Permalänk

backplate till grafikkort.

En bygg logg till hur man gör en egen backplate.

Material/verktyg.
Plast eller plexi skiva.
lämplig såg.
Penna å linjal.
Graverings maskin.
Lite färg.
Lim

backplate till grafikkort.

Permalänk
Medlem

Kul ide Snyggt blev det med

men tænkte på några saker.

Var det så smart att limma fast det? Och kan denna plexi vara elførande?

Permalänk
Medlem

Snyggt Kul att min idé har inspirerat andra Men vill man ha en blankare yta och utan text så rekommenderar jag att man Slipar ner "undersidan" = (som är mot grafikkortet) och sedan lackar på den sidan, för då gör hela plexiglas skivan så att färgen ser blank ut, såklart ska man använda så fint slippapper som möjligt, t.ex. 3000 papper

Edit ! =

Skrivet av Burks:

Jag rekommenderar att inte limma fast det.. borra hål i plexit där det redan sitter skruvar på grafikkortet, och sedan använd plastbrickor eller dyl och montera "Back-platen" med skruv och mutter

Som min Backplate

Fler bilder hur jag gjorde den hittar du i mitt Project White PC Bygglogg del 1 = http://www.sweclockers.com/galleri/9319-project-white-pc-bygg...

Permalänk
Medlem

Nice, tack för galleriet

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Snyggt Kul att min idé har inspirerat andra Men vill man ha en blankare yta och utan text så rekommenderar jag att man Slipar ner "undersidan" = (som är mot grafikkortet) och sedan lackar på den sidan, för då gör hela plexiglas skivan så att färgen ser blank ut, såklart ska man använda så fint slippapper som möjligt, t.ex. 3000 papper

Edit ! =

Jag rekommenderar att inte limma fast det.. borra hål i plexit där det redan sitter skruvar på grafikkortet, och sedan använd plastbrickor eller dyl och montera "Back-platen" med skruv och mutter

Som min Backplate http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/16/Dscn1184....

Fler bilder hur jag gjorde den hittar du i mitt Project White PC Bygglogg del 1 = http://www.sweclockers.com/galleri/9319-project-white-pc-bygg...

Vilka skruvar använder du för att bulta fast backplaten?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Vilka skruvar använder du för att bulta fast backplaten?

Jag använde M3 bult med mutter, ca 10-15mm långa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av roobi:

Edit ! =

Som min Backplate http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/16/Dscn1184....

Jag är sugen på att göra som du men vart får jag tag i distanser? Antar att det inte är så smart att bara skruva in backplaten rakt på..

Permalänk
Skrivet av roobi:

Edit ! =

Var precis det jag menade med att måla på andra sidan. blir skit bra när man målar på andra sidan

Permalänk
Skrivet av Burks:

Varken lim eller plast skiva som jag använde eller färg är ström förande.
Och jag tycket det vart bäst å limma fast den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epetersson:

Jag är sugen på att göra som du men vart får jag tag i distanser? Antar att det inte är så smart att bara skruva in backplaten rakt på..

Vet inte riktigt, jag hittade mina bland mina pryl-lådor

Permalänk

Inte så smart att limma fast den?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Inte så smart att limma fast den?

Man limmar fast den på skruvarna. Nackdelen är ju att man itne kan få bort kylaren men så länge man inte tänker byta så gör det ju inte så mycket

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Man limmar fast den på skruvarna. Nackdelen är ju att man itne kan få bort kylaren men så länge man inte tänker byta så gör det ju inte så mycket

Tack äntligen någon som vet hur jag har limmat. är precis som du säger. på skruv ändarna.
Och eftersom jag använde mig av smältlim som är i en sådan lim pistol så är det inte så svårt att få bort det eftersom det är elastiskt till en viss del och lätt att bara ta tag i skivan så lossnar det typ.
Man ska absolut inte limma med epoxy eller någe liknande då kommer man får bryta bort skivan.
Skivan ska ändå bara limmas så den ligger still. ska ju inte utsättas för några större påfrestningar.

Permalänk
Skrivet av roobi:

Vet inte riktigt, jag hittade mina bland mina pryl-lådor

Går att köra egna distanser bara borra ett hål i en plast bit som man har sågat ut som en bricka. om ni förstår.

Permalänk
Medlem

Lite häftmassa är ju perfekt;)

Permalänk

556 hylsor?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Resultatet blev bra

Permalänk
Medlem

Snyggt! Tackar!

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT