.com

Seriöst? Du måste ha fått ett måndags-ex.

Mitt har aldrig kraschat, och hörs inte över huvud taget då fläkten bara går på 20% oavsett load. Och nej, det blir inte överhettat för det, aldrig över 65c.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

En Golf

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Seriöst? Du måste ha fått ett måndags-ex.

Mitt har aldrig kraschat, och hörs inte över huvud taget då fläkten bara går på 20% oavsett load. Och nej, det blir inte överhettat för det, aldrig över 65c.

Jag har ett powercolor med referenskylare, som knappt är fastskruvad. Borde jag försöka fixa ett nytt på garanti?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

EN kompis flashade in android 4 på den manuellt och var väldigt nöjd efter det, officiella android brukar sällan vara bra.

^^ Aldrig haft problem med Android annars, men LG har erkänt misstag med mobilen och har lovat en uppdatering sedan November Får en ny tele på abonnemang om en månad.

Så då blir det Cyanogenmod för hela slanten så att jag iaf har en backup-tele

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Asus Xonar Essence STX
Visst klarar det att driva tunga grejer, men det är lite för mycket krångel, känsligt som fan med drivrutiner, ibland när man startar upp datorn får man inte riktigt med sig kortet, som bestämt sig för att ta sovmorgon eller något, så då blir det en omstart till..
Låter bra som fan när det funkar dock.

Rekommenderas INTE, köp hellre en riktig DAC och kör på något annat ljudkort, internt kanske.

Har ett själv och det är nog bland mina bästa köp någonsin, men alla har olika erfarenheter som sagt

Mitt personligen sämsta köp är nog min rakapparat(braun 7 series), tar otroligt dåligt men samma sak där förmodligen något många andra inte skulle hålla med om.
I övrigt har man faktiskt inte gjort många dåliga köp, men har man en sida som SweC att konsultera så är det ju inte så konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xosos:

Dragonage 3. Blev riktigt besviken på allt när jag spelade det. Så blev bara använt i cirka 10min.

Antar du menar Dragon Age 2, då 3,an inte ens är utannonserad än...

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Det är nog Logitech Z-Cinema. Verkligen bara utseende utan ljud och ett enormt slöseri av ett 8-tums baselement som nästan aldrig används. Mina gamla Z4 var ljusår bättre.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

Sony Ericsson X10i.

Haha, jag har också en, dock fick jag den av min syrra, annars hade den nog fått förstaplatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Har haft mitt Steelseries 6G i 5½ år och det fungerar fortfarande jättebra. Jag har haft en tanke om att plocka bort och rengöra alla tangenterna ett bra tag nu, då ålderna gjort att det ser lite smutsigt ut om man granskar noga, men det har inte blivit av än.

Jag är så nöjd med de tangentbordet att jag köpte ett 6g v2 till mitt förra jobb och det var inga problem med det heller i de 6 månader jag använde det.

Du måste ha fått ett måndagsex.

Ja det tror jag med, Inet hade en tillfällig kampanj på det. Och just den leveransen verkade vara andrasortering för jag var inte ensam om problemen.
Inet löste det snabbt dock, jag hade ett nytt tangentbord på någon dag efter reklamation. (Blev ett MS x4 istället)

Permalänk
Medlem

Helt klart den gamla ruttna luren Philips Phizz, sämsta skit som gjorts på marknaden tror jag någonsin ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Utan tvekan det trådlösa mini tangentbordet från Ace, det växlade glatt mellan dubbel-, trippel-, kvadrupel- eller inget registrerat tryck vid knapptryckingar.
Det byttes snabbt ut mot ett Logitech k400 som inte bara fungerar utan det var billigare också.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

En strobolampa som fungerade i c:a 4 minuter sedan luktade den bränt och "hack-funktionen" uteblev totalt.
Detta hände även med den nya.

Skaffade ingen mer för under 1000-lappen efter det.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s2

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Logitech G35, headset som drivs via usb....

Permalänk
Medlem

Htc touch diamond och Samsung galaxy spica värsta "touch" mobilerna jag varit med om

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk

Ace RawDeal 620.. slutade med smälta komponenter...

Visa signatur

Insert funny joke here