DayZ server från Vilayer; Går inte att komma in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, problemet är ju att man inte kan veta vem som är vem, och man vet inte om man träffar någon från swec eller om det är en främling som kan vara aggressiv, men har sagt åt mina kompisar att ta det lugnt med skjutandet, och bara skjuta i absoluta nödfall, vill ju inte att folk ska tro att vi admins går runt och dödar folk för nöjes skull

Men nästa gång vi ses kan vi ju försöka göra det förbestämt. Skulle dessutom vara skitkul om man kunde få ihop typ 12 pers och dela upp sig i 3-4 grupper som jag pratat om tidigare, och tävla lite mot varandra, lite som ett clan war kanske man kan säga.

EDIT: Kom på att vi har ca 30 stekar och några bloodbags, mappi (killen som sköt dig) kommer säkert gärna förbi på moppen med några stekar och någon bloodbag som plåster på såren

Lugnt, hittade lite vilt senare, dock så gick jag in på en lite mer high-population-server senare och dog av en hacker.

Har dock redan fått tag i M4 SD, Ghillie & M24 så det går ingen nöd på mig. Tack för erbjudandet dock

Får se om vi kan mötas någon gång, ska försöka övertala resten av mina polare att detta ska bli våran nya hemserver

Btw så försöker jag på sistone spela som en hero. Har 20000 humanity Så skjuter bara om jag måste

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite kul, var själv på servern, hittade en cykel och cyklande till northwest airfield. Så länge man sitter på cykeln spawnas inga zombies så det var bara att cykla hela vägen in utan ett enda hot ^^ så fort man hoppar av så ploppar dem dock upp från ingenstans

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Tycker det är lite kul, var själv på servern, hittade en cykel och cyklande till northwest airfield. Så länge man sitter på cykeln spawnas inga zombies så det var bara att cykla hela vägen in utan ett enda hot ^^ så fort man hoppar av så ploppar dem dock upp från ingenstans

Jo, är alltid så på fordon, nackdelen är att inga items spawnas heller, dock är det ett bra sätt att veta om det är några andra survivors i närheten

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, är alltid så på fordon, nackdelen är att inga items spawnas heller, dock är det ett bra sätt att veta om det är några andra survivors i närheten

Jag skulle gärna komma in och spela om man får men om jag förstått allt rätt så måste man ha någon annan version av dayZ för när jag kollar på servern är den grå?
Går detta att fixa genom sixlauncher måntro? //mvh

Permalänk
Skrivet av lumpan2:

Jag skulle gärna komma in och spela om man får men om jag förstått allt rätt så måste man ha någon annan version av dayZ för när jag kollar på servern är den grå?
Går detta att fixa genom sixlauncher måntro? //mvh

Jo, man måste ha DayZ version 1.7.2.4, senaste är 1.7.2.5. Anledningen till att vi har den gamla är att det kom massa problem med tält och fordon med 2.5, därför gick vi tillbaka till patchen innan

Vet inte om det funkar med six launcher, har inte använt den på jättelänge, tycker den är helkass, utan för med DayZ Commander, men på något sätt borde det väl gå.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, är alltid så på fordon, nackdelen är att inga items spawnas heller, dock är det ett bra sätt att veta om det är några andra survivors i närheten

Jo misstänkte att det kunde vara så :), men jag som alltid har spelat på SE3, SE4 osv servrar har aldrig hittat ett fordon som är möjligt att köra ^^.

Skrivet av Lasergurka:

Jo, man måste ha DayZ version 1.7.2.4, senaste är 1.7.2.5. Anledningen till att vi har den gamla är att det kom massa problem med tält och fordon med 2.5, därför gick vi tillbaka till patchen innan

Vet inte om det funkar med six launcher, har inte använt den på jättelänge, tycker den är helkass, utan för med DayZ Commander, men på något sätt borde det väl gå.

Jag kan inte hitta servern i DayZ Commander. Men om du söker på serverns namn ingame så kommer man hitta den

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Jo misstänkte att det kunde vara så :), men jag som alltid har spelat på SE3, SE4 osv servrar har aldrig hittat ett fordon som är möjligt att köra ^^.

Jag kan inte hitta servern i DayZ Commander. Men om du söker på serverns namn ingame så kommer man hitta den

Skumt, vi har inga problem att hitta den där, du kan inte ha något filter på? Namn ingame? xD

Har SE servrarna inga fordon, eller är alla beslagtagna av klaner?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, man måste ha DayZ version 1.7.2.4, senaste är 1.7.2.5. Anledningen till att vi har den gamla är att det kom massa problem med tält och fordon med 2.5, därför gick vi tillbaka till patchen innan

Vet inte om det funkar med six launcher, har inte använt den på jättelänge, tycker den är helkass, utan för med DayZ Commander, men på något sätt borde det väl gå.

Provar att nergradera då och kommer in om jag får kan man skriva i spelet på något sätt förresten?

Permalänk
Skrivet av lumpan2:

Provar att nergradera då och kommer in om jag får kan man skriva i spelet på något sätt förresten?

Man kan skriva i direkt chat, men då gäller det att vara nära varandra, typ 20m ifrån varandra. Självklart får du komma in, vi vill ha så många spelare så möjligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Man kan skriva i direkt chat, men då gäller det att vara nära varandra, typ 20m ifrån varandra. Självklart får du komma in, vi vill ha så många spelare så möjligt

Gick in och hitta en buss direkt i cherno men den va lite trasig sen fick jag dåligt med blod och logga ut men jag kommer nog in i imorgon igen

Permalänk
Skrivet av lumpan2:

Gick in och hitta en buss direkt i cherno men den va lite trasig sen fick jag dåligt med blod och logga ut men jag kommer nog in i imorgon igen

Jo, vi åkte förbi och såg den idag ^^
Är kanske lite dåligt med folk nu, men när vi försöker få igång vårat lilla "event" så hoppas vi på fler folk

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

La servern av? =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumpan2:

La servern av? =(

Förmodligen så restartade han den

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Förmodligen så restartade han den

Invite till gruppen? nån sköt oss sprecis och tog våran buss =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumpan2:

Invite till gruppen? nån sköt oss sprecis och tog våran buss =(

Ajdå :/ Finns fler fordon ska du se!
Lucas/Dennis ?

PM'a skypeuppgifter så ska vi se vad vi kan göra åt saken

EDIT: Kan även PM'a Lasergurka.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Är det någon fart på server eller är den stendöd?

Permalänk
Skrivet av Callema:

Är det någon fart på server eller är den stendöd?

Nejdå, den inte är inte direkt stendöd, men är ingen mening att börja spela på den just nu, vi har nämligen tänkt oss att skaffa private hive server, för att sen kunna ha ett speciellt game mode, fram tills dess kommer vi knappt spela något alls på servern.

Tanken är att vi ska samla ihop så mycket folk vi kan, för att sedan dela upp dessa i 3-4 lag. Varje lag ska få en egen team speak kanal, och sen ska lagen "tävla" mot varandra, dvs lagen ska bygga bas, och försöka samla på sig fordon osv, träffar man någon ett annat lag så är det fritt att skjuta denne, och lagen får då slåss om de fordon som finns. Eventuellt skulle vi vilja kunna skapa lite spänning genom att kunna posta på våran facebook sida att över natten har en fungerande bil ploppat fram mitt i t.ex electro (utplacerad av oss då såklart), eller från början skriva kordinater till några tält med supplies i osv, för att försöka locka fram lite konfrontationer mellan lagen.

Detta beror ju förstås på om det finns något sätt vi kan spawna items för detta då, så eventuellt kommer den sista delen av planen inte vara genomförbar.
Anledningen till att vi vill ha detta på ett privat hive är;

1. Alla börjar från noll, och ingen kan ta med saker från andra servers för att få ett försprång.

2. Folk slipper bli lockade att vara med bara för att kunna sno items från sina lagkamrater som sedan tas med till andra servers.

3. Om ett lag skulle råka få en griefer som gör allt i sin makt för att sabba för sina lagkamrater har vi möjlighet att banna denne från servern.

4. Möjligheten att som admin kunna spawna saker är mycket större, även om jag inte vet om det är möjligt.

När vi ska samla folk kommer vi göra en tråd på swec och diverse andra forum för att kunna locka så mycket folk som möjligt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det låter bra, hoppas då att ni är seriösa admins som inte fipplar runt och spawnar saker åt er själva eller överallt