[Myndigheterna.se] Är detta på riktigt?

Permalänk
Medlem

14:30 och.. http://www.myndigheterna.se/ .. ligger nere, var den en utav desa sidor eller?

Sorry, har ingen koll runt detta men läste nyss på MSN när jag skulle logga in på email att den skulle gå ner 14:30 och att den inte har med myndigheterna att göra ens, om jag nu förstod detta korrekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Anonymous är ett stort nätverk av, just det, anonyma personer. Hur blir man medlem?. Det blir man inte.
Det är helt anonymt, så medlemmar i den bemärkelsen finns det inga. Det är hela idén med nätverket. Totalt anonymt.

Tyvärr är det en bunt "wannabe-hackers" som tror att dem är en del av nätverket, men dem följer inga riktlinjer för att det skall bli just helt och fullt anonymt. Dessa "wannabe" -grupper är rätt vanliga. Däremot så ger dessa "Wannabe's" det Anonymous vill ha: Några fåntrattar som drar åt sig uppmärksameheten, så dem riktiga aktörerna kan förbli gömda. Ingen vet vilka eller vad Anonymous är, och det är menat att det skall vara så.

Är man verkligen intresserad att ta del av riktiga verksamheten, så skall man ha kunskaper nog att hitta dem riktiga aktiviteterna. Och är man skicklig nog att hitta information om aktiviteterna, så är man automatiskt en del av nätverket. Det tjänar ett dubbelsyfte.

Så om du verkligen menar vad du skriver: "Uppmärksamhetsberoende personer som tror blabla..." så har du troligen missuppfattat precis allt. Uppmärksamhet är det sista Anonymous vill ha. Budskapet är det som skall gå fram. Inget mer.

True dat!
Det skulle inte funka så bra utan alla som hjälpte till med DDOS, men det handlar om att vara just anonym, inte springa runt på facebook och skriva om det

Permalänk
Medlem

Dessa DDos nätverken de trycker i folk på irc kanaler, så sjukt löjligt..

Visa signatur

pro

Permalänk
Avstängd

Det är inte speciellt svårt att DDoS'a hemsidor det är inte svårt att skaffa ett botnet eller shells och det är framförallt inte svårt att hacka de flesta hemsidor då de flesta har brister och har man tillgång till 0-day exploits, då är det väldigt enkelt. Det Anonymous gör är INTE svårt och bara löjligt det leder inte till något bra. För varje sida dom sänker blir det hela bara löjligare och löjligare. Det är inte coolt eller häftigt är själv insatt i scenen och vet ett och annat och Anonymous är en bunt skids. No offence.

Permalänk
Medlem

*suck* Så, Anonymous blir sura för att de inte får sin gratis "information" (i form av Hangover 2) och DDos:ar svenska myndigheter för att de gör sitt jobb? Efterblivet och p12-fasoner är bara förnamnet.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Jag älskar det dom gör. <3

Är det inte tragiskt när socialt missanpassade individer som inte förstår bättre och saboterar för andra blir förebilder? Jag tycker då det. Man kan ju undra vad detta behov av uppmärksamhet kommer av?

Edit: Sysghost argument att "Anonymous" inte söker uppmärksamhet faller rätt pladask när en outbildad och arbetslös s.k. medlem sitter och skryter om sina bedrifter i svensk press.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Anonymous, vilka idioter. Uppmärksamhetsberoende personer som tror dom är bäst i världen på datorsäkerhet.

Skrivet av Aleshi:

Antidemokratiska idioter med en sned världsbild som med osofistikerade metoder förstör för vanliga svenssons för att sedan skryta om det. Inte direkt artens mest framstående exemplar i det gänget. Och Anonymous är ingen riktig grupp.

Är det lite räddsla pga okunskap jag ser?
Ta och läs på lite så känns det nog bättre!

Permalänk
Medlem

Syftet nätverkat har är bra, men de hanterar situationerna helt fel. Att attackare myndigheterna på olika sätt kommer aldrig ge ett bra resultat, utan kommer bara att förvärra situationen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Syftet nätverkat har är bra, men de hanterar situationerna helt fel. Att attackare myndigheterna på olika sätt kommer aldrig ge ett bra resultat, utan kommer bara att förvärra situationen.

Jag kan hålla med om att det dom står för är helt okej. Det dom gör kommer dock inte göra saken bättre utan snarare värre som du säger. Vad tror dom liksom? att om dom sänker vissa hemsidor under en viss tid kommer saker att förändras? it won't happen.. Det är mer eller mindre meningslöst.

Permalänk
Medlem

Anonymous har gått över gränsen. Detta börjar bli väldigt löjligt nu...

spoiler
Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

De har blivit hackade jag, men det är en privatperson som äger hemsidan så nej, Anonumous har inte hackat Sveriges hemsidor. Bara överbelastat dem.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Posters

Tycker att xkcd förklarar det hela ganska så bra.

http://xkcd.com/932/

Permalänk
Medlem

Angående myndigheterna.se:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/727849-han-lurade-anonym...

Tänkte bara flika in det.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Anonymous har aldrig gjort något större än DDoS attacker. Alla andra grupper som gör stora saker blir inbakade i anonymous av anon själva. Tex lulzsec.

Så du tycker inte det är stort att ha hackat både FBI och NASA?

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Är det lite räddsla pga okunskap jag ser?
Ta och läs på lite så känns det nog bättre!

Rädsla? Okunskap?

De tycker, precis som jag, att DDos:a ett gäng svenska myndigheters hemsidor för att hämnas på att polisen tagit ner en torrent-tracker (eller om det nu är Assange-fallet, verkar vara oklart...) är urlöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Så du tycker inte det är stort att ha hackat både FBI och NASA?

Med tanke på att en engelsman "hackade" NASA genom att logga in på admin datorer utan lösenord så.. Nej.. Däremot var lulzsec duktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Gör det? Vart kan jag läsa mer om detta?

Tyckte det som fanns på Wikipedia var intressant http://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_%28group%29

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Är det lite räddsla pga okunskap jag ser?
Ta och läs på lite så känns det nog bättre!

Öh, va? Är du på riktigt?

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Rädsla? Okunskap?

De tycker, precis som jag, att DDos:a ett gäng svenska myndigheters hemsidor för att hämnas på att polisen tagit ner en torrent-tracker (eller om det nu är Assange-fallet, verkar vara oklart...) är urlöjligt.

Jo, fast sen är det ju inte riktigt det som var tanken från början.
Sen att ett gäng svenskar vart sura på att dom inte kan ladda ner kalle anka längre går inte skylla idén med "Anonymous" för.

Permalänk
Avstängd

Jag har inget emot Anonymous eller att de stänger ner myndigheters hemsidor i någon timme, däremot är lite halvfånigt när de predikar som domedagsprofeter om hur dom "nästa måndag kommer att stänga ner hela internet osv osv" när det i själva verket inte händer ett skit.

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Jo, fast sen är det ju inte riktigt det som var tanken från början.
Sen att ett gäng svenskar vart sura på att dom inte kan ladda ner kalle anka längre går inte skylla idén med "Anonymous" för.

Blev sura för att de inte kan tanka kalle anka? Vad pratar du om? DDos attackerna har stängt ner, i vissa fall, ganska viktiga samhällsfunktioner så som Försäkringskassan och vissa internetbanker om så bara för några timmar. Vad har kalle anka med det här att göra?

Sluta försvara idioter som gör idiotsaker med idiotmotiv.

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Blev sura för att de inte kan tanka kalle anka? Vad pratar du om? DDos attackerna har stängt ner, i vissa fall, ganska viktiga samhällsfunktioner så som Försäkringskassan och vissa internetbanker om så bara för några timmar. Vad har kalle anka med det här att göra?

Sluta försvara idioter som gör idiotsaker med idiotmotiv.

Förlåt men har inte du alls läst det eller?
Du har inte insett att svenskarna påstår att det är för att myndigheterna stängde ner 2 torrent sidor?

Sen kallar du dom för idioter som gör "idiotsaker" med "idiotmotiv"..

Du har ju ingen aning över huve taget XD

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Förlåt men har inte du alls läst det eller?
Du har inte insett att svenskarna påstår att det är för att myndigheterna stängde ner 2 torrent sidor?

Sen kallar du dom för idioter som gör "idiotsaker" med "idiotmotiv"..

Du har ju ingen aning över huve taget XD

Ok, så det är för Assange? Förändrar inget. Men för all del, upplys mig, du verkar ju veta vad som driver Anonymous att DDosa svenska myndigheters sidor och sedan skryta som en tolvåring på twitter.

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Ok, så det är för Assange? Förändrar inget. Men för all del, upplys mig, du verkar ju veta vad som driver Anonymous att DDosa svenska myndigheters sidor och sedan skryta som en tolvåring på twitter.

Har påpekat det 3 gånger tror jag nu, dom svenska har ju fått för sej att göra det bara för att myndigheterna stängde av torrent sidor.

Anledningen till att dom "riktiga" gjorde det var ju för att visa skattefusk och liknande som myndigheterna mörkar, och inte för att (som jag påpeka förut) är sur för att man inte kan ladda ner kalle anka

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Har påpekat det 3 gånger tror jag nu, dom svenska har ju fått för sej att göra det bara för att myndigheterna stängde av torrent sidor.

Anledningen till att dom "riktiga" gjorde det var ju för att visa skattefusk och liknande som myndigheterna mörkar, och inte för att (som jag påpeka förut) är sur för att man inte kan ladda ner kalle anka

Fascinerande att den världsomspännande "hacker"-gruppen Anonymous (alltså,the real shit nu, inte några wannabees här inte) DDosa:r en massa sidor på måfå och detta för att de är sura på skattfusk och liknande (vad nu det är). Som sagt, fascinerande.

Permalänk
Skrivet av DenSammeSamme:

Fascinerande att den världsomspännande "hacker"-gruppen Anonymous (alltså,the real shit nu, inte några wannabees här inte) DDosa:r en massa sidor på måfå och detta för att de är sura på skattfusk och liknande (vad nu det är). Som sagt, fascinerande.

Du ser, du läste NÄSTAN allt jag skrev Cudos!