Vill prata lite om Warcraft 3......en av dem bästa spel i år?

Permalänk
Medlem

Vill prata lite om Warcraft 3......en av dem bästa spel i år?

Som sagt, jag tycker Warcraft 3 är en av årets bästa spel.
Mycket bra historia och grafik. Det bästa är att man kan spela om byta roller. Man blir inte uttråkad som andra strategi spel.

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte det... har aldrig riktigt gillat Warcrafts "världen"... den är så, hmm, "tecknad" och larvig. Typ, gröna orcher.

Jaja, antar att det är ett bra spel för att så många verkar gillar det.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Jo visst är Warcraft 3 ett bra spel.
Men jag anser inte att det är ett strategi spel..liknar mer ett action lir där du ska bygga så snabbt som möjligt. Medieval total war är däremot ett riktigt strategi spel.

Permalänk
Medlem

Och just det... att försöka lägga in RPG element i ett strategi spel var lite larvigt nästan. Håller med Panzer, Medival Total War är ett "riktigt" strategispel (inte för att jag har spelat det så mycket precis, gillar det inte heller), men iaf, ett strategi spel borde gå ut på att leda stora trupper och använda olika taktiker för att ta över städer och liknande...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

hmm.. tycker att Starcraft är det ENDA strategi spelet.. tex. när dom blandade in heros i war3 sabbade de allt..men men, det är juh bara va jag tycker

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Många som spelar wc3 spelar inte äns vanliga spelet utan massa maze maps och sånt

Permalänk
Medlem

Blev besviken på WC3. Gillar inte alls stilen. 3d:n var onödig och ful. I vissa spel passar 2d bättre. Tex då strategispel....

Permalänk
Medlem

w3 hade snygga filmer men sen var det inge mer, tycker gameplayen sög!
Age of mythology äger där imot
Men C&C spelen håller längst!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Börja inte diskutera SP nu, det är verkligen inte det RTS handlar om imo. Så har vi det att SP suger i allmänhet.

Warcraft3 är helt klart det bästa strategispelet sen Starcraft/Broodwar, men Starcraft är fortfarande helt överlägset bäst. Jag föredrar 2v2 framför 1v1, och när vi började kämpa om förstaplatsen på laddern så började matcherna bli extremt enformiga och det fanns mer eller mindre bara en strategi man kunde köra, annars dog man direkt.

Ett annat problem är att det inte finns några klara antienheter, det känns som Starcraft för barn. Man kan bygga lite vafan som helst, det funkar halvbra ändå och man KAN vinna mot en bättre spelare på itemdrops och lite lyckliga anfall ändå. Itemdrops borde verkligen fixas i allmänhet, Hellhound vs Ankh Of Reincarnation

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

om du vill ha anti-enheter kan du spela en datorversion av sten-sax-påse. warcraft har antienheter:

luft<ranged<melee<luft

sen att det GÅR att vinna om man har 10 wyverns mot 3 archers tycker jag känns rätt logiskt.
Jag tror problemet många har med warcraft är det man inte ger det ens chans. det är mycket djupare startegispel än starcraft, men det tar ett tag att komma in i. en halvbra spelare med asbra itemdrops vinner inte mot en bra spelare med dåliga itemdrops(om man inte på något omöjligt sätt lyckas hitta tome-of-kill-all efetr 5 minuter)
detta sagt kan jag hålla med om att starcraft är roligare, men att jämföra ett spel med världens genom tiderna bästa spel är inte rättvist.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

det var sm i wc3 i dag, i heron city, var där igår och kollade när dom spelade q3 och kollade på bond

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Bah, kalla det inte SM nu. Långt ifrån alla var där.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

wc2 och inte minst starcraft var mkt bättre än wc3!

Tycker hela actionsaken har tagits bort... för några units att fajtas med... Man ska bygga FETA trupper och bara slakta utav helvete (eller bli slaktad )

Jag gilla det inte

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

lol.........det verkar som Warcraft är inte så populär som jag trodde........hehe
Hur som helst.........jag tycker WC3 är mycket bättre och roligare än starcraft

Permalänk

jag e en mkt hängiven spelare till warcraft 3, o jag rent utav älskar spelet.

Sen att det tyvärr inte används så många taktiker online är tråkigt, själv försöker jagkomma på nya taktiker och strategier för att inte vara som alla andra och lyckas rätt bra, ligger på 85%+ efter ett par hundra matcher.

Men det finns juh som sagt vissa saker som förstör spelet, itembalancen som sagt.

Och spellcasters...såna är lugna på banor med shop, men utan shop = gg... nästan...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Sakande verkligen båtarna från 2:an

Permalänk
Medlem

Jupp, spellcasters är helt galna. Kanske ska köra en liten turnering mellan swecande war3spelare?

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

vad är det bästa iteam?
Nån sa nåt om tome-of-kill-all.......är det den bästa?

Är det nån som vet när WC3 expansion pack släpps?

Permalänk

precejs.. giv spelet en chans det äger!

Visa signatur

rallidator is not mi game :-(
AMD T-Bird 900@ASUS A7V KT133+GeForce2 GTS+256Mb RAM+46Gb HD

Permalänk

har någon den inofficela expantionen?

Permalänk
Medlem

du menar warhazard?

den e ok, bara att in-game-filmerna är alldeles för långa och det värsta av allt: DOM GÅR INTE ATT TA BORT!!!

Sen kan ju utvecklarna lära sig att stava. Det är första gången jag ser att ORCER stavas ORKER (eller ännu värre ORKHER).

Slutbetyg:OK. Det håller inte samma klass som blizzards SP men är samtidigt mycket bättre än alla kassa hemgjorda banor.

Permalänk

humm tycker också att WC3 är ett mycket bra spel.. som sagts väldigt anorlunda mot tidigare men med väldigt mycket strategi.. det enda jag irreterar mej på är all micromanagement med wardance och skit.. då handlar det inte så mycket som den som har bäst taktik utan den som klickar snabbast...

/Dust

Permalänk
Medlem

wc3 var en riktig besvikelse ... tröttnade redan när betan var relesad ... tråkigaste spelet på länge....

Starcraft däremot höll ganska länge.. fast nu är det mera Empire Earth som gäller ... ganska skönt att kunna avancera i åldern.. och på så sätt få övertaget....

Visa signatur

Reserverar Mig För Eventuella Stavfel. Dessa kan ni skriva ner i notepad och spara för arkivering.
:)

Permalänk

hmm wc 3 ä ett anorlunda spel men dä ä lite för lätt o lära sig även om man inte kan dä så bra så har man en chans hmm tycker dom kunde gjort dä lite svårare så håller dä längre
men klart g får dä i alla fall fast inget går väl upp mot ett gammalt hedligt bw

Visa signatur

acer Aspire 1522LMi

Permalänk
Medlem

[ot]Rashgarroth: Fin stavning![/ot]

Tycker att det var för lite gubbar i Warcraft 3 mycket bättre i starcraft bara mosa in massvis med hydras:D

Starcraft knäcker fortfarande!

Warcraft 3 floppade rejält...

Permalänk

mm har man ingen skill när man spelar så ä dä väl bra o bara spela bgh baner o massa gubbs
mm bw ä klart dä bästa spelet genom tiderna enligt mig

Visa signatur

acer Aspire 1522LMi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ensamme_vargen
precejs.. giv spelet en chans det äger!

Helt rätt spelet behöver ganska mycket tid för att man ska värkligen förstå hur bra det är..

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Klart man blir trött på betan, betan sög något så ohyggligt.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 äger juh! Lär er spela innan ni dissar

Fett skönt att blizzard vågar satsa på nå nytt som heroes osv och inte bara gör ett nytt starcraft. Föressten så håller StarCraft (med Broodwar) fortfarande, jag lirar själv båda två.

Age of Mythology sög rätt fett, lönar sig juh inte att micra??? Typ bara strategi. Vill man bara ha strategi och ingen action så kan man lira Civilization

Edit: stavning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazer
Warcraft 3 äger juh! Lär er spela innan ni dissar

Fett skönt att blizzard vågar satsa på nå nytt som heroes osv och inte bara gör ett nytt starcraft. Föressten så håller StarCraft:Broodwar fortfarande, jag lirar själv båda två.

Age of Mythology sög rätt fett, lönar sig juh inte att micra??? Typ bara starategi. Vill man bara ha startegi och ingen action så kan man lira Civilization

Håller med dig!!
WC3 är kanske inte det bästa....... men inte det sämsta heller!