Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Blir det inte kladdit och suddit på bilderna då?

Jag har inte märkt någon skillnad, dock så tar jag knappt några bilder så lite sämre kvalité kanske det blir. Jag hade fått en liten repa på linsen redan efter ett par veckor, så jag tänkte att det här skyddet var en bra idé.

Permalänk
Medlem

Tjena har en fråga, när jag får sms på min HOX så blinkar lbara lampan ovanför skärmen, men jag undrar om man kan få skärmen att lysa upp när man får ett sms på något sätt?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Tjena har en fråga, när jag får sms på min HOX så blinkar lbara lampan ovanför skärmen, men jag undrar om man kan få skärmen att lysa upp när man får ett sms på något sätt?

Tack på förhand!

Har också funderat över detta, för på min desire så tändes iallafall skärmen, märker inte annars när jag sitter med lurar på :/

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampled:

Tack på förhand!

Har letat igenom alla inställningar mängder av gånger för hitta om man kan ändra det... Har dock aldrig hittat det :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Har något allvarligt fel på min lur just nu! Har fungerat nu i ca 2 dagar med uppdaterad InsertCoin 9.0.1 . Nu vill luren inte skicka sms längre nämligen, utan den vill endast gör det om jag skickar det från datorn via MightyText, har provat ta Unlink Phone på MightyText men vill ej fungera. Vad kan vara fel?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Har också funderat över detta, för på min desire så tändes iallafall skärmen, märker inte annars när jag sitter med lurar på :/

Nej. Såvidare du inte hade nån App/inställning.

HTC Desire hade jag från dagen den släpptes och hade den i två år+ lite till.

Den lilla gröna lampan blinkar precis som i HoX. Bara att HoX lampan är lite svagare.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Nej. Såvidare du inte hade nån App/inställning.

HTC Desire hade jag från dagen den släpptes och hade den i två år+ lite till.

Den lilla gröna lampan blinkar precis som i HoX. Bara att HoX lampan är lite svagare.

Körde miui och cyanogen mod, nog därför jag minns det så

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

tips till er som gnäller på kameran. Klicka redigera och välj effekter och sen hög kontrast så ska ni se på grejjer hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Tänkte bara avråda er alla där ute från att köpa HTCs egna skal C704, då det gav mig hundratals repor/märken på det vita chassit på min HOX. Lite oväntat att man skulle få något sådant av ett skal, aja. Kan vara svårt att se på bilden, men många är det! Har provat dra så mycket med fingret som möjligt och även med en trasa, så det är inte smutts iallafall! Egentligen så bör det inte vara så svårt, men bara att det mesta ser bara ut som damm, tro mig, det är det inte!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Tänkte bara avråda er alla där ute från att köpa HTCs egna skal C704, då det gav mig hundratals repor/märken på det vita chassit på min HOX. Lite oväntat att man skulle få något sådant av ett skal, aja. Kan vara svårt att se på bilden, men många är det! Har provat dra så mycket med fingret som möjligt och även med en trasa, så det är inte smutts iallafall! Egentligen så bör det inte vara så svårt, men bara att det mesta ser bara ut som damm, tro mig, det är det inte!

http://img207.imageshack.us/img207/9407/dsc0419mt.jpg

Är det skalet nice annars? Om man vänder mobilen med skärmen neråt, är det skalet som tar i bordet först då? sitter det på ordentligt?

Iofs inte jätte atraktivt med tanke på ditt problem där >_>

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lofman:

Är det skalet nice annars? Om man vänder mobilen med skärmen neråt, är det skalet som tar i bordet först då? sitter det på ordentligt?

Iofs inte jätte atraktivt med tanke på ditt problem där >_>

Klart det är skalet som tar i bordet först? Det sitter ju ytterst:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Klart det är skalet som tar i bordet först? Det sitter ju ytterst:)

Viste ju inte om det stack ut på framsidan eller inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har sett/hört när Android 4.1 finnas att ladda till HOX?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Undrar samma sak som ovan. Vet att det finns till nexus, läste att det skulle komma till hox också, men frågan är NÄR??

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Ingen som hittat något nytt om 4.1?

Ställer även en ny fråga, vet dock inte om det har frågats tidigare.
Är det någon som vet en billigare och fungerande MHL adapter än htc's egna? Menar alltså en sådan som gör att du kan koppla telefonen till tv'n via hdmi.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lofman:

Ingen som hittat något nytt om 4.1?

Ställer även en ny fråga, vet dock inte om det har frågats tidigare.
Är det någon som vet en billigare och fungerande MHL adapter än htc's egna? Menar alltså en sådan som gör att du kan koppla telefonen till tv'n via hdmi.

Samsungs funkar, den som funkade till S2an. Den var rätt billig senast jag kollade!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Samsungs funkar, den som funkade till S2an. Den var rätt billig senast jag kollade!

Tack, bra att veta
Tror dustinhome tog typ 250kr så det är iallafall ganska billigt jämfört med 400kr för htc's egna.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lofman:

Tack, bra att veta
Tror dustinhome tog typ 250kr så det är iallafall ganska billigt jämfört med 400kr för htc's egna.

Japp! Det är samma standard! ^^ Köp inte S3ans MHL-adapter bara, den är helt annorlunda!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Vad tror du Android 4.1 tillför Sense 4.1 ??

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Snabbhet/Project Butter?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

En egen variant av siri

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lollol7:

Snabbhet/Project Butter?

Njau... blixtsnabbt är det ju redan och nVidia/HTC har med all sannolikhet redan med kod i Sense 4.1.

Men det borde läcka en test-release från HTC snart så visar det sig om man redan kör med "butter".... är det något nVidia kan så är det grafik !

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Njau... blixtsnabbt är det ju redan och nVidia/HTC har med all sannolikhet redan med kod i Sense 4.1.

Men det borde läcka en test-release från HTC snart så visar det sig om man redan kör med "butter".... är det något nVidia kan så är det grafik !

Kan jämföra med min kompis sen när jag får tid (Jag kör stockandroid 4.1, han kör senaste HTC uppdateringen (Sense 4.1)). När vi jämförde i slutet av juli så märktes det väldigt stor skillnad när man skrollade i de flesta appar (t.ex. webläsaren, spotify...) samt lite när man skrollade i launchern. Men sen då har ju HTC uppdaterat så kan jämföra igen sen.

edit.
Snabbeheten är ju på bland annat på grund av högre framerate i java (60fps vs 30fps) så därför just skrollning och sådan känns mjukare.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Kan jämföra med min kompis sen när jag får tid (Jag kör stockandroid 4.1, han kör senaste HTC uppdateringen (Sense 4.1)). När vi jämförde i slutet av juli så märktes det väldigt stor skillnad när man skrollade i de flesta appar (t.ex. webläsaren, spotify...) samt lite när man skrollade i launchern. Men sen då har ju HTC uppdaterat så kan jämföra igen sen.

edit.
Snabbeheten är ju på bland annat på grund av högre framerate i java (60fps vs 30fps) så därför just skrollning och sådan känns mjukare.

Just nu vet jag inte vilken FPS allt körs i med den nya uppdateringen. Det blev en solklar skillnad från före Sense 4.1 uppdateringen. En 60fps känsla över de hela..

Men om du säger att de fortfarande är skillnad så är de la så

Längtar till 60fps!

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Längtar till 60fps!

Jo men det klarar man ju redan.

Sen är det för mig en gåta vad man förväntar sig egentligen, JB kör jag redan på min Prime och det är ingenting jämfört med Sense 4.X

Det verkar röra på sig iaf första läckan ser det ut som !

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1868273

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem

Någon här som har haft det beryktade WiFi problemet där man får bättre uppkoppling om man trycker på baksidan av mobilen? Upptäckte att jag har det idag, går från en stapel till tre bara man trycker lite på baksidan :S Har mailat HTC, orkar verkligen inte skicka in den på reparation..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av voro12:

Någon här som har haft det beryktade WiFi problemet där man får bättre uppkoppling om man trycker på baksidan av mobilen? Upptäckte att jag har det idag, går från en stapel till tre bara man trycker lite på baksidan :S Har mailat HTC, orkar verkligen inte skicka in den på reparation..

Jag tror HTC är medvetna om det:)
Det förslag du lär få av dem är att lämna in den, uppdatera mjukvara, återställa mjukvara.

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört mer om Jelly Bean än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Ingen som har hört mer om Jelly Bean än?

Ska komma nu i oktober: http://www.swedroid.se/htc-meddelar-att-one-x-och-one-s-far-j...

Permalänk
Medlem

Jag gav upp att vänta på jelly bean så jag beställde en Note 2 istället och säljer min one x.

Visa signatur

hej hej