Windows Surface Pro för gaming?

Permalänk

Windows Surface Pro för gaming?

Goddagens,

Jag sitter och forskar så gott det går om Windows Surface Pro, och vad för prestanda man kan vänta sig. Naturligtvis har jag fötterna på jorden och inser att detta är en platta - med alla begränsningar det innebär.

Men vilken typ av spel tror ni att man kan väntas kunna köra? Min andra prio är jobb, så på alla andra vis verkar Surface lovande. Men håller den inte måttet när det gäller spel som Guild Wars 2, Skyrim, Crusader Kings 2 osv. så kanske det är lika bra att köra på en high end Ultrabook?

Permalänk
Medlem

Det kommer med största sannolikhet bli en ganska svag grafikkrets i Surface. Men de ultrabooks jag kikat på har inte haft speciellt kraftull grafik heller. Vet inte riktigt vad spelen du är ute efter kräver men det känns inte som att Surface/Ultrabook kommer att räcka.

Permalänk
Medlem

Peka och klicka på plattan däremot.
Myst, Monkey Island och sådana grejer, det kommer nog fungera alldeles finfint.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Är inte ute efter att spela typ BF3 eller Witcher 2 - det känns ju ändå fullständigt meningslös med en liten skärm, etc. Men vore ju mysigt att köra lite grand stategy och MMORPGs när man är på besök hos föräldrarna och dylikt.

Dock inne lite på Asus Zenbook UX32VD nu, den låter sjukt stabil för sin storlek och sitt pris. Kan tydligen moddas ganska enkelt med.

Tack för svaren, tar gärna emot fler åsikter!

Edit:
Det bör noteras att jag inte är helt clueless, även om det låter så. Sitter och kikar specs och jämför på nätet. Men det är alltid kul att höra åsikter från Sweclockers-folket, så att man inte gör några snedsteg. Pengar är pengar, trots allt!

Permalänk
Medlem

Billigare att köpa en riktig laptop

Permalänk

Har Microsoft sagt vad som finns i surface än?

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejdaniel:

Har Microsoft sagt vad som finns i surface än?

Vill minnas att man nämnde i5, någon som kan bekräfta det. Antagligen intel grafik på köpet men det är ju bara spekulation från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Billigare att köpa en riktig laptop

Vet du hur mycket en surface pro kostar?
Dela med dig plzz!!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Skrivet av KiWo:

Vill minnas att man nämnde i5, någon som kan bekräfta det. Antagligen intel grafik på köpet men det är ju bara spekulation från min sida.

Ja Microsoft Surface Pro ska ha i5 Ivy Bridge.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettis:

Vet du hur mycket en surface pro kostar?
Dela med dig plzz!!

Det finns inga säkra prisuppgifter ännu, det ryktas om att RT versionen ska kosta 200usd (alt 300), lenovo har sagt att en windows8 kommar att vara mellan 200-300 usd dyrare än en winRT platta. Surface pro verkar dock ganska påkostad. Min egna gissning är 600-700 USD då jag tror att MS kommer att prissätta den ganska aggresivt.

Dock så är det ganska självklart att en laptop kommer att vara billigare/bättre. PRecis som en desktop är billigare/bättre än en laptop. Liten elektronik kostar mer än stor helt enkelt.

Permalänk

Tror ni att Windows 8 egna pro platta kommer att kosta mindre för att dem ska komma in på marknaden lite än t.ex. en asus platta som är lika bra med windows 8?

Permalänk
Medlem

Ja MS lär subventionera dessa för att etablera en marknadsandel. Lär nog bli riktigt prisvärt.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]