Tänker köpa en kraftig dator som inte krånglar, är den här bra?
Tjena! Är ny här men efter att jag hörde att ni här på Sweclockers forum är så hjälpsamma tänkte jag att jag kunde starta en tråd.
Det jag är ute efter är en kraftig dator som inte "krånglar" och är seg. Därför vill jag ha mycket RAM minne, eftersom jag kommer att göra mycket olika saker. Allt från Cubase och Photoshop, till Call of duty m.m till vardagliga sysslor. Den ska flyta på och göra som jag säger.
16 GB ram, core i7, 120+gb SSD... det är typ det som är grunden i mina tankar för att ha en stabil bra och snabb dator. Kommer att använda Windows 7 64bit.
Jag hittade då den här datorn på komplett:
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10682
Den uppfyller mina mål ganska så bra (tror jag), förutom att jag kommer förmodligen att lägga till en hårddisk på 1-2 TB. Vad säger ni om den? För/nackdelar? Vad är det för delar egentligen, är det bra grejer? Jag har inte så stor koll på sånt utan vet ungefär vad jag ute efter bara.
Sedan står det på chassits länk, "Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment." Ska jag byta till ett annat chassi, i så fall vilket? Och vilket chassi får man ifall man beställer den där datorn om det egentliga chassit inte finns längre?
Tipsa gärna om andra datorer som uppfyller mina krav och som ni rekommenderar. Har inga kunskaper om datorbygge så vill helst slippa köpa allt i delar.
Tacksam för alla svar!
Godkväll
Tillägg: Ni får gärna plocka, ändra, ta bort och lägga till prylar i det paketet jag länkade om den blir bättre. Så länge den inte ökar för mycket i pris. Den ska ligga runt 10k