Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Logtiech 9x. Suverän mus som andas kvalité. Det var tyvärr ett riktigt dåligt köp för mig då den gav mig ont i handen.
Annars har jag mest gjort köp som jag är nöjd med- och då räknar jag med diverse tjänsteköp av sk hantverkare *ryser*.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

en Nokia 5800 XpressMusic..... önskar jag aldrig köpte den.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Köpte en komplett dator med montering från datorbutiken.com en gång i förhistorien. Måste varit runt 2001 för jag bodde fortfarande hemma hos päronen. Den vägra starta om den inte hade varit avstängd i några timmar först. Den åkte fram och tillbaka till DB flera gånger men de hitta aldrig något fel. Varje gång krävde de felsökningsavgift och farsan blev mer och mer förbannad på mig. Han ansåg att bara lurendrejare säljer saker på det där internet och att vi borde gått till en riktig butik i stället. Till sist lämna vi in den till en lokal datorhandlare som bytte nätdel och datorn gick som den skulle efter det och farsan fick sitt vad-va-det-jag-sa tillfälle.

Permalänk
Medlem

Sibera V2, första veckan gick själva dämpningen som ligger emot huvudet sönder i fästet så fick sy ihop skiten på nytt. En månad senare slutar micen funka då sladdarna skavts av. Lödde ihop på nytt och isolerade. Fick ljudet från högtalarna att läcka ut i micen så polarna klagade varje gång man snackade.
Droppen som fick bägaren att rinna över var när volymkontrollen öppnade sig och volymhjulet hoppade ut. Kastade skiten i marken och beställde ett Vengeance 2000 den kvällen.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk

HTC Desire.

Visa signatur

ska hitta på en ny först ...

Permalänk
Medlem

Compaq CQ60
Helt värdelöst bärbar som inhandlades billigt för ca 3 år sen.
Överhettades efter 10 minuters filmtittande. Köpte kylplatta, klarade 35 minuter innan överhettning.....
Fick den reparerad med ny kylning och det blev lite bättre, kunde nästan se en hel film!

SteelSeries 6G v2
WASD slets ut efter 1 vecka och spacetangent tappade fjädern efter 2.

Permalänk

samsung galaxy tab 10.1, tecknade den med mobilen för fri surf å lite annat. har bara packat ut den å startat sedan fick den ligga, har inte hittat användningen för den än.

några tips på vad kan kan ha den till? skärbräda?

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

För länge sedan så köpte jan en svindyr DELL dator för ca 15000kr. Efter några veckor så fann jag att man kunde bygga ihop en likvärdig dator för ca 8000kr. Svider fortfarande lite när jag tänker på det.

Steelseries 5H. Satt dåligt och hade väldigt uselt ljud. Dyra med tanke på priset också. Jag köpte några Sennheiser-hörlurar och en billig mikrofon till den för samma pris som 5H:an och fan vilken skillnad på ljudet, och komforten det var. Då lärde jag mig att 'gaming-produkter' är ren skit för det mesta.

Permalänk
Hedersmedlem

det sämsta skiten jag har köpt, den var när jag skulle bygga en ny data för 1 år sedan eller nåt...
men pengarna gick åt fort så tänkte jag skulle spara in lite på mitt grafikkort så köpte ett hd 6870 men när man skulle spela bf3 ett tag efter så gick det inte så bra på 1080 klara inte spelet så bra ens på high så bestämde mig för att klocka den lite och då gick den åt skogen....

så det blev dyrare ändå blir nog ett 7870 nu tror jag kosta bara 2k...

sen så parjade min mobil för 2 månader sedan så skulle köpa en ny det blev en mototrola defy mini,den har inte gjort annat än att krångla, den hittar ej kontakter, sd kortet, installerade appar/spel, tappar täckningen och kameran är det nåt fel på man kan tro dom gjort så den tar bilden när det ser sämst ut

jaja nu blir det ingen mer skit för mig hoppas jag kollar runt vad folk skriver om sakerna innan jag köper dom

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Måste varit en hemmabygd dator som jag köpte när jag var yngre och okunnig. Började starta om sig redan första kvällen och fick byta ut lite delar på den, sen så var det dessutom ett skamligt överpris på den.

Dells förbannade datorer också, sämre skit får man leta efter.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Geforce 2 mx, vilket var helt värdelöst att spela med.

Älskade mitt gf2 mx så länge det höll, funkade helt ok för half life och original unreal tournament + Tribes 2, de spelen jag spelade då.
Skaffade man det senare med nyare spel så förstår jag vad du säger..

Värdelösaste sakerna jag skaffat i datorväg var nog ett antal hårddiskar från Maxtor..de levde inte länge. Billiga var de inte heller på den tiden.
Eftersom Seagate köpte upp maxtor så bojkottar jag även seagate sedan ett stort antal år WD får det bli nuförtiden om det gäller mekaniska diskar.

Permalänk

För många år sedan köpte jag en vikbar grön motorola mobiltelefon, såg ut som en laptop när du öppnade den. Sög totalt då man var tvungen att alltid ha headset till den, fanns ingen vanlig högtalare eller mic på den

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem

razer lycosa jävla skit tangentbord vissa knappar sluta fungera 24/7

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

Motorola A920

Hoppade på 3g-tåget för tidigt med motorola a920. Man fick tom med två batterier då den bara höll en halv dag på ett.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

HTC Smart, Största misstaget jag nånsin gjort, sluta fungera under vintertiden när det va 0 grader, touchscreenen sluta fungera och antenn hade sin egna lilla värld som den höll sig till...

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

PS3 spelet Beowulf

Spelade 40 min, värdelöst
Köpte det endast för att vara högstbudande på tradera, någon försökte gå över mig men icke.

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Måste varit en hårddisk på 270Mb för ca 20 år sen, funka jättebra, men var omöjligt att fylla den på den tiden och J*****T dyr

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Köpte ett saitek tangentbord från maxfps, ville ha ett med låga knappar likt en laptop. Hade dessutom bakgrundsbelysning.
Tab knappen fastnade i närliggande Q knapp på det första, dom skickade ett nytt och där var det fler knappar som fastnade i varandra. Skickade tillbaka och tog ett annat random microsoft tangentbord som funkade bra tills jag uppgraderade tilll ett mk-50.

Sen är jag väl inte helt nöjd med mitt P8P67 PRO B3 moderkort. Kan inte annat än att använda den automatiska överklockningsfunktionen. Annars blir det blåskärmar, ibland med 2 dagars mellanrum.

Visa signatur

I5 2500k @ 4.5ghz | 8gb ddr3 | Fractal Design Arc | Gigabyte 670oc | ASUS P8P67 PRO B3 | Antec Kuhler H2O 620 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Razer lycoza tangentbord
Aldrig mer razer

Vad var problemet? Jag har haft min i nästan 5år eller nått. Fungerar klockren

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Iphone 4S

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder X6, ett tangentbord. Köpte det för 899:-, den första gick sönder efter 6 månader, vissa tangenter slutade att fungera helt, vissa vart man tvungen att slå för kung och fosterland för att dom skulle reagera. Fick min utbytt, den andra gick sönder efter 3 månader med samma problem, fick då även den utbytt. Den 3e gick sönder efter 2 månader med EXAKT samma problem. Fick då min 4e och sista, satt då mer eller mindre på att garantin skulle ta slut (1år) så jag kunde köpa ett nytt tangentbord och mycket riktigt, det dröjde inte länge innan den gick sönder med, men då var det glapp i USB kabeln.
Microsoft lyckades spela sina kort bra där kändes det som...

Sitter idag på ett Logitech G110 som jag har haft i snart 2 år, fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazymike:

samsung galaxy tab 10.1, tecknade den med mobilen för fri surf å lite annat. har bara packat ut den å startat sedan fick den ligga, har inte hittat användningen för den än.

några tips på vad kan kan ha den till? skärbräda?

Lura folk att det är en ipad och slänga den i sjön XD !

Permalänk
Hedersmedlem

Xperia X1. Fick mig att avsky SE.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Itunes, mother of god vilken skit, varför lyckas dom aldrig fixa till det? Nu är Itunes gratis men behövs ju av min Iphone

Permalänk
Medlem

Nvidia 3d vision brillor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance 1500 - sämsta headset jag någonsin har använt. Brutalt dålig kvalité på ljudet, som inte går att justera vettigt med det lika dåliga programmet som medföljer, och äckligt obekväma + tunga. Köpte det som tur var på REA hos netonnet för 499 kr och inte fullpris (999 kr), men jag ångrar mig bistert idag. Bryr man sig det minsta om ljudkvalité undviker man dessa.

Razer Lycosa - behöver jag ens beskriva hur uselt det tangentbordet är? (Köpte det till överpris på SIBA för 900 kr)

BenQ G2420HD - en skärm för färgblinda helt enkelt. Jag kan inte ens beskriva hur dåliga färgerna är på denna skärmen. Antingen får man köra med "standard" och allt ser oskarpt och grått ut, eller så får man använda deras överdrivna profiler som tex "dynamic", som bara ger mig huvudvärk p.g.a alla neonfärger som skriker i ögonen. För att inte glömma bort att man i vissa spel ser pixlarnas rutnät vid explosioner och liknande effekter. Usch!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Min Logitech G9(icke-X).
Det stora greppet som var gummiaktigt i känslan började efter redan 1 mån slitas så glatt pianolackad plast tittade fram undertill. Det andra greppet var så litet så att det var jobbigt att hålla i musen.
Sen sacka även musen efter när man gjorde snabba rörelser med den, oavsett drivrutiner,hz-antal eller liknande.

Permalänk
Medlem

Corsair CX V2 430W PSU och 500w'an...coilwine som satan, försvann endast när sladden var urdragen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Alla dessa hörlurar man köpte innan man faktiskt lärde sig ljud.
Steelseries och no-brands. Nej tack, aldrig mer.

"Lärt sig ljud" så sitter du med Logitech högtalare.

Permalänk

Hmm köpt många "skit" produkter...

Men Razer Lycosa keyboard är nog av en av dem skitprodukter som jag minns och som jag även lämnade tillbaks efter en vecka.. jävla skit tangentbord.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080