När jag köpte dator från DB så gjorde jag 2 partitioner, delade hårddisken på 2 lika stora delar. Nu var det så att moderkortet var paj, men innan jag fattade det så trodde jag det var hårddisken som var paj.
Köpte då en 40 gigs men fick samma problem(stora problem som jag inte skall gå in på), skickade i allafall tillbaka moderkortet och hårddisken.
Fick ett nytt moderkort och fick tillbaka min gamla 60 gigare, men jag använde min 40 gig när jag satte ihopdatorn för den var ju nästan oanvänd.
Men efter ett tag så behövde jag mer plats och kopplade in 60 gigaren, men nu hittar jag bara 31.44gb.
Nu idag någon månad efter att jag börjat lagra saker på de där 31.44gb så började skiten jävlas idag, hårddisken började låta ungefär så här "tjink, tjink, tjink, tjink, paus i 1 till 2 sek sen "tjink, tjink, tjink, tjink igen. Detta gjorde att datorn blev lika snabb som en miniräknare och jag kunde typ bara röra på musen.
Har nu tagit port partitionen i Fdisk, och hårddisken har sluttat låta, men nu när jag ändå är i farten så undrar jag om det finns nått sätt att hitta resten av hårddisken, det måste ju vara nån gammal partition som är trasig eller nått för den går ju inte att hitta.
Dett är ruskigt frustrerande, och jag vill inte gärna får tillbaka det gamla "tjink, tjink, tjink, tjink ljudet.
Båda hårddiskarna är av märket IBM Deskstar 7400rpm.
Tacksam för svar.