Permalänk

Fractal R3 i5 2500k @ 4,5Ghz

Chassi: Fractal R3
Moderkort: Asus P8P67 PRO REV 3.0
CPU: i5 2500k @ 4,5 Ghz
GPU: XFX HD6870
Ram: Corsair Vengence 1600mhz
PSU: Corsair AX 750W
Ljudkort: Asus Xonar DG
SSD: Corsair Force GT
HDD1: 500TB

Kylning:
CPU: Noctua D-14
GPU: Antec Kühler 620
Fläktar: Noctua 120mm/140mm

MAJS!

Fractal R3 i5 2500k @ 4,5Ghz

Permalänk
Medlem

COOLT!

hur är ljudnivån? bakfläkten måste väl gå rejält för att blåsa ut luften...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

hah, majskolv...

Permalänk
Medlem

Snyggt, men fungerar det bra med antec kylaren på grafik kortet? Coolt var det

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk

Tight majskolv!

Permalänk
Medlem

mmmm majskorv

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

jag är också lite nyfiken på antec kylaren. Har du moddat den eller bara slängt dit den?

Permalänk
Skrivet av Luminous:

COOLT!

hur är ljudnivån? bakfläkten måste väl gå rejält för att blåsa ut luften...

Ljudnivån är lagom tycker jag låter ju alltid lite

Skrivet av Theposjo:

Snyggt, men fungerar det bra med antec kylaren på grafik kortet? Coolt var det

Det fungerar bra faktiskt! Ligger på 35'c idle jämfört med innan som var runt 50/55'c idle.

Skrivet av Victor33:

jag är också lite nyfiken på antec kylaren. Har du moddat den eller bara slängt dit den?

Jag har satt upp radiatorn med hjälp av dubbelhäftande tejp och buntband, du kan ju titta i mitt andra galleri när jag sätter dit kylaren http://www.sweclockers.com/galleri/8848-fractal-r3-i5-2500k-4...

Permalänk
Medlem

Vad får du för temperaturer under idle/load på processorn?

Och varför i hela friden har du majskolvar i datorn?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Poppa popcorn på cpukylaren?!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Vad får du för temperaturer under idle/load på processorn?

Och varför i hela friden har du majskolvar i datorn?

30 idle och 50 load, tyckte det var kul

Skrivet av Fyren:

Poppa popcorn på cpukylaren?!

Ja

Permalänk
Medlem

majs?

Permalänk
Medlem

Majs?! Najs!!

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad blev det på idle/full load med och utan majskolven? Har själv funderat på det, kanske till och med flera stycken...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Fick ju bara gå in på galleriet för man tyckte man såg en majskolv i hårddisk buren på galleri bilden och ja en klar 5 poängare

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Hur länge behöver du köra BF3 innan det blir popcorn? ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Temps på grafikkortet?
Hur mår minnena runt gpun när de inte får någon luft? "/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Hur stor skillnad blev det på idle/full load med och utan majskolven? Har själv funderat på det, kanske till och med flera stycken...

Skrivet av BaZZe:

Fick ju bara gå in på galleriet för man tyckte man såg en majskolv i hårddisk buren på galleri bilden och ja en klar 5 poängare

Dold text

Säger allt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Entusiast

Hahaha majskolven var ju skönast... lite ironi mot de som slänger in tablettaskar och drickor i datorn

Annars var riggen helt ok, en liten genomgång med tryckluft kanske är på sin plats?

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Hahaha majskolven var ju skönast... lite ironi mot de som slänger in tablettaskar och drickor i datorn

Annars var riggen helt ok, en liten genomgång med tryckluft kanske är på sin plats?

Kanske, men det ser dammigare ut på fotona än i verkligheten.

Permalänk

varför lägger du en majskolv på ssdn

Är den djupfryst

Permalänk
Medlem

wtf? så jävla random