Datorn hänger sig tills nätverket kopplat upp?

Permalänk

Har byggt ny burk med assus sabertooth z77
När jag startar upp den tar det typ 1-2min innan nätvrket kopplat upp.
Under den tiden går det inte å start nått men så fort jag fått uppkoppling funkar allt perfeckt .
Den fryser inte helt mupekaren går å flytta.
Alla andra burkar kopplar upp instant.
Använder onboard nätverkskort.

Permalänk

Är det en ny installation? Om det är det så har jag aldrig varit med om att det tar tid för nätverkskortet att starta. Kolla i BIOS och se om det finns något roligt där. Om den behöver drivrutiner som inte finns i Windows (vilket vore konstigt) tryck [Start] och skriv "msconfig" och sen enter. Kolla runt i flikarna och se om du ser något som verkar vara drivrutiner för nätverk. Du kan ju alltid klicka bort lika grejer på "Start Up" och se om du får upp farten lite.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk

Ja instalationen är ny.
Har heller alldrig varit med om nått liknande alting funkar perfeckt förutom att det tar ca 2 minuter att få uppkopling.
Ok om det hadde varit trådlöst men kabel brukar väll vara instant??
felsökt nätverket kopplat ur allt ljudkort alla hårdiskar rubbet å börjat från början men samma sak ???

Permalänk

Det låter som om något är trasigt, och med tanke på att det fungerar efter ett tag utan problem så låter det som mjukvara, uppdatera BIOS eller lämna in är det jag tror på.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk

Ladda ner drivers från Asus och kör på dom istället för Microsofts drivrutiner.

Permalänk

Jävla skit satt i ett nytt nätverkskort men samma resultat hmmmmm?

Permalänk

om jag startar i felsäkertläge med nätverk så loggar den på direkt?