Permalänk
Medlem
Skrivet av westerbrand:

köpte mig en Roomba iRobot 581 i början av veckan efter att ha läst ditt post här. och kan inte vara något annat en nöjd. städar tystare en va en rysk städtant gör. en sak som jag tycker va lite kul är att hon pratar när hon vill informera dig om något.

Typ, mjölken är slut? :=)
Lova att berätta mer om din upplevelse med 581:an sen när den fått leva lite

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Typ, mjölken är slut? :=)
Lova att berätta mer om din upplevelse med 581:an sen när den fått leva lite

haha njaa ne men om behållaren e full eller om den trasslat in sig. så spelar den en melodi o säger något på eng.
har haft den nu lite mer en 1 vecka vist hon gör ett bra jobb o det blir hyffsat rent men hon virrar bort sig i bland o står strömlös i ett annat rum när hon inte hittar tillbaka till dockan.
och dessa 3 pyramiderna man fick med vist väggarna funkar bra o den går ej igenom. men att leda den till ett annat rum funkar inte för mig .

trösklarna är inga problem så även tårna som hon mer en gärna kör över. o det käns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av westerbrand:

haha njaa ne men om behållaren e full eller om den trasslat in sig. så spelar den en melodi o säger något på eng.
har haft den nu lite mer en 1 vecka vist hon gör ett bra jobb o det blir hyffsat rent men hon virrar bort sig i bland o står strömlös i ett annat rum när hon inte hittar tillbaka till dockan.
och dessa 3 pyramiderna man fick med vist väggarna funkar bra o den går ej igenom. men att leda den till ett annat rum funkar inte för mig .

trösklarna är inga problem så även tårna som hon mer en gärna kör över. o det käns!

Jag har haft min leksak i 1,5 månad och det har bara hänt 2 gånger att hon inte hittat hem, en gång hade en dörr råkats stänga så hon inte kom ut från rummet och en annan gång hade hon fastnat under köksbordet bland alla stolar.

Och med tanke på att hon körs 5 gånger i veckan är jag jävligt imponerad faktiskt.

Hur har du placerat ut dina virtuella väggar som fungerar som room-to-room?

Jag använder mig endast av en, den har jag placerat i dörren mellan hallen och vardagsrummet. Sen har jag alltid stängt dörren mellan sovrummet och köket. Då tar Roomba två rum i taget och sedan hittar hem galant.

Förut hade jag en i varje dörr, då blev hon extremt förvirrad och ibland inte ens städade vissa rum.

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Jag har haft min leksak i 1,5 månad och det har bara hänt 2 gånger att hon inte hittat hem, en gång hade en dörr råkats stänga så hon inte kom ut från rummet och en annan gång hade hon fastnat under köksbordet bland alla stolar.

Och med tanke på att hon körs 5 gånger i veckan är jag jävligt imponerad faktiskt.

Hur har du placerat ut dina virtuella väggar som fungerar som room-to-room?
http://i.imgur.com/BlKWu.png

Jag använder mig endast av en, den har jag placerat i dörren mellan hallen och vardagsrummet. Sen har jag alltid stängt dörren mellan sovrummet och köket. Då tar Roomba två rum i taget och sedan hittar hem galant.

Förut hade jag en i varje dörr, då blev hon extremt förvirrad och ibland inte ens städade vissa rum.

ja jag har satt min vid dörren ut till lilla hallen från mitt rum där dockan står. men den virrar bort sig o ställer sig mitt på golvet bara meter från dockan o då står den under sängen med bra infart så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har bara testat den lite snabbt i sovrummet när jag var iväg och handlade och måste säga att jäklar vad skitigt det verkar ha varit! Tyvärr hade den inte tagit överallt men det beror på att jag inte fixat så lägenheten är vänlig än. ligger tex fårskinn och sladdar över golvet för tillfället.

Hur går det för er med dammsugaren, är du nöjd?

Permalänk

581 eller 780?

Vilken ska man köra på? roomba 581 eller 780?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde_90:

Vilken ska man köra på? roomba 581 eller 780?

Ber om ursäkt för sent svar, har varit i Tyskland

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Roomba 650, mycket nöjd man blir alltid lika förvånad över hur mkt skit som den hittar...... Dammsuger bra mkt än vad en annan gör. Kanon pryl !

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrewie:

Köpte mig en Roomba 650, mycket nöjd man blir alltid lika förvånad över hur mkt skit som den hittar...... Dammsuger bra mkt än vad en annan gör. Kanon pryl !

Grattis till ett bra köp

Haha, jag håller med! Jag blir än idag lika förvånad när jag tömmer Roboten varje vecka.