Permalänk
Medlem

Skärm helst 1500:-

Hej, jag letar efter en skärm som jag ska använda till spel (mest total war) men också lite allmän surf och youtube. Skärmen ska användas tillsammans med thor veor v.2 http://cdon.se/hemelektronik/thor_veor_v.2_-_intel_i5-3450_-_.... Min budget ligger på 1500:- för skärm utan inbyggda högtalare och 1700:- för en med. Vet att det finns en samlingstråd för dessa köpråd men då jag har låg kunskap i ämnet föredrar jag att få flera personers synpunkter och möjlighet till följdfrågor. Tack/ Dohman

Permalänk

varför har du startat 2 trådar om mer eller mindre samma grej? det räcker med 1 tråd

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

kör själv på en http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141371-aoc_23_i2353fh funkar utmärkt till fps spel bara man vänjer sig på skillnaden mellan crt o en lite slöare panel körde 85 hz på en crt skärm tidigare när jag spelade cs (gick väldigt bra och taima in skott då skärmens latenstid är nästan obefintlig men ips skärmen har lite men det vänjer man sig vid och man snart e van med det ^^) den har lite ghosting dock (en del saker blir lite suddiga när man T ex scrollar i webläsaren eller när man vänder snabbt i ett spel när man inte har vsync igång)
tycker även om att kablarna sätts i foten på skärmen :3
använder separat ljud och inte skärmens inbyggda så jag vet inte hur de låter.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

kör själv på en http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141371-aoc_23_i2353fh funkar utmärkt till fps spel bara man vänjer sig på skillnaden mellan crt o en lite slöare panel körde 85 hz på en crt skärm tidigare när jag spelade cs (gick väldigt bra och taima in skott då skärmens latenstid är nästan obefintlig men ips skärmen har lite men det vänjer man sig vid och man snart e van med det ^^) den har lite ghosting dock (en del saker blir lite suddiga när man T ex scrollar i webläsaren eller när man vänder snabbt i ett spel när man inte har vsync igång)
tycker även om att kablarna sätts i foten på skärmen :3
använder separat ljud och inte skärmens inbyggda så jag vet inte hur de låter.

Är den så bra om den lider av en massa ghosting då? Har själv kollat på den här skärmen www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1071128 , tror du att den är nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dohman:

Är den så bra om den lider av en massa ghosting då? Har själv kollat på den här skärmen www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1071128 , tror du att den är nåt?

det märks inte så mkt längre faktiskt (komponenter som slits in)
ghostingen kommer du nog inte undan på någon skärm skulle jag tro om du inte kör crt eller går långt över 1500 kr budgeten.

TN är en lite äldre skärmpanel du får inte lika klara och bra färger med en sån som med en den som jag länkade och du spelar inte sådär jätteintensiva spel som cs som kräver hypersnabb reaktionsförmåga på vissa banor och servers så det kvittar egentligen men en e ips som jag länkade funkar väldigt bra till film ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Antielefant

***Tråd låst***

Trots att du tidigare uppmärksammats på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak har du nu brutit mot den regeln igen. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd trycks andras trådar undan snabbare vilket blir orättvist.

I och med att du trots tidigare tillsägelser brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, och jag hoppas att du har förståelse för denna regel även om det drabbar dig negativt.

//Zcenicx, Moderator

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync