Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

Det handlade om en ring och inte en amulett, fick den såld för 15M här om dagen.

Skulle säga att du hade duktig tur om du fick 15M för den, lagom överpris....finns betydligt bättre för mindre guld...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av MaZteR:

Oj, sorry. Såg inte att det var en ring. Då är den vär lite mer

Denna hitta jag igår som jag nämnde tidigare. Någon som har en aning?
http://img21.imageshack.us/img21/888/tfoaztur.jpg

Ingen Crit DMG eller socket men ändå riktigt fin, säkert värd en del.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Ingen Crit DMG eller socket men ändå riktigt fin, säkert värd en del.

Sålde den för 90m. Helt OK tycker jag, skulle aldrig gett det själv. Testade den själv men förlorade för mycket dmg och behöver inte LoH så mycket. Så nu blir det att leta upgrades

Permalänk
Medlem

Borde vara värde en del tycker jag, skyhög strength/AR på bältet

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Vad tror ni om denna?

Rare wand (1-h)
11% damage
194 int
Attack speed 10%
9 max arcane power

934.1 dps

Lär inte få så mkt, ingen LOH eller socket, bara att söka på AH själv....absolut inget svårt liksom

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Lär inte få så mkt, ingen LOH eller socket, bara att söka på AH själv....absolut inget svårt liksom

Vet du vad, jag sökte på ah själv men hittade inget liknande då. Tack för din hjälp ändå!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Borde vara värt en del tycker jag, skyhög STR/AR

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Vet du vad, jag sökte på ah själv men hittade inget liknande då. Tack för din hjälp ändå!

Ajo, prova att ta bort tex %damage från sökningen, sök på >100 int, attack speed (lämna fältet tomt), och samma med "max arcane power", så lär du få upp ngt liknande resultat. Finns där ingen wand som ger detta så sök på sword tex med samma attackspeed (men då försvinner givetvis max arcane power så då får du lägga på lite i pris mot jämnllik sword osv)

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av daolo:

Vet du vad, jag sökte på ah själv men hittade inget liknande då.

Hittar du inget beror det på att du fäster värde vid (och söker efter) stats som saknar värde. 11% damage är redan medräkat i stavens listade dps, likaså attack speed. +arcane power är inte en stat någon betalar extra för vilket lämnar stavens dps och +int som de enda två relevanta faktorerna för att sätta ett pris. Därifrån tar det inte lång tid innan man hittar en uppsjö motsvarande vapen i spannet 50-100k.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Oj, sorry. Såg inte att det var en ring. Då är den vär lite mer

Denna hitta jag igår som jag nämnde tidigare. Någon som har en aning?
http://img21.imageshack.us/img21/888/tfoaztur.jpg

Stört bra, var hitade du den>?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Av en vanlig vit mob i act 3, jag hadde ca 365% MF när den droppa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Luciana:

Förväntar du dig att du får bättre och/eller fler svar för att du spammar samma bilder tre gånger inom loppet av 24 timmar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förväntar mig att folk någon gång kan sluta ignorera mina bilder och ge någon form av vettigt svar.

Permalänk
Medlem

ingen chanse to crit på amuleten så den är värdelös 500k kanske om du har tur.
bältet är med kass.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Skrivet av vinylens:

bältet är med kass.

Han kan nog få en miljon eller två för bältet. Det finns inte så mycket bälten med så mycket str.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Han kan nog få en miljon eller två för bältet. Det finns inte så mycket bälten med så mycket str.

Innan 1.0.4 kunde ett sånt bälte gå för 10M, så han kan nog få 5M för det nu i alla fall tippar jag.

Permalänk
Medlem

Problemet är att barbar kör med legendary bälten som ger crit hit med dom ni ser på auktionshuset för dom pengarna bir inte sålda då crit hiten är så pass viktig om man vill ha bra dmg.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att den inte fick någon crit dmg eller all ress. Tror ni man kan få över 20 milj för den?

Permalänk

Mitt första Legendary efter 150 h(mest solo, bara ett par timmar public).
Säkert inte värd nåt, eller?
Btw visste inte hur man länkade som ni andra gör så det blev ett sunkigt mobilfoto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade själv den i veckan ... blev en vendor på den då de mycket riktigt är värdelösa:(

Kolla options hur du tar en screenshot ingame ... sen lägger sig den i en mapp på din hdd!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Att ta ett screenshot är bara att trycka Print Screen. Bilderna hamnar automatiskt i Diablo 3-mappen i Mina Dokument.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här? Hittar ingen med liknande värden på AH så..

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk

En rare-amulett,
32min-dmg
150 int
8.5% critchans
52% critdmg

AH säger över 10m, är det realistiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

En rare-amulett,
32min-dmg
150 int
8.5% critchans
52% critdmg

AH säger över 10m, är det realistiskt?

Det borde inte vara några problem att få ut 10m för den där, grattis förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loika:

Vad tror ni om den här? Hittar ingen med liknande värden på AH så..
http://i1255.photobucket.com/albums/hh631/LoikaX/ae813613.jpg

Ett par hundra K max, tyvärr..

Permalänk
Medlem

Hittade en grym Legendary! Så stolt just nu! Vad tror ni den är värd??

Den ligger faktiskt på auktion!

Dold text
Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Hittar inte liknande på AH. Närmast som är sämre ligger på 15 750 000 (ett faktiskt bud).

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

bältet är med kass.

Bältet är allt annat än kass...

Skrivet av MaZteR:

Gissar på minst 10, kanske upp emot 20 miljoner för det, har "nära" max str och folk som inte har full koll på gear kommer älska det.

Skrivet av RockoW:

Innan 1.0.4 kunde ett sånt bälte gå för 10M, så han kan nog få 5M för det nu i alla fall tippar jag.

ett sånt bälte hade gått på LÅNGT över 10 mil innan 1.04, frågan är om 100mil hade räckt ens. Som sagt innan är det ju efter 1.04 nu dock och jag gissar på ett pris mellan 10-20mil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

https://dl.dropbox.com/u/45010560/ancient%20harm.png

Vad tror ni om denna? Hittar inte liknande på AH. Närmast som är sämre ligger på 15 750 000 (ett faktiskt bud).

Massor, saknar både loh och all ress, men finns liknande amuleter med klart sämre stats för runt 50-150mile på ah.