Tänker köpa en kraftig dator som inte krånglar, är den här bra?

Permalänk
Medlem

Tänker köpa en kraftig dator som inte krånglar, är den här bra?

Tjena! Är ny här men efter att jag hörde att ni här på Sweclockers forum är så hjälpsamma tänkte jag att jag kunde starta en tråd.

Det jag är ute efter är en kraftig dator som inte "krånglar" och är seg. Därför vill jag ha mycket RAM minne, eftersom jag kommer att göra mycket olika saker. Allt från Cubase och Photoshop, till Call of duty m.m till vardagliga sysslor. Den ska flyta på och göra som jag säger.

16 GB ram, core i7, 120+gb SSD... det är typ det som är grunden i mina tankar för att ha en stabil bra och snabb dator. Kommer att använda Windows 7 64bit.

Jag hittade då den här datorn på komplett:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10682

Den uppfyller mina mål ganska så bra (tror jag), förutom att jag kommer förmodligen att lägga till en hårddisk på 1-2 TB. Vad säger ni om den? För/nackdelar? Vad är det för delar egentligen, är det bra grejer? Jag har inte så stor koll på sånt utan vet ungefär vad jag ute efter bara.

Sedan står det på chassits länk, "Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment." Ska jag byta till ett annat chassi, i så fall vilket? Och vilket chassi får man ifall man beställer den där datorn om det egentliga chassit inte finns längre?

Tipsa gärna om andra datorer som uppfyller mina krav och som ni rekommenderar. Har inga kunskaper om datorbygge så vill helst slippa köpa allt i delar.

Tacksam för alla svar!

Godkväll

Tillägg: Ni får gärna plocka, ändra, ta bort och lägga till prylar i det paketet jag länkade om den blir bättre. Så länge den inte ökar för mycket i pris. Den ska ligga runt 10k

Permalänk
Medlem

Plussa till en 3770k och kanske en vattenkylare så ser det bra ut. Hårddisk och chassi av eget val blir nog bra det med.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk
Medlem

10K är den billigaste versionen och något av ett budget byggen inom vissa grejer. Använder värdelöst nätagg och moderkort, tänker du överklocka i framtiden så behöver du K versionen av processorn och Z77/Z68 moderkort.

Ska du ha framtidssäkert med I7, 16GB ram, 120GB SSD och ett bra grafikkort så låter det lite omöjligt med 10k. Om du inte köper från flera ställen och bygger själv.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KewaN:

Plussa till en 3770k och kanske en vattenkylare så ser det bra ut. Hårddisk och chassi av eget val blir nog bra det med.

Då måste han byta moderkort eftersom den är B75.

Skrivet av JohanFalk:

10K är den billigaste versionen och något av ett budget byggen inom vissa grejer. Använder värdelöst nätagg och moderkort, tänker du överklocka i framtiden så behöver du K versionen av processorn och Z77/Z68 moderkort.

Ska du ha framtidssäkert med I7, 16GB ram, 120GB SSD och ett bra grafikkort så låter det lite omöjligt med 10k. Om du inte köper från flera ställen och bygger själv.

XFX Core 550w värdelöst ? Indulge me ?

Till TS.

Om du har ingen tankar om overclockning, eller kan bygga en dator, och vill ha så lite krångel som möjligt så verkar detta en bra dator för dig. Den har ett bra kort. Den kostar kanske lite mer än det är värd, på grund av komponent val. Med tanke på garanti, montering och windows är med. Komplett ger dig ingen stora möjligheter att välja andra grejer, bara dyrare grejer.

Och det är jo lätt http://www.inet.se/kundvagn/visa/2364915/2012-09-30

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

glöm inte: http://www.inet.se/produkt/v100132/intel-core-i7-3770k-intel-...

blir lite billigare: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2365432/2012-09-30

Permalänk
Medlem

[QUOTE="zeleni;12744585"]Då måste han byta moderkort eftersom den är B75.

OJ, såg inte det. Bra att det finns dom som kollar lite noggrannare.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H