Net2World, gjorde jag fel eller dem?

Permalänk
Medlem

Net2World, gjorde jag fel eller dem?

Hejsan kära Sweclockers användare.

För ett litet tag sedan så bestämde jag mig för att köpa en produkt, jag väntade ett tag och bestämde mig efter ett tag att handla den på en relativt liten nätbutik vid namn . Tänkte genast om dem är bra så ska jag lämna en liten text på prisjakt(små företag kan behöva det).

När jag gjort beställningen skickas jag vidare till en sida där det står att man ska lämna ett bra omdöme om dem. Jag kände lite att, visst alla nätbutiker har väll sånt nu för tiden, direkt efter jag tryckt ner hemsida så får jag ett mail där det står att jag ska göra ett omdöme.
Nu börjar jag genast känna mig illa till mods, för att dem "fiskar" så mycket efter bra omdömen, men snäll som jag ändå är så skriver jag ett omdöme när jag fått produkten.

Gav dem 6av10 för att dem använde sig utav DHL som ligger väldigt långt bort för mig som bor på "landet". Så jag skrev som det var, frakten var sådär, produkten funkar fint. Dem kunde dock ändra till posten som alla andra för det går snabbare och är bättre för oss på "landet".

Efter ungefär 1-2 timmar så får jag ett mail av en av deras anställda på företaget som har hand om deras prisjakts sida. Där han är "sur" och säger att det inte är deras fel att DHL ligger långt ifrån mig. Och att det inte är rättvist att bedöma dem på grund av DHL.

Jag skrev då tillbaks ett mail till dem där jag skrev att det är deras fel att dem använder DHL, dem är ju inte tvingade att använda DHL. Jag förstår hur du tänker men du kan ju inte skylla det på kund. Fick då ett surt mail tillbaka där han frågade om jag kunde ta bort/ändra det om DHL och ändra till högre betyg.

Då fick jag nog och skrev en edit, och sa att dem fiskar efter omdöme, försöker påverka ens omdöme osv.
Genast får jag ett otroligt surt mail där han i princip säger att man är dum, varför jag håller på så etc.

Vad tycker ni?
Vem har gjort fel, jag som skrev så som jag tyckte.
Eller skulle jag vikit mig och skrivit så som dem vill?

EDiT: Citat finns längre ner i tråd

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Verkar som ett extremt dåligt bemötande av dem och något du definitivt borde ta upp med Prisjakt och i ditt omdöme. Du har rätt till att bedöma dem hur du vill och de ska inte ha något med det att göra. Dessutom är det fullt ut deras ansvar vad de använder för fraktsätt och leverantörer. Det är dem, inte du, som bestämmer om det är DHL, Schenker eller Posten som används. Är en av dem dåliga för dig är det deras problem. De är väl medveta om att DHL inte är lika täckande som Posten. De flesta butiker erbjuder två eller fler leveranssätt, det är trots allt du som betalar frakten.

Riktigt dåligt av dem att inte bara "gå efter" dig som kund för att du lägger ett dåligt omdöme utan även att de skyller ifrån sig om något de definitivt har ansvar för.

Jag hade bett dem dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

Om det är så som du skriver så tycker jag att dom är otroligt o-proffsiga och rent ut sagt irriterande.
Jag hade defenetivt inte ändrat mitt betyg, utan gjort precis som du, och "varnat" andra att dom är för puschiga på betygen.

Man får högsta betyg när man förtjänar det, enklare än så blir det väll inte?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag hade skrivit att han hade kontaktat dig och försökt påverkat dig i ditt omdöme. samt uppmanat andra att inte handla därifrån...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Tack för varningen, nu blir det att aldrig köpa någonting därifrån.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen inte att du har gjort något fel om det du skriver är sant. Ett omdöme är ett omdöme och kunder
har olika upplevelser av en leverantör så ska det komma fram. Dom vill ju dessutom och verkar ligga på att man ska lämna
omdöme, ja då får dom väl bita i det sura äpplet att varje omdöme inte är tillfreds. Sen tycker jag att dom ska ta till sig
kritiken istället för att bli irriterad och skälla ut en kund.

Jag kan även tycka att du kanske skulle kontakta "chefen" på företaget och att du känner ett obehag av dessa mail du fått.
Hoppas att det inte är chefen som mailar dig bara.

// Freddan

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Jag hade skrivit att han hade kontaktat dig och försökt påverkat dig i ditt omdöme. samt uppmanat andra att inte handla därifrån...

Håller med FoamBox, gå in och ändra ditt omdöme till något ännu lägre samt påpeka att de försökte få dig att ändra ditt betyg. Skit ska skit ha!

Permalänk
Medlem

Net2world i malmö är ju skitdåligt så det är klart dem fiskar efter omdöme. Dem vägrade att reklamera min 1090t efter att minneskontrollern lagt av....och sa att det var fel på både moderkort och minne. Dåliga anställda, dålig service och nu detta. Nä tacka gud för dustin, inet och webhallen i malmö. Dem har trevlig service där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag tog bort mitt omdöme efter det sista mailet han skrev, vilket kanske var dumt av mig.
Om folk vill verifiera att detta är sanning så kan jag posta mail konversationen om det behövs.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ohlert90:

Net2world i malmö är ju skitdåligt så det är klart dem fiskar efter omdöme. Dem vägrade att reklamera min 1090t efter att minneskontrollern lagt av....och sa att det var fel på både moderkort och minne. Dåliga anställda, dålig service och nu detta. Nä tacka gud för dustin, inet och webhallen i malmö. Dem har trevlig service där

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Personligen betalar jag lite mer, men får utomordentlig service (inet t.ex<3).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Verkar som att din kommentar är borttagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Jag tog bort mitt omdöme efter det sista mailet han skrev, vilket kanske var dumt av mig.
Om folk vill verifiera att detta är sanning så kan jag posta mail konversationen om det behövs.

det skulle vara intressant att läsa lägg även upp mailet någonstans lite mera offentligt så folk fattar vad de ger sig in i om de handlar där. typ en dropbox länk på textdokumentet på konversationen i ditt omdöme på prisjakt

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Otroligt fult av dem, om nu han var sur. Något lågt betyg pga. bara fraktalternativ (som om jag skulle ge Inet en 6:a eftersom de inte har pkt fram till dörren). Hade varit skillnad om du skrivit ett omdöme baserat på en dålig produkt eller liknande, det hör inte hemma på prisjakt.

edit: Förtydligande

Permalänk

Beställde själv en kabel därifrån för 19:-, fick gratis frakt till brevlådan dagen efter. Inga uppmaningar om att ge omdöme någonstans.

Fick hem fel kabel och skickade iväg ett mail. De svarade snabbt och bad mig skicka en bild på produkten jag fått och det gjorde jag. Visade sig dock att jag var lite knäpp och faktiskt hade beställt fel kabel så det blev att beställa en ny. Beställde den två minuter innan sista beställningstid för leverans dagen efter och de skickade mail att de sett till så att den kom med dagens utskick.

Jag var nöjd. Skulle gå tillbaka. Gratis och snabb frakt på så billiga grejor är ovanligt och värdefullt.
Bara understryker att de inte är helt dåliga...
Väljer även att inte värdera OP så högt i och med att där inte finns några citat. Folk kan tolka hur som helst (no offence).

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Beställde själv en kabel därifrån för 19:-, fick gratis frakt till brevlådan dagen efter. Inga uppmaningar om att ge omdöme någonstans.

Fick hem fel kabel och skickade iväg ett mail. De svarade snabbt och bad mig skicka en bild på produkten jag fått och det gjorde jag. Visade sig dock att jag var lite knäpp och faktiskt hade beställt fel kabel så det blev att beställa en ny. Beställde den två minuter innan sista beställningstid för leverans dagen efter och de skickade mail att de sett till så att den kom med dagens utskick.

Jag var nöjd. Skulle gå tillbaka. Gratis och snabb frakt på så billiga grejor är ovanligt och värdefullt.
Bara understryker att de inte är helt dåliga...
Väljer även att inte värdera OP så högt i och med att där inte finns några citat. Folk kan tolka hur som helst (no offence).

säker att du inte jobbar där?

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Du ska INTE ta bort ditt omdöme om dem. Lägg tillbaka omdömet och skriv exakt allt som hänt lite kortfattat och sätt ett omdöme som du anser är korrekt utefter dina upplevelser med dem.

Det är viktigt, dels för statistik men även för andra som är på Prisjakt att veta hur företag är och behandlar sina kunder! Jag kommer iaf aldrig handla därifrån nu när jag läst detta, men alla sitter inte på SweC och kollar..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Beställde själv en kabel därifrån för 19:-, fick gratis frakt till brevlådan dagen efter. Inga uppmaningar om att ge omdöme någonstans.

Fick hem fel kabel och skickade iväg ett mail. De svarade snabbt och bad mig skicka en bild på produkten jag fått och det gjorde jag. Visade sig dock att jag var lite knäpp och faktiskt hade beställt fel kabel så det blev att beställa en ny. Beställde den två minuter innan sista beställningstid för leverans dagen efter och de skickade mail att de sett till så att den kom med dagens utskick.

Jag var nöjd. Skulle gå tillbaka. Gratis och snabb frakt på så billiga grejor är ovanligt och värdefullt.
Bara understryker att de inte är helt dåliga...
Väljer även att inte värdera OP så högt i och med att där inte finns några citat. Folk kan tolka hur som helst (no offence).

Köpte mitt grafikkort från dem, inga problem alls och personalen var inte direkt otrevlig heller(ingen diskussion direkt eftersom jag visste vad jag ville ha) men ändå. Tycker det var en bra butik, inga konstigheter alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

det skulle vara intressant att läsa lägg även upp mailet någonstans lite mera offentligt så folk fattar vad de ger sig in i om de handlar där. typ en dropbox länk på textdokumentet på konversationen i ditt omdöme på prisjakt

Här är min mail konversation.
https://dl.dropbox.com/u/5865729/text.txt

EDiT: Fixade dropbox länken

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Tycker att han är saklig och ej oproffsig i sin mailkonversation med dig. Ifall fraktsättet var informerat om I FÖRVÄG så tycker jag inte du ska klaga på att dom använder sig av DHL. Det var ändå något du godkände iom köpet.

Blir inte avskräckt efter att ha läst mailkonversationen.

//Pelle

:edit: Nästan så jag snarare känner mig manad att köpa därifrån nu.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Här är min mail konversation.
https://dl.dropbox.com/u/5865729/text.txt

EDiT: Fixade dropbox länken

var inte så illa som jag trodde men iallafall. lägg upp den på prisjakt tillsammans med ditt omdöme.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Tycker att han är saklig och ej oproffsig i sin mailkonversation med dig. Ifall fraktsättet var informerat om I FÖRVÄG så tycker jag inte du ska klaga på att dom använder sig av DHL. Det var ändå något du godkände iom köpet.

Blir inte avskräckt efter att ha läst mailkonversationen.

//Pelle

Så du tycker att kundtjänst ska kontakta dig, efter du skrivit ett omdöme och säga att du skrev fel?

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du har rätt att lämna precis det omdöme du tycker de förtjänar. Däremot kan jag hålla med dem om att du faktiskt är informerad om leveranssätt när du lägger beställningen, och att därför dra ned betyget när de gör precis det som utlovas i ordern känns fel.

Att däremot fortsätta tjata om ett ändrat betyg är inte särskilt professionellt heller...

Så min slutsats blir helt enkelt att ni båda har rätt och fel på samma gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Så du tycker att kundtjänst ska kontakta dig, efter du skrivit ett omdöme och säga att du skrev fel?

Han påpekade att det negativa omdömet (gällande att DHL inte har tillräckligt med leveransställen i glesbygd) borde hamna på DHL istället för dem. Jag håller med. Jag tolkar inte hans email som att han uppmanar dig att korrigera, min åsikt är snarare att han försöker få DIG att förstå att du har beställt en vara och en tjänst (leverans) med just DHL. Om du bor i glesbygd så får du räkna med att du kan få åka en bit för att hämta, därmed basta.

Sen kommer du hit och spyr galla över företaget i sig. Jag känner mig allt som oftast på kundens sida i dessa bataljer, men just denna, näe vettuvad..

Summa :
Nej, jag tycker inte att dom har uppmanat dig att ändra ditt inlägg.
Ja, jag tycker att de skött detta bra
Ja, jag tycker att du verkar vara en bortskämd spoling.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Här är min mail konversation.
https://dl.dropbox.com/u/5865729/text.txt

EDiT: Fixade dropbox länken

Tycker faktiskt att han inte alls gjorde fel. Erbjuder dom gratis frakt kan jag tycka att du inte kan klaga på det sålänge du inte kontaktar dom före och betalar det extra som de kostar med posten.

Permalänk
Skrivet av FoamBox:

säker att du inte jobbar där?

I så fall får deras anställda sorglig lön med tanke på min kontobalans

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aiden92:

Så du tycker att kundtjänst ska kontakta dig, efter du skrivit ett omdöme och säga att du skrev fel?

Jag är nog även jag inne på Pelles linje. Tycker att Haiden på Net2World har betett sig korrekt. Den ursprungliga kontakten inleddes ju med att han bara undrade hurvida du skrivit om fel företag eller inte. Detta med tanke på att du nämner Schenker istället för DHL. Jag tycker även jag att det är svårt att klandra ett företag som använder sig av DHL som fraktsätt när du själv godkänt detta i och med din beställning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Sötast

Ditt omdöme är DITT omdöme, alltså din personliga uppfattning.

Finns ingen anledning att ta bort ditt omdöme om du nu skriver från hjärtat.

Permalänk
Medlem

Okej.
Men det var därför jag skapade tråden för veta om jag gjort fel.
Så nu har jag fått lite fler ögon på sakerna, och fått det i lite andra perspektiv.

Tackar för era inlägg.

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Seriöst, jag tycker nog att du har överreagerat lite. Han kontaktade dig och förklarade att de skall använda sig av Posten i framtiden, ursäktade sig och förklarade varför de använder sig av DHL. Som han sa, så är det svårt för ett mindre företag att klara alla kostnader. De skickar tom fraktfritt, DHL är visserligen billigare, men långt ifrån gratis.
Han har inte försökt att få dig att ändra ditt omdöme, utan förklarat varför det är som det är och bett om ursäkt.
Tycker att det ser ut som att de har väldigt bra kundservice, det är långt ifrån alla som kontaktar kunder och försöker att hjälpa på detta sättet.
Du kan knappast begära något mer ifrån detta företaget, i mina ögon har de gjort allt de kunnat för att göra kunden nöjd, men tydligen fungerade inte detta på dig.
Jag tycker nog att du har gjort lite fel i detta ärendet. Han har inte ens varit otrevlig mot dig i sin konversation.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Trots att du är informerad om att de använder sig av DHL så är det en nackdel för dig, och att du påpekar det i en recension på prisjakt är helt rätt. Att dem även tjatar om att ändra det betyget via mail gör ju inte saken bättre...