Hur många timmar gav du till Guild Wars 2

Permalänk

Hur många timmar gav du till Guild Wars 2

I förra weekend betan?
Själv så spelade jag bara i 1-3 timmar under hela helgen allt som allt..

Känner att jag inte vill förbruka spelet allt för mycket innan release
Men, hur var det i allmänhet bland SweClockarna som spänt väntar på Guild Wars 2?

Berätta hur mycket ni spelade, och skriv gärna i tråden om era upplevelser och om ni upptäckte något roligt/gjorde något kul med någon!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Svar: 0

finns inte med!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

ca 5-10 minuter.... Studentfirande + bröllop + födelsedagsmiddag resulterade i att det inte fanns mycket tid över till datorn Kunde inte varit en olämpligare helg men man får se det från den positiva sidan, fick ju testa förra BWE och vill ju inte spoila så mycket innan spelet har släppts

Permalänk
Skrivet av BesteN:

ca 5-10 minuter.... Studentfirande + bröllop + födelsedagsmiddag resulterade i att det inte fanns mycket tid över till datorn Kunde inte varit en olämpligare helg men man får se det från den positiva sidan, fick ju testa förra BWE och vill ju inte spoila så mycket innan spelet har släppts

Intensiv helg (:
Lite så jag känner också, man vill ju även att allt i början ska kännas "nytt" när man spelar't på release

Skrivet av Kardizz:

Svar: 0

finns inte med!

Då får man nog trycka på visa resultat istället

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt. Kanske 35 timmar eller nåt.

Permalänk
Medlem

blev grymt besviken på end evented, fick inte ens göra allt innan servrarna stängde ner xD

Permalänk
Medlem

Spelade hela fredag kväll. Nästan hela lördagen och nästan hela söndagen. Allt som allt runt 30 timmar kanske?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

allt jag hoppas på är att inte allt för många wowspelare hoppar över, ser hellre att bara gw1 spelare kommer xD

Permalänk
Medlem

Inte den blekaste!

Hann med ungefär 70 PvP-matcher under fredag+lördag, hur lång tid nu det kan ha tagit..

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

allt jag hoppas på är att inte allt för många wowspelare hoppar över, ser hellre att bara gw1 spelare kommer xD

För att? Är wowspelare för bra för dig?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

För att? Är wowspelare för bra för dig?

har spelat båda spelen länge och enligt min erfarenhet har wow bra mycket fler skrikande p12'r än jag upplevt i gw1, plus att wowspelarna blir nog skrämda av pvp som mer är skillbased än gearbased ;D

Permalänk
Medlem

Spelade nog ca 20 timmar. Jag älskar GW2 mer än mitt eget liv.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

har spelat båda spelen länge och enligt min erfarenhet har wow bra mycket fler skrikande p12'r än jag upplevt i gw1, plus att wowspelarna blir nog skrämda av pvp som mer är skillbased än gearbased ;D

Det är nog lugnt, de försvinner när det inser att det inte finns några "epics"

Håller med dig till fullo faktiskt. Attityden på de som spelar WoW och GW1 är som natt & dag. Iofs så är attityden över internet dålig överlag nuförtiden...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

Vill spara känslan till release. Spelade nog bara 6 timmar.

Vilket spel. Människornas huvudstad gav mig fan gåshud. Spelet känns mer interaktivt än skyrim med npcer som springer runt o lever fan. Helt underbart Känslan att droppa meteorshower på 20 st fiender är helt oslagbar!!!!!

50/50 HoM IM FUCKIN READYYY NOOOOOW

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

bästa enligt mig är också vilken tid det kommer ta att få 100% på alla områden för er som hann dit så såg ni ju hur gigantiskt området är i kryta för lvl 25-35

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Vilket spel. Människornas huvudstad gav mig fan gåshud. Spelet känns mer interaktivt än skyrim med npcer som springer runt o lever fan. Helt underbart Känslan att droppa meteorshower på 20 st fiender är helt oslagbar!!!!!

50/50 HoM IM FUCKIN READYYY NOOOOOW

Jo Divinity's Reach är nog favoritstället i hela spelet för mig. Otroligt bra gjort!

Grattis till 50/50, har du GWAMM också eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo Divinity's Reach är nog favoritstället i hela spelet för mig. Otroligt bra gjort!

Grattis till 50/50, har du GWAMM också eller?

tror gwamm hade varit mer lockande ifall poäng 30/50 inte bara hade varit 3 titles xD

Permalänk
Medlem

Spelade GW(1) första dagen det kom ut, var väl våren 2005, eller så. Det höll en vecka, mest pga de urtrista striderna och banliknande kartorna/miljöerna.

GW2 blir väl nya mini-WOW, mest pga hype och ryktet eftersom GW varit ett rätt stort spel, i många år nu.

Permalänk
Medlem

Spelade nog 9-10 timmar över hela helgen. Levlade inte så himla mycket för att jag gick in för att hitta buggar. Hittade 4 falla-genom-världen buggar och 1 duping i mailsystemet för hjärtequests. Lyckades även hitta en npc i kessex hills nära orm drottningen som gav 6 levels xp men hade drygt 1000 hp. Känns som att det är ett par månader kvar fortfarande på detta.

Permalänk

Jag sov inte hela den helgen, personligt rekord Gick upp fredag, la mig på söndag morgon efter betan. Fantastiskt spel.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Önskar SÅ mycket att jag hade fått vara med er som spelat, gah ^^
Avundsjuk ända ner i märgen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

har spelat båda spelen länge och enligt min erfarenhet har wow bra mycket fler skrikande p12'r än jag upplevt i gw1, plus att wowspelarna blir nog skrämda av pvp som mer är skillbased än gearbased ;D

Du kan ha rätt i att det finns fler crybabies i WoW, men i överlag så är WoW-spelare mycket mer skilled än GW-spelare. GW i mina ögon är ett spel för casuals, men jag ska ge det en chans ändå :). Sen är det ju svårt att missa faktumet att det är 34905309458409340953904509 fler spelare i WoW än i GW så det är inte så konstigt att där finns fler av de båda kategorierna som nämndes ovan. För övrigt misstänker jag att du är en casual som P12orna i WoW som jagar epics gråter på och därför klagar du :(.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Det är nog lugnt, de försvinner när det inser att det inte finns några "epics"

Håller med dig till fullo faktiskt. Attityden på de som spelar WoW och GW1 är som natt & dag. Iofs så är attityden över internet dålig överlag nuförtiden...

Jag känner tvärtom ... Spel som är free2play eller engångskostnad har fler småungar än mmo med månadskostnad just för att de kostar.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Har spelat 47 timmar sedan i lördags.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Spenderade ca 1 timme under sista betan då jag var borta på semester

Skrivet av Palme_570:

Jag känner tvärtom ... Spel som är free2play eller engångskostnad har fler småungar än mmo med månadskostnad just för att de kostar.

Tror inte kostnad spelar någon roll då de i största fallen är föräldrarna som betalar hur som helst
Är det inte bortskämda ungar som beter sig som värst?

Visa signatur

breathe, smile and be happy