Galaxy S3 & Telia, hur ska jag fixa det?

Permalänk

Galaxy S3 & Telia, hur ska jag fixa det?

Jag har tänkt att inhandla en Samsung Galaxy S3 nu i veckan, frågan är bara hur jag ska bära mig åt för att det ska bli billigt och bra. Jag hade tänkt att beställa telefonen via internet och därefter, när telefonen har anlänt, promenera in i en Telia-butik för att försöka behålla mitt gamla nummer trots att jag då kommer ha ett nytt SIM-kort. Jag hade även tänkt att försöka teckna abonnemanget "Telia Mobil Max 25 med Mobilsurf Mellan". Dock verkar det som att det kommer kosta 250 kronor extra om man INTE tecknar det abonnemanget via Telias hemsida.

"Vid nytecknande i butik eller via kundtjänst 90 200 är avgiften 250 kr."
http://www.telia.se/docs/prislista/mobilt/mobil-max25-mobilsu...

Då kommer jag alltså betala 250 kronor mer bara för att jag tecknar abonnemanget via en fysisk butik? Vad är det för jävla påhitt? Jag måste nämligen sköta det via en fysisk butik då jag vill behålla mitt gamla nummer i samma veva.

Tack på förhand för hjälpande svar om hur jag bör gå till väga.

Permalänk
Medlem

Jao det är tyvärr så du måste gå till väga. Exakt så gjorde jag för en månad sedan.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

om du ex-vis tele2 abb där bidningstiden har gått ut, eller kontantkort så kan du flytta numret till telia även via deras webbaserade? finns ju alternativ för det.

Dock kommer det ta 2-5arbetsdagar innan allt är färdigt oavsett om du gör det på nätet eller i fysisk butik.
Köp din galaxy kontant olåst å sen eller t.o.m innan köpet fixa telia via webben.

edit-

"försöka behålla numret" det ska ju inte vara några problem? vad har du för operatör, kontantkort/abb? bindingstid kvar?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Du kan säket prutta bort dom 250 dom tar i butiken dom brukar inte vara omöjliga

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Ja det kostar 250kr i butiken så mycket vet jag hos alla operatörer kallas för aktiveringsavgift men att ringa till deras kundservice och tar betalt för aktiveringsavgift känns lite onödigt tycker jag då 3 tar inte för det när man ringer till deras kundservice för att teckna nytt abonnemang och det är inte något på hit utan så är det.
Är så för Tele2/3/Telenor/Telia ibland bjuder säljaren på aktiveringsavgiften, men när man beställer via nätet så kan du ändå behålla ditt nummer som Djaxxo sa.
Du ska kunna även ringa till deras kundservice så kan det ta ditt gamla nummer från den operatör till ditt nya telia abonnemang. Det ska gå om 3 kan göra det så ska telia också kunna göra det tycker jag.