Half-Life får nytt liv i gratisspelet Black Mesa – nu redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choachen:

Redan startat om steam, installerade Black Mesa på en annan hdd än steam är väl därför det krånglar?

Vad heter spelet i biblioteket?

Jag kan inte med säkerhet säga att det är därför det inte fungerar för dig, men du kan ju alltid testa att föra över filerna till HDD:n som steam är på.
Spelet heter Black Mesa även i steam.

Permalänk
Medlem

Fungerar även med Windows XP? Gör Mac så är i stort behov av Windows så tog det man kunde köpa snabbast

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarn:

Fungerar även med Windows XP? Gör Mac så är i stort behov av Windows så tog det man kunde köpa snabbast

Svar ja, spelet fungerar på XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguish:

Jag kan inte med säkerhet säga att det är därför det inte fungerar för dig, men du kan ju alltid testa att föra över filerna till HDD:n som steam är på.
Spelet heter Black Mesa även i steam.

Nu funkar det, installerade Black Mesa på C: precis som steam.

Permalänk
Medlem

Stor Bild: http://imageshack.us/a/img59/6728/bms6048x1080.jpg

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Folk verkar onekligen uppskatta detta, har seedat över 80 gig redan, låter det stå på helgen ut iaf.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är senil men det känns som man hittar vapnena inte i samma ordning längre. och det är inte en exakt kopia vilket jag trodde det skulle vara. Men jag hittade tex SMG innan jag hittade shotgun det gör man väll inte i HL? det låg heller ingen pistol vid den döda vakten i början som ligger under en Health Charger vid dörren där man ska skanna in sina ögon för att ta sig vidare. Jag har förövrigt laddat upp 91GB nu grabbar ni får tanka mer den står still vid runt 4MB/s

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

VAD FAN!?!?! Vart är kofoten? Driver de med mig eller? ?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

VAD FAN!?!?! Vart är kofoten? Driver de med mig eller? ?

Du stöter på den en stund senare.

Permalänk
Medlem

Har fått kofoten men har fastnat där vid trappan och vridit på 2st röda rattar och kommer inte in till security room...

Fortsätter seeda hela natten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Provade denna:
http://store.steampowered.com/about/

- där finns ingen länk till nedladdning av Source SDK Base 2007
bara nåt om "installera steam" men det e ju nåt annat va?

Andra förslag?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Choachen:

Redan startat om steam, installerade Black Mesa på en annan hdd än steam är väl därför det krånglar?

Vad heter spelet i biblioteket?

Skrivet av The Sweeper x:

SDK laddar ni ner från steam! genvägen ska vara i spelbiblioteket på steam

ja sålänge det är installerat i samma mapp som steam, min installation hittade rätt helt själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Har fått kofoten men har fastnat där vid trappan och vridit på 2st röda rattar och kommer inte in till security room...

Fortsätter seeda hela natten...

För att komma in i säkerhets rummet går du till forskaren som sitter längst ner i andra korridoren. Men för att ta sig vidare så ska gå du gå ner igen då kan man gå igenom "is rummet" som var stängt tidigare.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

För att komma in i säkerhets rummet går du till forskaren som sitter längst ner i andra korridoren. Men för att ta sig vidare så ska gå du gå ner igen då kan man gå igenom "is rummet" som var stängt tidigare.

Forskaren slog jag ihjäl för han ville inte hjälpa mig LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Det är bara om du ville ha en pistol och ett par granater Forskaren var viktig, du kan fortfarande fortsätta genom att gå bakåt, ner in I ett rum med ett glasfönster som är fyllt med is.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Du ska trycka på E då kommer han. Men som sagt du behöver inte komma in i säkerhets rummet. om du vill mygla så kan du börja med att skriva sv_cheats 1 i konsollen och sen skriver du noclip en gång när du vill kunna flyga vart du vill och noclip en gång till när du vill gå om kringvanligt det borde funka. Det borde också finnas nån AutoSave innan du kan backa till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Du stöter på den en stund senare.

Ah, märkte det. Vart lite förvånad

Skrivet av jookeer:

Provade denna:
http://store.steampowered.com/about/

- där finns ingen länk till nedladdning av Source SDK Base 2007
bara nåt om "installera steam" men det e ju nåt annat va?

Andra förslag?

Har du ens steam på datorn? Den laddades ner av sig själv när jag tanka Black Mesa.

Fyfan vilket underbart jobb! Älskar när glocken blir självlysande när man blir träffad av en Bullsquid! Underbart jobb!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

som man minns det lång jävla början

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Allt den kräver är SDK2007..
Hur svårt kan det vara att googla lite iaf:)

Klart det är en mod..

Fast han frågade inte om det var samma eller annan story:)

Hoppsan, läste visst lite fel där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choachen:

Vart startar du spelet? Har ingen skrivbordsgenväg eller liknande. Kom en fråga om jag ville starta när jag installerat klart Black Mesa men var inte klar med SDK då.

Du måste installera SDK först.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd

är det bara jag som tycker att kofoten känns väldigt slö?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

ja sålänge det är installerat i samma mapp som steam, min installation hittade rätt helt själv.

Min med

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Ah, märkte det. Vart lite förvånad

Har du ens steam på datorn? Den laddades ner av sig själv när jag tanka Black Mesa.

Fyfan vilket underbart jobb! Älskar när glocken blir självlysande när man blir träffad av en Bullsquid! Underbart jobb!

1. Jag har laddat ner Black Mesa torrenten å zippat upp + installerat
2. Googlar som en galning efter SDK men finner inga vettiga länkar till denna
3. Hittar endast nåt om att "Installera Steam" men som ja frågade har väl inte denna med saken å göra?

Hur gjorde ni andra med nedladdningen av SDK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marxor:

Lade upp den på Mintorrent.se. Seedar med Gbit.

http://mintorrent.se/Ie7bfc/BlackMesa.torrent

Tackar, 3.1MB/s i medelhastighet ner
Seedar atm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jookeer:

1. Jag har laddat ner Black Mesa torrenten å zippat upp + installerat
2. Googlar som en galning efter SDK men finner inga vettiga länkar till denna
3. Hittar endast nåt om att "Installera Steam" men som ja frågade har väl inte denna med saken å göra?

Hur gjorde ni andra med nedladdningen av SDK?

installera steam köp half life 2 tror jag det var så till verktyg i biblioteket ladda ner source sdk 2007 genom steam tryck sedan setup i black mesa source

Permalänk

Gick snabbt att ladda ner, snitta mellan 7-8MB/s så nu seedar man för fullt i någon dag framöver! Blir till att testa imorgon, ikväll är det BF3 och AK som gäller och en god natts sömn efter en lång vecka

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

LOL!

Hittade schrödingers katt!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

hur kommer man över den trasiga bron efter man åkt ner med liften?

Permalänk
Medlem

1. Installera Black Mesa, den kommer att installeras under \Steam\steamapps\sourcemods\BMS
2. Starta/starta om steam, den kommer att dyka upp i spel listan
3. Starta spelet, SDK kommer att installeras.
4. Spela...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

installera steam köp half life 2 tror jag det var så till verktyg i biblioteket ladda ner source sdk 2007 genom steam tryck sedan setup i black mesa source

OK - man måste alltså köpa Half-Life 2 för att komma åt SDK'n?

Black Mesa e alltså inte gratis, endast nedladdningen e gratis men SDK'n kommer man inte åt gratis utan
att köpa Half-Life 2?

Så lurigt...

Dom kunde väl sagt det från början så slapp en massa folk ladda ner i onödan och fastna i en återvändsgränd?

Hamnade här: https://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Installation#Ins...
med rubriken "SDK Installation"

där det står "Click here to install the Source SDK" - men det händer inte ett shit. Suck!

Sen kollade jag efter installationen av Black Mesa i kontrollpanelen efter "Program" å inte fan finns
Black Mesa med där inte. Ej heller någon ikon på skrivbordet.

Återigen - hur gjorde ni andra?