Permalänk
Medlem

Högtalare i skärmar?

Hej, jag letar efter en bildskärm till min nyinköpta dator och ser att många inte har så kallade inbyggda högtalare. Innebär detta att dessa skärmar inte kommer att ge ifrån sig något ljud? Jag förstår att ljudet i många fall är skit och tänker därför använda mitt headset när jag spelar. Men tänker att jag kanske inte vill se ut som en helikopterpilot när jag surfar eller pluggar. Så om jag köper en sådan skärm måste jag då köpa till ett par högtalare? Tack! /Dohman

Permalänk
Medlem

Jäpp, stämmer 100% köper du en skärm utan inbyggda högtalare så måste du ha ett set externa högtalare om du inte vill sitta i headset.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Här har du skärmar med minst 1920x1080 i upplösning och inbyggda högtalare. Enligt prisjakt finns det 341st, så det verkar ju finnas en hel del.

Permalänk

varför har du startat 2 trådar om mer eller mindre samma grej? det räcker med 1 tråd

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

varför har du startat 2 trådar om mer eller mindre samma grej? det räcker med 1 tråd

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Jag tänkte på det när jag postade tråden men funderade också över regel § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. Eftersom att jag hade två frågor tänkte jag att det skulle vara bättre att göra två trådar. Vet att det blir lite konstigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Antielefant

***Tråd låst***

Trots att du tidigare uppmärksammats på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak har du nu brutit mot den regeln igen. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd trycks andras trådar undan snabbare vilket blir orättvist.

I och med att du trots tidigare tillsägelser brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, och jag hoppas att du har förståelse för denna regel även om det drabbar dig negativt.

//Zcenicx, Moderator

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync