Vad är system reqs för gba och nds emulatorer?

Permalänk
Inaktiv

Vad är system reqs för gba och nds emulatorer?

Hej jag har tänkt spela lite gamla spel som när jag var liten (pokemon ). Men för några anledningar efter jag har startat upp t.ex. nocashgba efter 1 minut så står det programmet har slutat fungera. Jag har även testat desmune och visualboyadvance. Både fungerade inte. Jag sökte hjälp i yahooanswers och de sade att jag behövde mer RAM. Mina system specs är: Amd ahtlon le-1640 2.7gz 2gb ram geforce9200. Är det sant att man behöver mer RAM?

Permalänk
Medlem

Du måste nog konfigurera någonting för det där borde gå hur bra som helst.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nuffing:

Du måste nog konfigurera någonting för det där borde gå hur bra som helst.

jag har kollat lite men jag förstår ingenting vad det menar på inställningarna

Permalänk
Medlem

Har emulerat GBA och NDS med No$gba på en P4 3.2GHz med 1 GB ram utan problem. VBA flyter klockrent på en gammal Xbox, dvs 733 MHz P3 eller Celeron och 64 MB ram om jag inte missminner mig.

Det är nog som sagt en konfigurationsfråga. Hårdvaran är fullt tillräcklig.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Har emulerat GBA och NDS med No$gba på en P4 3.2GHz med 1 GB ram utan problem. VBA flyter klockrent på en gammal Xbox, dvs 733 MHz P3 eller Celeron och 64 MB ram om jag inte missminner mig.

Det är nog som sagt en konfigurationsfråga. Hårdvaran är fullt tillräcklig.

vad ska jag ändra på konfigurationen?

Permalänk
Medlem

Provat senaset Visual Boy Advance istället?
Kört den på min extraburk (dual core intel, ATi 5770) i timmar utan problem.
Räcker definitivt med de 2GB som satt i den burken och blev över.

Är maskinen stabil i övrigt med andra spel? Även de som kör direkt på PCn och inte emulerat?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag körde VBA 0.x på min gamla 1.7GHz P4 med 256MB SDRAM så känns lite bakvänt att du ska stöta på patrull på den datorn.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inaktiv

hmm jag hade från början vista på datorn men uppgraderade till windows 7 och några timmar sedan testade jag ladda ner visual boy m så kraschade inte men nds emulatorn desmune fungerar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196042:

hmm jag hade från början vista på datorn men uppgraderade till windows 7 och några timmar sedan testade jag ladda ner visual boy m så kraschade inte men nds emulatorn desmune fungerar fortfarande inte.

Har du uppdaterat drivers för moderkortschipset, grafikkort, ljud, storage, etc. efter installationen? Det är väl annars första steget att göra, de som följer med Windows är sällan några höjdare.

Jag menade inte att du kunde fixa det via någon specifik konfigurationsfil, utan att det var en fråga om datorns generella mjukvarukonfiguration, exempelvis crappiga drivrutiner eller något sådant.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaput:

Har du uppdaterat drivers för moderkortschipset, grafikkort, ljud, storage, etc. efter installationen? Det är väl annars första steget att göra, de som följer med Windows är sällan några höjdare.

Jag menade inte att du kunde fixa det via någon specifik konfigurationsfil, utan att det var en fråga om datorns generella mjukvarukonfiguration, exempelvis crappiga drivrutiner eller något sådant.

jag använder gamebooster och man kan sedan kolla om man behöver uppdatera drivers och det behövdes inte.
Finns det andra nds emulator utom desmune?

Permalänk
Medlem

http://www.emulator-zone.com/download.php/emulators/nds/desmu...
t.ex, den jag fått rekommenderad.

Har inte labba med just Nintendo DS -emulatorer men enligt info finns inte någon med perfekt emulering ännu idag, så en riktig DS kan vara ett alternativ.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196042:

jag använder gamebooster och man kan sedan kolla om man behöver uppdatera drivers och det behövdes inte.
Finns det andra nds emulator utom desmune?

Vi kan väl säga som så att jag inte har någon direkt tillit till den där sortens programvara. Har du en clean installation av Windows, där du inte lagt på några drivers själv, så kan du räkna med att programmet är helt ute och cyklar om det påstår att det inte skulle ge något att uppdatera drivers.

Desmume och No$GBA är väl de bästa NDS-emulatorerna i dag skulle jag tippa på. IDeaS kan kanske vara något också, om den fortfarande utvecklas aktivt.

Visa signatur