Tyst och bra hårddisk

Permalänk
Medlem

Tyst och bra hårddisk

Jag kollade i FAQ:en men det stod inget om detta där:
Jag behöver den tystaste disken man kan tänka sig, men ändå bra prestanda. Jag har flyttat över alla mina diskar i en server, så nu måste jag ha en tyst som kan sitta i arbetsstationen.
Seagate IV vet jag är tyst, men jag har samtidigt hört många vars seagate inte är tyst.

Disken ska klara PCI uppåt 40Mhz också.
Tack!

Permalänk
Avstängd

barrcuda V?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10873...

vet dock inte om den klarar en 40 mhz pcibuss

Permalänk
Medlem

Min baracuda IV låter för jävligt kan inte säga att det skilljer mö mellan olika diskar i ljudnivå har några sycken.
Så köp vad du vill ha som klarar 40Mhz PCI bus då.

Permalänk
Hedersmedlem

pa1983, din disk är ju skadad eller så har du inte kört den speciellt länge. Inte så snällt att hävda att det går bra med vilken disk som helst för att de alla låter lika, när du vet att det bara är du som har lite problem med din disk. De flesta med Barracuda IV/V är nöjda med ljudnivån.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Det där med 40Mhz pci är bara 2:a prioritet.
Det absolut viktigaste är att den är tyst.
Nu har jag en 80gb WD i datorn, och den låter som en stucken katt. Ska se om jag hittar en billig 60gb Barracuda IV eller så.

Permalänk
Medlem

Skaffade en Barracuda V igår, hör den inte , har vattenkylning med två fläktar på 5 v, och en pump, det överröstar disken, såå,, skaffa en Barracuda!

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Min disk låter som fler ägare av baracuda IV säger....
låter typ Trrrrrrr...... hela tiden......
Tycker den låter lika mö som vilken anna disk tex 120GXP elelr gammla 5400rpms matrox diskar...
Min 75GXP går tystare vad jag vill minas...
Har inget problem med disken allas den gör vad den ska.
Men själv tycker jag skillnaden mellan olika diskar i ljudnivån är försumbar...
bättre å göra en ljudisolerad lådam ed ventilation till dom...
Ska gör a det till min server snart ska ner å köpa musmattor å så tror et fugnerar bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Om inte det där ljudet försvinner snart skulle jag försöka få en ny disk på garantin. Det där surrandet har jag oxå haft i början på alla de fyra Barracuda ATA IV 80 GB jag äger och på var och en av dem har det försvunnit efter ca en vecka.
Har du möjlighet att testa disken på en annan controller?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Om inte det där ljudet försvinner snart skulle jag försöka få en ny disk på garantin. Det där surrandet har jag oxå haft i början på alla de fyra Barracuda ATA IV 80 GB jag äger och på var och en av dem har det försvunnit efter ca en vecka.
Har du möjlighet att testa disken på en annan controller?

låter så på olika mobos mm och även om jag bara kör den på molexen.....
Försviner kort när bios initsierar den igen vet e fan vad det beror på.
Har gåt i säkert 2 veckor nu...
Viner lite med.
Men den kan ha blivit tystare men borde ändå vara mer tyst.
Ska bygga en 5 1/4 låda till den som är ljudisolerad å kyld för den sitter i min server som är på 24/7 så det är ju mer störande när jag såver annars gör det inte så mö.

Permalänk
Medlem

Barra V e ljudlös sitter på en sådan och är helfrälst.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Medlem

Är inte superbra på hdds
men jag har i allafall en IBM 80gb Silence som är väldigt tyst(enligt mig), men jag vet inte hur den är i förhållande till de andra diskarna i prestanda och ljudnivå