Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo "hard silicone" är det nog.....

Här har du bilder från djupaste Kina
http://www.nillkin.com/En/ProductView.asp?ID=2516

Angående skärmen så har du flera rullar i den här tråden då man meckar med en One X
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1668206

Att öppna luren är enkelt med rätt verktyg sen vete tusan hur packningen sitter.... du får kolla själv !

Skalet verkar ju rätt nice, tar för givet att eftersom det är någon form av silikon så gör det lite svårare för mobilen att glida ur fickan också
"Packningen" har jag förstått är en fast del i den såkallade skärm framen, får väl helt enkelt fråga på telenor hur de gör. (tvivlar på ett bra svar från personalen i butik dock ^^)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Skalet verkar ju rätt nice, tar för givet att eftersom det är någon form av silikon så gör det lite svårare för mobilen att glida ur fickan också
"Packningen" har jag förstått är en fast del i den såkallade skärm framen, får väl helt enkelt fråga på telenor hur de gör. (tvivlar på ett bra svar från personalen i butik dock ^^)

Jo angående skalet så är det refflat på sidorna så att man får ett bättre grepp, jag hittade skalet i en tråd hos XDA som jag inte orkar leta rätt på.

Sen borde packningen hänga ihop..... de som är med i XDA-filmerna vet vad de håller på med

Sen tror jag inte att en säljare har någonsomhelst aning om hur det förhåller sig..... hursomhelst så skulle jag noga kolla packningen när luren är tebaks.

Vart skickas den ? Anovo eller DeltaService ? Som jag uppfattat det så går det snabbare hos DeltaService men nu är det ju oxå semestertider.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Får bli ett sånt skal, tack

Angående deras service så har jag fattat det som att de har sina egna serviceverkstäder, de nämner iallafall inget annat.
ska se om de åtminstone kanske kan skicka med en liten "sidenote" till verkstaden angående packningen.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lofman:

Tappade min idag :'(
Inte en skråma på hela jäkla skalen MEN skärmen är helt mos -.-

Jävla otur, det är ironiskt med korta fall....

Hände med min Gamla iPhone4... den hade jag tappat mer än 5 gånger i asfalt, stenplattor, inomhus och allt möjligt utan att en enda gång skada glaset....

Sen en dag när jag hukar mig ner så glider mobilen ur fickan... på typ 30 centimeters höjd så trillar luren fint ur och krossar hela baksidan.
Som tur så kostar inte en baksida mycket mer än en hundring..... så lite tur hade man.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Får bli ett sånt skal, tack

Angående deras service så har jag fattat det som att de har sina egna serviceverkstäder, de nämner iallafall inget annat.
ska se om de åtminstone kanske kan skicka med en liten "sidenote" till verkstaden angående packningen.

Nej det tror jag inte angående serviceverkstäder, Anovo hade i det närmaste monopol och nu har DeltaService slagit sig in.

HTC har sina garantiavtal med just dessa två (i likhet med de flesta lurtillverkare)

Allt måste vara löpande band och stordrift idag !

Du kommer att få en servicekod som du sedan kan logga in med för att följa ditt serviceärende.

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nej det tror jag inte angående serviceverkstäder, Anovo hade i det närmaste monopol och nu har DeltaService slagit sig in.

HTC har sina garantiavtal med just dessa två (i likhet med de flesta lurtillverkare)

Allt måste vara löpande band och stordrift idag !

Du kommer att få en servicekod som du sedan kan logga in med för att följa ditt serviceärende.

Ja då återstår det väl helt enkelt att se då ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lofman:

Ja då återstår det väl helt enkelt att se då ^^

Jo och bli inte förskräckt över "spökhistorier" om Anovo om luren hamnar där.

De gör vad de avtalat med tillverkarna om och det kan ibland reta gallfeber på kunder. (sen håller de käften och bara gör det de är tillsagda av tillverkarna)

I ditt fall så är det ju inget garantiärende så det borde gå galant !!

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo och bli inte förskräckt över "spökhistorier" om Anovo om luren hamnar där.

De gör vad de avtalat med tillverkarna om och det kan ibland reta gallfeber på kunder. (sen håller de käften och bara gör det de är tillsagda av tillverkarna)

I ditt fall så är det ju inget garantiärende så det borde gå galant !!

Ja, om jag säger att jag skall ha min skärm bytt och skulle även vilja ha den skalbiten med kanten bytt, så ska de ju bara göra det åt mig och se glada ut, det är ju inte så att jag lämnar in den på felsökning
"jag tror något är fel på min telefon, det är lite sånnahära sträck i skärmen, kan det vara en defekt måntro?"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart försvann "Local Files" egentligen i och med det nya Spotify?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Funderade på en sak när jag skulle nolla telefonen innan jag lämnade in den idag, om man rensar lagringen, kommer då lagringsytrymmet att vara TOTALT tomt eller kommer det resettas till fabriksinnehållet (aka, sample låtar/bilder)?

Och jag verkar ha en dålig vecka då jag tappade mitt busskort idag... gick dock och mötte upp samma buss som jag åkte med 2 timmar senare och hittade det nerkilat mellan sätena plus minus 0

Skrivet av Allexz:

Jävla otur, det är ironiskt med korta fall....

Hände med min Gamla iPhone4... den hade jag tappat mer än 5 gånger i asfalt, stenplattor, inomhus och allt möjligt utan att en enda gång skada glaset....

Sen en dag när jag hukar mig ner så glider mobilen ur fickan... på typ 30 centimeters höjd så trillar luren fint ur och krossar hela baksidan.
Som tur så kostar inte en baksida mycket mer än en hundring..... så lite tur hade man.

Förvånar mig varje gång när folk tappar sina iphones och de inte blir en skråma på dem, hela telefonen är ju en glasbit.
Kanske är tjockare glas, kommer inte ihåg vad de kallar det men htc använder ju ganska tunt glas för att det ska se ut som att displayen är rakt på ytan som jag förstått det.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lofman:

Funderade på en sak när jag skulle nolla telefonen innan jag lämnade in den idag, om man rensar lagringen, kommer då lagringsytrymmet att vara TOTALT tomt eller kommer det resettas till fabriksinnehållet (aka, sample låtar/bilder)?

Och jag verkar ha en dålig vecka då jag tappade mitt busskort idag... gick dock och mötte upp samma buss som jag åkte med 2 timmar senare och hittade det nerkilat mellan sätena plus minus 0

Förvånar mig varje gång när folk tappar sina iphones och de inte blir en skråma på dem, hela telefonen är ju en glasbit.
Kanske är tjockare glas, kommer inte ihåg vad de kallar det men htc använder ju ganska tunt glas för att det ska se ut som att displayen är rakt på ytan som jag förstått det.

Den återställer sig till originalinnehåll, alltså alla dina filer osv tas bort från telefonen (!) Har du inga "samples" så kan det omöjligt återställas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den återställer sig till originalinnehåll, alltså alla dina filer osv tas bort från telefonen (!) Har du inga "samples" så kan det omöjligt återställas.

Tänkte att det kanske fans någon typ av återställningspartition som det gör på laptops

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vet en bra ROM för One X? Vill göra den lite mer personlig...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som har wifi problem? http://www.swedroid.se/vissa-exemplar-av-htc-one-x-har-proble...

Är sugen på att köpa en:)

Permalänk
Medlem

Hade inga "problem" men signalen påverkades helt klart av hur man höll telefonen.
Min router är på nedervåningen och jag är på övervåningen med ett golv och en vägg emellan.
köpte min i början på juni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min telefon i lördags, så ärendet började hanteras i måndags, i tisdags kom den fram till telenors verkstad och nu har jag svaret på om de använder sig av en extern verkstad. Ja, det gör de, för nu är telefonen skickad vidare till den externa.
Kommer nog ta ett tag detta >_<

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Skulle behöva råd om ett mobil skal till min One X för kanske 500 :-. Sen tycker jag att glaset var inte alls så bra som de sas, de är väll gorilla glas om jag minns rätt.
Min mobil råkade tippa när den låg på sidan och då sprack en liten del av glaset på sidan. Men det är litet så störs inte.

Sen så sprakar ljudet från telefonen varja gång jag xår ett sms tex. Det liksom knastrar efter att sms ljudet hat slutat.
Om jag nu skulle vilja byta ut mobilen går det eftersom jag har ju fått en spricka på skärmen och så har den ett skrapsår i en av hörnen.

Undrar sen om batteritiden, enligt en hemsida ska den när allt är på max kunna vara på i fem timmar. Det känns som min knappt orkar tre. Kan det vara fel på min telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Skulle behöva råd om ett mobil skal till min One X för kanske 500 :-. Sen tycker jag att glaset var inte alls så bra som de sas, de är väll gorilla glas om jag minns rätt.
Min mobil råkade tippa när den låg på sidan och då sprack en liten del av glaset på sidan. Men det är litet så störs inte.

Sen så sprakar ljudet från telefonen varja gång jag xår ett sms tex. Det liksom knastrar efter att sms ljudet hat slutat.
Om jag nu skulle vilja byta ut mobilen går det eftersom jag har ju fått en spricka på skärmen och så har den ett skrapsår i en av hörnen.

Undrar sen om batteritiden, enligt en hemsida ska den när allt är på max kunna vara på i fem timmar. Det känns som min knappt orkar tre. Kan det vara fel på min telefon

Jag får runt 3-5 skärmtimmar på min med gps, wifi och mobil surf på.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lofman:

Jag får runt 3-5 skärmtimmar på min med gps, wifi och mobil surf på.

comparebatterylife.com/htc-one-x-battery-life-review/
Här säger de med allt på max så varade den i nästan fem timmar, ljud på max, ljus på max, spel på och då får de ddn att vara i fem timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

comparebatterylife.com/htc-one-x-battery-life-review/
Här säger de med allt på max så varade den i nästan fem timmar, ljud på max, ljus på max, spel på och då får de ddn att vara i fem timmar

Jag är inte helt hundra på det jag säger då jag inte har telefonen just nu. (reparation)
Men jag har inte direkt haft problem med batteritiden hittils.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Beställde ett sånt här, http://www.themobilestore.se/se/art/nillkin-flexicase-skal-ti... , skal till min igår. Vägde mellan det eller endast ett backcover.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Beställde min HOX idag! Hoppas jag kommer bli nöjd med den ^^

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fieldstream:

Beställde min HOX idag! Hoppas jag kommer bli nöjd med den ^^

Det skulle man nog kunna garantera du blir!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

har haft den i två dagar nu och har knappt kunnat lägga den ifrån mig. otroligt nöjd med köpet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Medlem

Saknar min ganska mycket nu, har inte hört något från verkstaden på över en vecka. :'(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en liten generell fråga om kamera appen. Har nämligen sett att alternativa kameraprogram ger större bildfiler. Det kan ju oftast betyda bättre bilder. Finns det någon kameraapp som är som sense egna app? Som har med burst mode, alla redigeringseffekter, alla funktioner osv?

Permalänk
Medlem

Äntligen fått min mobil igen! Den ser ut som ny och de bytte till och med batteriet av någon anledning (kanske var svårt att sätta tillbaka i och med att det är limmat/tejpat). Tog över en månad men jag är iallafall glad att de lagade den så fint

Har även fått hem mitt gummi/mjukplast skydd till den från kina, kostade 20kr. Tänkte att det var värt att testa och det funkar väl hyffsat, ska nog köpa ett lite mer kvalitativt skal om ett tag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Älskar min htc one x ! Skaffa swiftkey tangentbord till den och den blir perfekt!

Permalänk
Medlem

Om ni tänker köpa skyddsfilm så rekommenderar jag Martin Fields Screen protector, för då får man med en liten skyddsfilm till kameralinsen (2st. t.o.m.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Om ni tänker köpa skyddsfilm så rekommenderar jag Martin Fields Screen protector, för då får man med en liten skyddsfilm till kameralinsen (2st. t.o.m.)

Blir det inte kladdit och suddit på bilderna då?

Visa signatur