Hej.
Jag har nu bytt från Bredbandsbolaget till Telia.
Förut så hade jag Bredbandsbolagets Xavi x5258-p2 router/modem. Därifrån kopplade jag från en LAN-port till WAN-porten på min D-link dir-685 (jag vet inte det bästa valet av router/nas) hursomhelst så fungerade det utan några som helst problem att komma åt min dir-685 "utifrån" med en dynamisk DNS (använder dyn.com) och därifrån komma åt lite annat lull lull såsom IP-Kamreror och annat.
Problemet jag har nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra med Telias Thomson TG789vn. Jag har kopplat från LAN-port 4 från TG789vn till WAN-porten på min dir-685. Internet funkar utan problem och jag har inte ändrat något själv i TG789vn för att få det att funka att brygga. Utan det verkar som Telia har fixat det nu.
Problemet är nu att jag inte längre kan skriva in min dynamiska dns och komma åt min dir-685 utifrån. Antar att det tar stopp i TG789vn någonstans.
Finns så att man kan aktivera Dynamisk DNS i TG789vn också och har provat det men kommer inte vidare sen.
Ska jag aktivera dyn dns i TG789vn och sedan "port forward" till min dir-685? Hur gör jag det isånnafall? Har fått totalt hjärnsläpp.
MVH/Mikael